Урок "Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ"

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про ВІЛ-інфекцію, СНІД, шляхи інфікування ВІЛ; дати поняття дискримінації та визначити поведінку спілкування з ВІЛ-інфікованими; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та співчуття до людей, що живуть з ВІЛ-інфекцією.
Перегляд файлу

Тема. Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ.

Мета: закріпити знання учнів про ВІЛ-інфекцію, СНІД, шляхи інфікування ВІЛ; дати поняття дискримінації та визначити поведінку спілкування з ВІЛ-інфікованими;

виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та співчуття до людей, що живуть з ВІЛ-інфекцією.

 

Очікувані  результати:

-  учні називати загальні шляхи ВІЛ-інфікування;

-  учні розуміти свої права на попередження ВІЛ-інфікування;

-  учні  розуміють необхідність запобігання дискримінації ВІЛ-інфікованих.

-  учні  виконують правила попередження ВІЛ-інфікування;

   
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, відеоматеріали, папір, олівці.

Тип уроку: комбінований

Поняття та терміни: толерантність, дискримінація, ВІЛ-позитивний.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. 

Доброго дня всім присутнім! Доброго всім здоров’я!

Так, доброго всім здоров’я. Його не купити в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, ним не переймаєшся. На жаль, часто починаєш цінува­ти тільки тоді, коли втрачаєш. Тоді й переосмис­люєш життєві цінності.

 

Вправа «Портрет у промінні сонця»

Кожен учень отримує малюнок сонця з багатьма промінчиками. На промінцях треба написати свої позитивні якості(добрий, розумний, кмітливий)

Але перед початком роботи давайте згадаємо правила, яких ми повинні дотримуватись протягом всього уроку:

Правила

1.Бути толерантним

2.Говорити по черзі

3.Бути доброзичливим

4.Зберігати таємниці

5.Висловлювати свою думку

6.Давати змогу висловитись товаришам

Очікування учасників

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності.

1.Тестові завдання

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Туберкульоз розповсюджується:

А -   повітряно-крапельним шляхом;

Б  -  через укуси тварин;

В  -   через молоко хворих корів;

Г  -  через шкірні контакти;

2.   Збудник туберкульозу:

А  -  паличка Манту;

Б  -  віруси;

В  -  паличка Коха;

Г -   глистяна інвазія.

3.   Ознаками туберкульозу є:

А -   біль у правому боці;

Б  -   судоми;

В  -   постійне покашлювання;

Г  -   слабкість, швидка стомлюваність, зниження апетиту;

4.   Для знищення збудника хвороби потрібні:

А -   комп’ютер;

Б -   ліки;

В -   свіже повітря;

Г-    зміцнення імунітету;

5.   Їжа для зміцнення імунітету:

А -   овочі та фрукти;

Б -   цукерки;

В -   газовані напої;

Г -   фаст-фуд;

6.   Для виявлення туберкульозної інфекції роблять:

А -   реакцію Манту до 15 років;

Б -   аналіз слини;

В -   флюорографію до 15 років;

Г -   флюорографію з 15 років.

Відповіді: 1АВ; 2В; 3ВГ; 4БВГ; 5А; 6АБГ.

Робота в групах. 

Завдання. Кожній групі треба записати на листочку

           І група.  «Захисники»    ВІЛ передається…

           ІІ група «Загарбники»   ВІЛ не передається …..

           ІІІ група «Здоров’я»       Способи захисту від ВІЛ-інфекції

 

 

Вчитель. - Останнім часом пандемія ВІЛ/СНІДу з дивовижною швидкістю поширилася по усьому світу. Відтак ця проблема торкається не поодиноких людей чи певних прошарків соціуму, а всього суспільства: бідних і багатих, іноземців і місцевих жителів, чоловіків і жінок, людей похилого віку, дітей і молоді, людей різних професій, віросповідання й національної належності.

Проблема ВІЛ — це проблема не лише медична, але й соціальна. У ставленні до ВІЛ-інфікованих людей залишається страх заразитися, спричинений незнанням шляхів зараження ВІЛ.

Люди-носії ВІЛ стають ізгоями. Як спілкуватися, як відноситися до людей, що живуть з ВІЛ? Це питання на які нам треба знайти відповідь на уроці.

(Надається тема уроку)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вправа «Гриби»

На дошці прикріплений кошик. У кожного учасника є грибок, на якому треба написати що він очікує від уроку. Гриби ростуть навколо кошика. По завершенні ті сподівання, що справдилися, «складають» до кошика.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Вправа «Мозковий штурм»

- Чому люди уникають спілкування з ВІЛ-інфікованими?

 

Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ

Учитель: Діти, кожен із вас мабуть найбільше цінує в людях вірність, повагу, доброту, терпимість. А чи завжди ми ставимося до інших так, як хотіли б, щоб  ставилися до нас?  

 

Вправа. «Цукерка».

 Роздати невеликій кількості учнів цукерки.

Учитель.  Скажіть, що відчувають ті учні, які не отримали цукерки? (відповіді дітей)

Висновок. По відношенню до вас відбулась дискримінаціяце порушення прав людини (будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав).

Учитель. Для того, щоб всі присутні не відчували себе обмеженими чи відмінними від тих, хто отримав цукерки, я хочу виправити ситуацію

(роздати тим, хто не має цукерок+ гостям)

 Висновок.  Треба  усвідомити кожному, що ВІЛ-інфіковані люди живуть серед нас. Вони так як і ми мають почуття, бажання, надії. Але часто замість підтримки вони отримують негативне ставлення до них. Вони мають такі ж права, як і всі інші люди.

Тож не потрібно давати хворому приводу думати, що його бояться оточуючі,  а  навпаки ставитись до нього з особливою повагою, йому це якраз дуже необхідно. Таким хворим потрібна тільки підтримка.

 1 грудня – Всесвітній день примирення з ВІЛ-інфікованими. Символом цього дня стала «Червона стрічка»", як  символ взаєморозуміння та примирення з людьми з ВІЛ-позитивним статусом.

 

Руханка «Тостер -грінки»

Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить в середину, він – грінка. За командою «тостер» тостери міняються місцями. За командою «грінка» грінки міняються місцями. За командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці.

 

Робота в групах (розгляд ситуації)

Ситуація 1

Ганна дізналась що мама її подруги Насті хвора на СНІД. Після цього Ганна перестала спілкуватися з Настею й пересіла на іншу парту. Як ви думаєте, чи правильно вона зробила?

Ситуація 2

Сашко після школи займається баскетболом. Сергій який займався з ним, ВІЛ-інфікований. Друзі Сашка, дізнавшись про це, вимагають, щоб Сергій залишив цю секцію. Що може розповісти Сашко своїм друзям про шляхи поширення ВІЛ?

Ситуація 3

Галина перестала ходити до школи. Зовсім недавно вона дізналася, що ВІЛ-інфікована. Галина боїться жахливого ставлення до себе однокласників. Що повинні робити однокласники щоб Галина відчувала себе потрібною суспільству?

Вправа «Листи»

Написати лист  підтримку ВІЛ-інфіковані дитині

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

 Вправа «Міф чи реальність».

У ковертах знаходиться твердження, які стосуються ВІЛ/СНІД. Ваше завдання визначити, що з цього міф, а що реальність. Озвучені твердження вивішуємо на дошку під відповідне слово «МІФ» чи «РЕАЛЬНІСТЬ»

  1. ВІЛ — це вірус, що викликає СНІД.
  2. Можна заразитися ВІЛ, випивши зі склянки, якою користувався ВІЛ-інфікований.
  3. ВІЛ передається через дружній поцілунок.
  4. Можна заразитися ВІЛ при переливанні неперевіреної крові.
  5.  ВІЛ — це хвороба африканців. Нас вона не стосується.
  6. Комарі можуть бути переносниками ВІЛ.
  7. Використання одноразових шприців може за­хистити від ВІЛ, СНІДу.
  8. Можна заразитися ВІЛ через користування спільним туалетом.
  9. Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становлять загрозу для суспільства.
  10. ВІЛ   —   кінцева   стадія   захворювання   на СНІД.
  11. СНІД — це інфекційна  хвороба
  12. ВІЛ уражає тільки дорослих людей

Учитель. Молодці! Добре засвоїли  тему!

Рефлексія

Вправа «Вільний мікрофон»

Продовжіть речення

 «На сьогоднішньому уроці я дізналась…» 

 «Мені сподобалось, що…»

Аналіз очікування

Якщо ваші очікування виправдались, то покладіть ваш грибочок до кошика, якщо ж ні то хай залишиться на місці

 

УІ. Підведення підсумків. 

   «Усе в твоїх руках»

 Дуже давно у старовинному місті жив великий мудрець, слава про розум якого поширювалася далеко від його рідного краю. Проте був у місті і чоловік, який заздрив славі мудреця. І вирішив він придумати таке запитання, на яке той не зміг би відповісти. Спіймав він метелика і подумав: «А що, як я спитаю у мудреця, який метелик у моїх руках: живий чи мертвий? Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні, і метелик помре, а як скажу, що мертвий, я розтулю долоні, і метелик злетить. Тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший».

 Так заздрісник і зробив. Та коли він запитав мудреця про метелика, мудрець, який насправді був надзвичайно розумною людиною, відповів: «Усе в твоїх руках».

          Пам’ятайте про це.

  Виставлення оцінок (не менше 6-7) (1-2 хв.)

 

 

VІІ. Домашнє завдання. 

Вправа «Віночок побажань»

Узяти за руку сусіда і продовжити фразу «Я бажаю тобі …»

 Діти! Подивіться один на одного і подумки побажайте всім здоров’я.

                  Молодці! Дякую всім за співпрацю та продуктивну роботу на уроці! До побачення!

 

 

docx
Додано
28 березня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку