Урок зарубіжної літератури у 5 класі з елементами тренінгу "Художні засоби розкриття образу Полліанни. Ідея радості життя й відкриття світу у творі"

Про матеріал
Конспект уроку зарубіжної літератури у 5 класі Тема: Художні засоби розкриття образу Полліанни. Ідея радості життя й відкриття світу у творі Тип уроку: урок фомування вмінь та навичок з елементами тренінгу
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури у 5 класі з елементами тренінгу

Вчитель: Дудченко А.І.

Тема: Художні засоби розкриття образу Полліанни. Ідея радості життя й відкриття світу у творі

Мета: формувати предметні і ключові компетентності: літературознавчу – продовжити знайомство здобувачів освіти зі змістом твору «Полліанна»; вміти визначати елементи сюжету у творі; визначати провідні ідеї твору;

комунікативну – удосконалювати вміння спілкуватися в колективі в парах і групах; розуміти важливість вияву ініціативи в суспільному житті;

загальнокультурну  формувати духовно-емоційний світ здобувачів освіти, їхніх етичних позицій, світоглядних уявлень і переконань, а також розвивати інтерес до художньої літератури, розширювати коло їхнього читання; допомогти школярам вирішувати життєві проблеми за допомогою «гри в радість»

Методичне забезпечення: портрет письменниці, текст твору, ілюстрації до нього, малюнки дітей, фрагменти кінофільму «Полліанна» (режисер Сара Хардінг, 2003р.), презентація, проектор

Тип уроку: урок фомування вмінь та навичок з елементами тренінгу

Перебіг уроку

Епіграф: 

Гра в радість – це коли в будь – якій  ситуації  треба знайти щось таке, з чого можна   порадіти.                                                                             

Е. Портер

І. Організаційний момент

Слово вчителя.  «Полліанна» Елеонор Портер – одна з тих книг, яку не хочеться дочитувати до кінця, тобто хочеться читати і читати, дізнаватися, що буде далі, як складеться життя незвичайної дівчинки, що навчила всіх «грі у радість». Полліанна – звичайна дівчинка, яка без чар, без чарівної палички зуміла змінити життя людей на краще. Ось про це ми поміркуємо під час уроку і дізнаємось рецепт радості від Полліанни.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда за прочитаним
  • Хто навчив Полліанну «грі в радість»?

(татко, коли Полліанна отримала замість довгоочікуваної ляльки милиці)

  • Чому раділа дівчинка, не побачивши в кімнаті дзеркала?

( «А я навіть рада, що тут немає люстра! Не доведеться дивитися на моє ластовиння!»)

  • Кого першого навчила Полліанна «грі в радість»?

(Ненсі. Вона згодом полюбила своє імя)

  1. Робота в групах. 

Створення грона «Радість»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель: В одному інтерв’ю пані Портер дорікнули, що вона занадто легковажно ставиться до життя, а гра в радість є втечею від проблем. На це вона відповіла: «Я ніколи не вважала, що слід заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Просто, як на мене, значно ліпше сприймати невідоме бадьоро й радісно».

Опитування думки

Чи погоджуєтеся ви з думкою письменниці?

ІV. Формування нових знань, умінь і навичок

Визначення жанру та сюжетних складових твору

Доведіть, що твір Е. Портер «Полліанна» -  роман.

Композиція твору:

Експозиція – розмова слуг про господиню, про очікування приїзду її маленької племінниці

Зав’язка – приїзд Полліанни, її знайомство з Ненсі та тіткою.

Розвиток дії – знайомство героїні з мешканцями Белдінгсвілля, Полліанна вчить всіх «грі в радість».

Кульмінація – нещастя з Полліанною, героїня дізнається про вирок лікаря, що ходити вона більше не зможе.

Розвязка – Полліанну відвозять на лікування, вона видужує і пише оптимістичного листа рідним

https://socialsyktyvkar.rkomi.ru/system/attachments/uploads/000/183/687/original/9780194244893-us.jpgУ романі «Полліанна» є й позасюжетні елементи -  це портрет, пейзаж, діалоги, лист та ін.

Перегляд уривку фільму «Поллінна» (режисер Сара Хардінг, 2003р.) 

Інтервю з літературним персонажем

Вчитель.  Сьогодні до нас завітала маленька дівчинка, Полліанна. Ми радо її зустрінемо, а наші кореспонденти (група учнів, які зазделегідь готують питання до героїні) візьмуть у неї інтервю.

-Хто вас зустрів на вокзалі?

-Чи часто ви приїздили до тітоньки?

https://fb.ru/misc/i/gallery/113719/3011615.jpg-Тітка Поллі рада вас була зустріти?

-Як виглядала кімната , де вас поселили?

-Чи очікували ви на такий прийом тітки?

-Чому саме Ненсі першою навчили «грі в радість»?

-Ви така оптимістична. А чи були випадки, коли вам хотілося  поплакати? Коли саме?

-Розкажіть, як вам вдалося помирити лікаря Чілтона і тітоньку Поллі.

Робота в групах

 Скласти правила гри в радість, користуючись підручником.

 Правила «гри в радість»:

Кожна людина може грати в цю гру.

Щиро радій життю.

Будь вдячний за все, що дає життя.

У будь-якій ситуації знаходь щось таке, з чого можна було б порадіти.

Перетвори кожен день на маленьке свято.

Подаруй собі і людям щастя

«Снігова куля».     

Що таке «радість» у розумінні Полліанни?

Діти по черзі висловлюються одним словом

( Доброта, співчуття, спостережливість, співпереживання, допомога іншим, вміти радіти чужим успіхам і т.д.)

Робота в парах

Як дівчинка змогла змінити героїв роману?

Очікувані відповіді:

Ненсі – полюбила своє ім’я.

Місіс Сноу – престала бути дратівливою, примхливою та знайшла для себе корисне заняття.

Джон Пендлтон – знайшов сенс життя, став привітним і співчутливим, усиновивши Джима.

Лікар Чілтон -  знайшов сімейне щастя.

Тітка Поллі -  стала люблячою тіткою, чуйною, привітною.

Священник Пол Форд – зрозумів, які проповіді треба читати прихожанам, щоб  ті не сварилися і не пліткували.

VII. Підбиття підсумків уроку

Вчитель.  Виявляється, що Поллінна не просто радіє, вона займає активну життєву позицію. Її радість – це величезна робота, турбота про людей. Саме спілкування з іншими людьми, допомога тим, хто її потребує, і є для Полліанни «справжнім життям».

Дівчинка не намагається подобатися всім, не пристосовується до обставин, вона відверто каже людям правду.

Природна доброта Полліанни не дає їй бути при цьому неактивною і грубою. Гра в радість рятує мешканців міста від егоїзму, нудьги й метушні. У багатьох людей з’являється мета в житті.

 Рефлексія

Вчитель. Діти, а чи є у вашому житті такі люди, яких слід навчити «грі в радість»?

Які поради ви надали таким людям?

(заслуховування відповідей)

Інтерактивна вправа « Мікрофон» ( « Незавершене речення»)

На уроці мені сподобалось…

Завдяки головній героїні твору я зрозумів…

У романі «Полліанна» мене зацікавив епізод…

Оцінювання

VIII. Домашнє завдання

Скласти рекламу до твору

 

https://i.pinimg.com/originals/db/91/5e/db915edb30b004b984290f84377b3df0.jpg

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
2034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку