Календарно-тематичне планування уроків
у 5 класі
№ |
Дата |
Завдання уроку |
Орієнтовна тематика практичних завдань |
Матеріали та техніка виконання |
|
РОЗДІЛ 1. Графіка |
|||||
1. |
|
Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво |
«Мова образотворчого мистецтва» |
Бесіда |
|
2. |
|
Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній. |
Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження» |
Гуаш |
|
3. |
|
Як скомпонувати малюнок в обраному форматі. |
Виконання вправ: компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з геометричних фігур |
Аплікація |
|
4. |
|
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо) |
Створення композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння гілочка» |
Простий олівець, фломастери |
|
5. |
|
Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія. |
Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя» |
Акварель |
|
6. |
|
Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям. |
Створення композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в акваріумі», «Грайливе кошеня» |
Гуаш, туш |
|
7. |
|
Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції. |
Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або «Рух», |
Комбінована техніка фарби, гелеві ручки. |
|
8. |
|
Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту. |
Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків. Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук. |
Техніка друку паралоном, або монотипія з подальшим доопрацюванням |
|
9. |
|
Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха. |
Відтворення штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму. Зображення штрихами паперового літачка або кораблика. |
Графітний олівець, гелеві ручки. |
|
10 |
|
Знайомство з перспективою. Рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст. |
Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.
|
Графітний олівець |
|
РОЗДІЛ 2. Живопис |
|||||
11 |
|
Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення. |
Виконання вправи: побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми. |
Графітний олівець |
|
12 |
|
Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією. |
Створення ілюстрації до улюбленої книжки. |
Фарби, гельові ручки |
|
13 |
|
Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги. |
Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців». |
Фарби, гельові ручки |
|
14 |
|
Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця. |
Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів. |
Кольорові олівці |
|
15 |
|
Ужиткова графіка. Інстру-менти та матеріали. Етапи роботи над листівкою. |
Створення вітальної листівки до свята. |
Скрапбукінг, матеріали на вибір учнів |
|
16 |
|
Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.
|
Створення імітації мозаїчного панно. |
Штампи, фарби |
|
17 |
|
Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. |
Малювання натюрморту у теплій гамі кольорів. |
Акварельні фарби |
|
18 |
|
Контраст. Колірний відтінок |
Малювання натюрморту у холодній гамі кольорів. |
Фарби |
|
19 |
|
Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль. |
Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті. |
Фарби |
|
20 |
|
Вплив світла на колір. Флористика. |
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику. |
Акварельні фарби |
|
21 |
|
Повітряна перспектива. Настрій |
Виконання пейзажної композиції за враженням. |
Акварельні фарби |
|
РОЗДІЛ 3. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво |
|||||
22 |
|
Що таке скульптура. Види скульптури. |
Створення об’єм-ного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому. |
Пластилін |
|
23 |
|
Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією. |
Створення рельєфної композиції «Букет». |
Солоне тісто |
|
24 |
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн |
Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа). |
Кольорові олівці |
|
25 |
|
Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією. |
Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня) |
Фарби |
|
26 |
|
Українські писанки. Символічна мова писанок. |
Створення ескізу великодньої писанки |
Фарби |
|
27 |
|
Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва. |
Створення ескізу вишивки рушника |
|
|
28 |
|
Як стилізувати природні форми. |
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки |
Графічні матеріали, фарби |
|
29 |
|
Народні промисли. |
Створення декоративної кахлі |
Солоне тісто |
|
30 |
|
Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису. |
Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко») |
Фарби |
|
РОЗДІЛ 4. Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв |
|||||
31 |
|
Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі. |
Створення декоративного панно «Клоун» |
Колаж |
|
32 |
|
Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру. |
Створення з картону пласкої рухомої ляльки (рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави. |
Картон фарби |
|
33 |
|
Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки |
Створення рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави. |
Пап’є-маше |
|
34 |
|
Вернісаж учнівських робіт |
Оформлення виставки учнівських робіт |
|
|
35 |
|
Подорож до музею |
Відвідування музею або віртуальна подорож. |
|
|