Урок зарубіжної літератури у 9 класі. Тема. Трагічне кохання Фауста і Маргарити.

Про матеріал

Німецький поет Гейне писав про кохання: «Ангели називають це небесною утіхою, чорти - пекельною мукою, люди – коханням.» Це почуття приходить до кожної людини, ви теж його пізнаєте і пройдете випробування коханням. Таке випробування проходить головній герой трагедії, наша задача – проаналізувати, як Фауст пройшов це випробування.

Перегляд файлу

 Урок зарубіжної літератури у 9 класі зош І-ІІІ ступенів №5.

Учитель Кондратьєва Н.В.

Тема.  Трагічне кохання Фауста і Маргарити.

 

Мета.  Розкрити образ  Фауста у коханні до Маргарити, трагізм кохання; Поглибити уміння аналізувати літературні образи і текст у цілому; Розвивати навички виразного читання, логічного мислення, переказу  тексту, творчі здібності; формувати світогляд школярів.

 Обладнання: проектор, тексти трагедії, репродукції літографій Делакруа, «Лунна» соната Бетховена.

Скропляючись в ясній росі надій,

Кохання біль у серці защеми.

Гете «Фауст»

 

 

 

 

І. Робота з епіграфом

Яким чином  слова епіграфа пов’язані  з долями героїв трагедії?

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

Німецький поет Гейне писав про кохання: «Ангели називають це небесною утіхою,  чорти - пекельною мукою, люди – коханням.»  Це почуття приходить до кожної людини, ви теж його пізнаєте і пройдете випробування коханням. Таке випробування проходить головній герой трагедії, наша задача – проаналізувати, як Фауст пройшов це випробування.

 

ІІІ.  Робота з текстом.

  1. Сцена «Вулиця»

Бесіда.

Робота з репродукцією літографії  Делакруа «Перша зустріч Фауста з Маргаритою»

-Які почуття відобразив художник?

- Зачитайте в тексті : яке враження справила дівчина на Фауста ( кадр 2)

2. Сцена  «Сад». Порівняльний аналіз душевного стану героїв у трагедії «Фауст» та на літографії Делакруа.( кадр 5,6,7)

3. Інсценізація освідчення Фауста і Маргарити: звучить «Лунна» соната, на екрані нічний сад, на цьому фоні виступ учнів.( кадр 5,6,7 )

 

ІV. Закріплення вивченого. Підсумки.

  1. Зачитайте записи в зошиті стосовно Фауста і Маргарити, зроблені вами самостійно під час уроку.

 

Фауст 

Маргарита

Захоплений Маргаритою.

Керується пристрастю.

Спокушає подарунком.

Знає, що згубить Маргариту, та призначає нічне побачення, дає снодійне матері.

Непідступна, здивована.

Бачить різницю соц. Становища.

Покохала.

Усамітнилась, втратила матір, брата, донька, розум.

 

 

Чи пройшли  літературні  герої випробування коханням? Чи можна це назвати сильним красивим почуттям?

Чи є проблеми цього твору актуальними для сьогодення?

  1. Поняття вічних тем у літературі. Робота з таблицею. (кадр 8)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. На екрані назви країн. Діти називають письменника,  твір, герої  якого  проходять випробування коханням. Після вірної відповіді записи з’являються на екрані.
  2. Жанр твору Гете.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні називають ознаки трагедії у творі, після відповіді вони зявляються на екрані.

Для твору характерними є і ознаки поеми ( з’являються на  екрані ). Зачитайте їх.

  • До якого жанру слід віднести твір Гете? (На екрані зявляється останній рядок)

V.  Оцінювання учнів.

VI. Домашнє завдання.

Підготувати запитання за змістом твору « Фауст» для літературної вікторини.

 

1

 

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
1256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку