Збережи своє здоров’я і життя!

Про матеріал
Основна мета: навчити дітей діяти у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.
Перегляд файлу

Година спілкування у  5 класі

 

«Збережи своє здоровя і життя»

 

 

Тема. Правила поведінки в надзвичайних ситуаціях.

Мета. Актуалізувати знання про надзвичайні ситуації, їх класифікацію та

         наслідки. Навчати дітей діяти у випадку виникнення надзвичайних ситуацій.

         Виховувати навички правильної поведінки, вміння уникати паніки, метушні

         в екстремальних ситуаціях. Ознайомити з існуючими засобами захисту

         органів дихання.

Обладнання: ілюстрації по темі, протигаз чи распіратор, ватно-марлеві пов’язки,

         індивідуальні картки-тести; вогонь, малюнки праски, телевізора, комп’ютера,

         чайника, обігрівача, плити для інсценівки.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Доброго дня дітки

Ведучий 1:Найцінніше, що є у людини – це її життя. Воно дається їй тільки раз і кожній своє: довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі. Отож, життя своє потрібно любити, цінувати і боронити від усього лихого. І в цьому вам допоможуть знання правил безпеки життєдіяльності.

Ведучий2:Ми знаємо, що людина - вінець природи, проте й вона підвладна всім небезпекам навколишнього світу та тим, які створила для себе сама: зброя, хімічні споруди, транспорт тощо. Саме в сучасних умовах особливого значення набуває проблема особистої безпеки , тому що через незахищеність перед природнім, техногенним і соціальним оточенням потенційні загрози легко стають реальністю.

Ведучий1:Життя, як бачимо, не завжди протікає спокійно. Кожного дня ми з вами слухаємо новини. Скільки серед них прикрих, про нещасні випадки, які зненацька спіткали мирних громадян. Як правильно себе вести, щоб уникнути лиха або уникнути з найменшою шкодою для свого здоров’я  та здоров’я інших. Треба знати порядок дій, правил при надзвичайних ситуаціях.

 

Презентація

  • Ведучий2:У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це стихійні лиха, аварії, теракти. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями , або – катастрофами, якщо гине дуже багато людей. Поміркуємо, чому саме це трапляється?

Стихійні лиха

Створює сама природа:

землетруси

 повені

 цунамі

 буревії

 зливи

 поповзні

засуха

 

Аварії

Створюються не навмисно

руками людей:

на дамбах

на станціях

на заводах

на фабриках

на транспорті: літаки, потяги, автомобілі,

кораблі, ракети

 

Теракти

Злочинні навмисні дії людей:

підпали-пожежі

вибухи

взяття у заручникі

Ведучий1:Спеціальні служби у складі людей та техніки надають допомогу постраждалим.

Про стихійні лиха та аварії попереджають по радіо та телебаченню: «Увага! Хімічна тривога!», «Радіаційна небезпека!». Про повені, землетруси, можливе цунамі попереджають заздалегідь. В таких випадках можливі евакуації з тим, щоб уникнути трагедії.

А які небезпеки чатують на нас в нашому регіоні?

 

 

Повені в західній Україні.

У розпал робочого дня 11 березня 2011р. в Японії сталася найпотужніша в історії країни серія підземних поштовхів—землетрус, найсильніший з яких сягнув магнітуди у 8,9балів. Зруйновані лінії електромереж, телевежа, будинки, дороги, телефонні лінії перевантажені, не скрізь є Інтернет, перебої з роботою транспорту. Тисячі людей загинуло, тисячі отримали поранення, тисячі людей залишились без домівок, змушені ночувати на вулицях без опалення, не вистачає їжі, води, медикаментів. Рятувальники дістали тіла загиблих з-під завалів.  

Послідовність дій при повенях:

- Якщо ти знаходишся на першому поверсі, піднімись вище, на горище, дах.

- Якщо ти знаходишся в лісі, знайди підвищене місце, вилізь на дерево.

- Коли потрапив у воду, використовуй дошки, колоди, пливи за течією до незатопленої ділянки.

Ведучий2:Ще одне стихійне лихо це-землетрус.

Після серії землетрусів одна за одною виходять з ладуАЕС Японії: "Фукусіма-1" та "Фукусіма-2".Там сталися вибухи. Була оголошена евакуація жителів у радіусі 20 кілометрів. Рівень радіації перевищено у 110 разів.

 

Послідовність дій при землетрусі:

  • Негайно залишити будинок.
  • З багатоповерхового будинку виходити сходами, не користуватися ліфтом.
  • На вулиці швидко відійти від будинку на відстань, рівну його висоті, у напрямі скверу, спортивного майданчику.
  • Бути особливо організованим, громадські приміщення залишати за планом евакуації, без метушні та паніки.

Нажаль ця біда не оминула і нас.Тому,пропоную Вам  згадати про цю подію.

 

26 квітня 1986 року аварія сталася і на Чорнобильській АЕС. Головну загрозу становить розповсюдження радіації, речовини, яку не можна побачити чи відчути, але яка викликає променеву хворобу та смерть. Радіація має довготривалий шкідливий вплив на всю природу та викликає мутації. Чорнобиль оголошено «Зоною відчудження».

   Аварії на заводах можуть призвести до викидів у повітря хімічних чи газових речовин, які можуть уразити органи дихання та шкіри.

Відео

- Що це таке, нам розкажуть учні з довідкового бюро.

 

Учень: Радіація – маленькі невидимі частинки, які пересуваються у просторі і ніщо їх не може зупинити: вони проходять крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я людей. 
         Учень:Ці невидимі радіонукліди забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, міста і села. Величезну територію було обгороджено колючим дротом, а людей переселено в інші місця.

Багато сучасних митців з усього світу приділяють велику увагу цій трагедії.Одним з таких є український композитор Євген Хмара.Пропонуємо вашій увазі відеоролик.

 Учень: За днями дні, мина повільно рік.

За днями дні – і другого немає,

Нехай же лихо наше проминає

І в світі не повториться вовік.

Хай стане мир міцнішим у стократ,

Хай над землею чисте небо буде;

Чорнобиль – попередження, набат,

Його уроків людство не забуде.

 

Послідовність дій при хімічній атаці чи радіаційній небезпеці:

     -  Щоб не вдихати шкідливих речовин, закрити рот і ніс рушником, шарфом, марлею.   Приклад з дитиною

Слайд

  • Існують спеціальні засоби захисту: ватно-марлеві пов’язки, які повинні добре закривати ніс та рот, распіратори, протигази. (Демонстрація протигазу.) Слайд

Гра з протигазом

  • Зачинати щільно двері, вікна, вентиляційні люки, вхідні двері занавісити ковдрою, вимкнути кондеціонер .
  • Робити вологе прибирання.
  • Прати та змінювати верхній одяг, або мати спецодяг.

А зараз пропонуємо Вам прослухати пісню «Чорнобильська біда»

Пісня

Ведучий1: В наш час поширеними стали злочинні дії людей, які завдають великої шкоди –  теракти. Їх організовують у місцях масового скупчення людей: ринки, супермаркети, школи, метро, площі. Це можуть бути вибухи, пожежі. Вони призводять до неорганізованості та паніки.

Відгадайте загадки:

  • З вогнем боротися ми повинні -

Ми сміливі працівники,

З водою ми напарники.

Ми дуже людям всім потрібні

Так хто ж ми?

Діти: Пожежники.

  • Шипить і злиться,

Води боїться,

З мовою, а не гавкає,

Без зубів, а кусає.

Діти: Вогонь.

  • Без рук, без ніг,

До неба повзе.

Діти: Дим.

  • Поряд з двірником крокую,

Розгрібають сніг кругом,

І пожежним допомагаю

Засипати вогонь піском.

Діти: Лопата.

Дітки,пропоную вам трохи відпочити. Фізхвилинка

На галявині вогнище

Полумя стелиться низько-низько (присідають)

Далі багаття розгортається(піднімаються)

І полум’я коливається (показують руками)

Ми взяли водичку прямо із кринички(нахил)

Полили,загребли

І з галявини пішли.

Дії при пожежі:

  • Якщо полум’я невелике, можеш гасити його піском, землею, одягом.
  • Вибігайте з приміщення, де хазяйнує вогонь, за руку виводьте малюків. Якщо у приміщенні з’явилося багато диму, пробирайся до виходу поповзом.

     Головне, не ховайтесь під ліжком, у шафі, не панікуйте.

  • Якщо пожежа застала тебе в лісі, виходь із нього проти вітру, прикривши голову і обличчя верхнім одягом.
  • Щільно закрийте за собою двері. Не можна відкривати вікно, доки вогонь у кімнаті не згас — свіже повітря підживить його і полум'я спалахне з новою силою.
  • Кличте на допомогу дорослих, викликайте пожежну команду за номером 101.

Причини виникнення пожеж:

  • Недбале поводження з сірниками, запальничками, ігри з ними.
  • Просушування одягу над відкритим вогнем, газовою плитою, на каміні.
  • Відкриті дверцята пічки, з яких може випасти жаринка.
  • Запалені свічки на новорічній красуні-ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди.
  • Несправна електропроводка або перевантажена електророзетка.
  • Залишені без нагляду працюючі електроприлади.
  • Дорослі, які дозволяють собі палити в ліжку.

Гра-діалог «Викликаємо пожежників»

  - У нас пожежа. Адреса: вулиця, дім, квартира, поверх. 

Наявність людей в квартирі.

 

Ведучий2: Часто пожежа трапляється від вибуху накопиченого природного газу на кухні при незакритих чи залитих камфорках, пошкодженні вентеля.

 

               Послідовність дій при витіку газу:

- Якщо хтось із дорослих удома, негайно скажи їм про це.

- Почувши запах газу, негайно відчини вікно та провітри кімнату.

- Перекрий витік газу.

- Не можна запалювати сірники чи вмикати світло, електроприлади.

- При аварії викликати службу газу 104.

     8. Пожежа може виникнути при неправильному поводженню з вогнем.

         - Подумайте, які ситуації можуть перетворити вогонь із друга на ворога?

Учень:

Якщо підете в гості з дому

Надовго до своїх знайомих,

Про газ та струм не забувайте:

Ретельно все перевіряйте

І прилади всі вимикайте.

 

Вправа:Мозковий штурм

А  тепер пограємо та пригадаємо.Я зачитую вислови із мультфільмів,а ви повинні відгадат на який номер необхідно зателефонувати

 

А поруч бегемотики, схватились за животики,

У них, у бегемотиків, животики болять. (103)

Я кровожерливий, я страшений

Я злий разбійник Бармалій

И мені не треба, ні мармеладу, ні шоколаду

А тільки маленьких- маленьких дітей( 102)

Тілі бом, тілі бом

Загорівся Кицькин дім…. (101)

Що сталось, на вокзалі

Плаче хлопчик-років п’яти

Загубив він  маму в залі

Як тепер її знайти? ( 102)

Гра

Командам пропонуються завдання в конвертах,про виконання дій питання про порядок дій людини, яка опинилас у  внебезпечній ситуації .Команди повинні обрати правильні дії.

Закріплення вивченого.

Пропоную за допомогою лічилки закріпити здобуті знання..

Не вмикай на кухні газ – РАЗ,(малюємо носом цифру один)

Не клади в запіч дрова – ДВА, (тупаємо ногами)

В лісі сірників не три – ТРИ,(тремо долоні)

Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ,(плескаємо в долоні)

Не лягай при свічці спати П’ЯТЬ,(ручки під голову)

Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ,(топаємо ніжками)

Зачиніть вікно, коли в небі грім – СІМ,(хлопаємо по колу в долоні)

У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ,

Сірником не забавляйтеся, знічев’я – ДЕВ’ЯТЬ,(показуємо пальцем ні-ні)

Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ.(всі разом пальцем)

Підсумок уроку.

Ведучий1:Сьогодні ви побачили - як важливо додержуватися основних правил безпеки життєдіяльності. Я хочу побажати всім щоб ніяких надзвичайних ситуацій не трапилося у нашому житті.

Ведучий2:Пам’ятайте, що ваше життя і здоров’я є найважливішим для нас. Будьте завжди обачними і обережними, бережіть своє життя!

 

Учень:

Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу обирайте,

Якщо бажаєте до старості дожить.

Собі і іншим не бажайте зла.

І в темряві ніколи не блукайте,

А з друзями старайтеся іти.

І людну вулицю чи стежку обирайте,

Своє життя й здоров’я бережіть!

Дякуємо за увагу!

 

 

 

1

 

docx
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку