Німецький поет Гейне писав про кохання: «Ангели називають це небесною утіхою, чорти - пекельною мукою, люди – коханням.» Це почуття приходить до кожної людини, ви теж його пізнаєте і пройдете випробування коханням. Таке випробування проходить головній герой трагедії, наша задача – проаналізувати, як Фауст пройшов це випробування.
Урок зарубіжної літератури у 9 класі зош І-ІІІ ступенів №5.
Учитель Кондратьєва Н.В.
Тема. Трагічне кохання Фауста і Маргарити.
Мета. Розкрити образ Фауста у коханні до Маргарити, трагізм кохання; Поглибити уміння аналізувати літературні образи і текст у цілому; Розвивати навички виразного читання, логічного мислення, переказу тексту, творчі здібності; формувати світогляд школярів.
Обладнання: проектор, тексти трагедії, репродукції літографій Делакруа, «Лунна» соната Бетховена.
Скропляючись в ясній росі надій,
Кохання біль у серці защеми.
Гете «Фауст»
І. Робота з епіграфом
Яким чином слова епіграфа пов’язані з долями героїв трагедії?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Німецький поет Гейне писав про кохання: «Ангели називають це небесною утіхою, чорти - пекельною мукою, люди – коханням.» Це почуття приходить до кожної людини, ви теж його пізнаєте і пройдете випробування коханням. Таке випробування проходить головній герой трагедії, наша задача – проаналізувати, як Фауст пройшов це випробування.
ІІІ. Робота з текстом.
Бесіда.
Робота з репродукцією літографії Делакруа «Перша зустріч Фауста з Маргаритою»
-Які почуття відобразив художник?
- Зачитайте в тексті : яке враження справила дівчина на Фауста ( кадр 2)
2. Сцена «Сад». Порівняльний аналіз душевного стану героїв у трагедії «Фауст» та на літографії Делакруа.( кадр 5,6,7)
3. Інсценізація освідчення Фауста і Маргарити: звучить «Лунна» соната, на екрані нічний сад, на цьому фоні виступ учнів.( кадр 5,6,7 )
ІV. Закріплення вивченого. Підсумки.
Фауст |
Маргарита |
Захоплений Маргаритою. Керується пристрастю. Спокушає подарунком. Знає, що згубить Маргариту, та призначає нічне побачення, дає снодійне матері. |
Непідступна, здивована. Бачить різницю соц. Становища. Покохала. Усамітнилась, втратила матір, брата, донька, розум.
|
Чи пройшли літературні герої випробування коханням? Чи можна це назвати сильним красивим почуттям?
Чи є проблеми цього твору актуальними для сьогодення?
Учні називають ознаки трагедії у творі, після відповіді вони з’являються на екрані.
Для твору характерними є і ознаки поеми ( з’являються на екрані ). Зачитайте їх.
V. Оцінювання учнів.
VI. Домашнє завдання.
Підготувати запитання за змістом твору « Фауст» для літературної вікторини.
1