Урок "Засоби виразності живопису. Хододна гама кольорів "

Про матеріал
Розробка на урок образотворчого мистецтва має на меті знайомство дітей з мовою живопису, властивостями кольорів, їх відтінками. Найголовніше - щоб після серії уроків даного типу діти зрозуміли, що КОЛІР і ФАРБА це не одне й те саме
Перегляд файлу

Тема: «Засоби виразності живопису.  Холодна гама кольорів»

5-й клас

 Мета:

- навчати виконувати зображення в певнiй гамi кольорiв (на данному уроцi - в холоднiй);

- розвивати вмiння утворювати відтінки одного кольору та вiдчуття гармонiї кольору;

- виховувати бажання творити прекрасне, прагнення дiтей доводити роботу до кiнця.

Тип уроку: застосування знань на практицi

Методи: “мозковий штурм”, частково-пошукові, розповідь вчителя, бесіда

Лiтература: Парнах М. Уроки образотворчого мистецтва,”Мистецтво в школі“ 2001 №3

Обладнання для вчителя: папiр, фарби, пензлi, репродукцїi К.Бiлокур (презентація), С. Васильківського “Блакитна зима”

Обладнання для учнiв: бiлий або тонований папiр, гуаш або акварель, пензлi.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань 

“В синiй калюжi на дорозi холоднi частинки пiднiмались на поверхню i мороз створив iз них блакитну плiвку та наузорив на нiй якiсь невiдомi, кольору неба, тропiчнi квiти…”

- Якi слова в даному текстi характеризують колiр? (синiй, холодний, блакитний, колiр неба)

- Що їх поєднує? ( це холоднi кольори)

- Чи можемо ми словом “холоднi” назвати тiльки 3-4 кольори? (нi, бо іcнує безлiч вiдтiнкiв)

Обговорення репродукцiї С. Васильківського “Блакитна зима”

Що зображено на картині? (власні висловлювання учнів)

Обговорення репродукцїi К.Бiлокур (презентація)

Назвіть холодні кольори та їх відтінки.

Який загальний колорит картини?

В чому виявляється контраст?

Висловлювання особистого враження від картини.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Засоби виразності живопису. Холодна гама кольорів

ІV. Формування знань, умінь і навичок.

Скiльки рiзних, зовсiм не схожих вiдтiнкiв кольору в оточуючому свiтi ми називаємо одним i тим же словом: синiй, червоний… Пропоную змагання ” Хто iз вас, користуючись обмеженим набором фарб, знайде бiльше вiдтiнкiв фiолетового? “ Вiзьмiть бiлу, чорну, ультрамарин та кобальт червоний i постарайтесь утворити з них рiзнi поєднання. Ви впевнитесь, що число вiдтiнкiв буде вимiрюватись десятками.

Пiдведення пiдсумкiв змагання.

V. Практична робота.

 Теми композицiй: ”Кришталеве царство“, ”Красуня-зима“, ”Зачарована нiч“

Учні виконують малюнок за поданою схемою:

1.Задум.

2.Ескіз.

3.Лінійна побудова, визначення розміщення аркуша.

4.Визначення кольорової гамми

5.Робота в кольорі

Дане завдання передбачає творче його виконання (індивідуальне), за власним задумом.  Вчитель працює з учнями індивідуально.

VІ.  Підсумок уроку.

Аналіз робіт, виставлення оцінок. Бесіда на повторення.

- Яке творче завдання виконували?

- Які кольори використовували?

- З якими картинами ознайомились? Хто їх написав?

- Що нового дізнались?

Враження від виконаної роботи.

VІІ. Домашнє завдання.

Завершити роботу вдома. Підготуватись до наступного уроку. Взяти папір, гуаш.

 

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку