Урок "Застосування кисню. Кругообіг кисню в природі"

Про матеріал

Жив-був Кисень у своєму володінні, був безбарвний, несмачний, не переносив запаху, оскільки сам не мав запаху. Жив, руйнував метали, перетворюючи їх на оксиди, крім срібла, золота та платини-бо це були його гарні друзі.

Перегляд файлу

 

Тема:  Застосування кисню. Кругообіг кисню в природі.

            Добування кисню в промисловості.

 

Мета: розширити й поглибити знання учнів про процес горіння, порівняти процеси горіння й повільного окиснення;зясувати умови виникнення  й припинення горіння, ознайомити учнів з промисловими методами одержання кисню та сферами його застосування, розглянути кругообіг кисню в природі, виховувати доброту,  людяність.

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних  знань

 

1Бесіда:

1Якими методами одержують кисень в лабораторії?

2Який процес називають горінням?

3Які ознаки вирізняють процес горіння?

 

2 «Квітка».На дощці  намальована квітка з пелюстками. У середині записане поняття «кисень».Учні по черзі записують в пелюстки  прояви й характеристики, які відносяться до цього поняття.

 

3 Показуха. Вчитель називає поняття, процес  або явище, яке стосується кисню. Обєднавши учнів  в декілька груп, пропонує їм через хвилину представити його у вигляді скульптури(без слів).Після демонстрації вчитель організовує обговорення за такими питаннями:

- Що вказує на те, що саме назване поняття представлене групою?

- Якими засобами вони його передали?

- Які ознаки поняття їм удалося передати?

 

 

ІІІ Вивчення нового матеріалу

 

Робота в групах:

1група-застосування кисню.

2група-колообіг кисню в природі.

3група-добування кисню .

В групах працюють 8 хв, потім обговорюють завдання.

 

Робота з підручником (ст. 82)

Ознайомлення з планом характеристики простої речовини.

 

Колективне обговорення.

Одержання кисню в промисловості.

 

Узагальнення й систематизація знань

1Скласти рівняння згоряння простих речовин: сірки, фосфору, вугілля.

2 Обговорити казку. Висловити своє «За» і «Проти».

 

Казка « Як кисень вмовили робити добро»

Жив-був Кисень у своєму володінні, був безбарвний, несмачний, не переносив запаху, оскільки сам не мав запаху. Жив, руйнував метали, перетворюючи їх на оксиди, крім срібла, золота та платини-бо це були його гарні друзі.

Кисень був дуже високої думки про себе, адже в нього великі володіння в атмосфері Землі(23%).Таке положення Кисню не могло не позначитися на металах, що оточують його. Кисень знищував і неметали, перетворюючи їх на гази  -оксиди. Отже, метали які оточували кисень, окислювалися і поступово руйнувались. Кисень дуже радів, що він такий сильний окисник. І от одного разу Кисень гуляв лісом, а в цей час почалася гроза, блискавка влучила в дерево, і Кисень, наблизившись до цього дерева, побачив, як воно яскраво спалахнуло, і полумя перекинулося на інше дерево. Кисень дуже радів, що він такий маг і чарівник, адже він розпалив це полумя і  воно перекидалося з дерева на дерево. Почалася лісова пожежа, горіли дерева-батьки Кисню.

Злість і гордовитість Кисню робили свою справу, і він забув про те, що гинуть його батьки. Задихалися від диму й інші жителі Хімічної держави. Таке поводження Кисню дуже стурбувало жителів Хімічної держави, не могли вони далі миритися з цим. І залізо стало мислити: Кисень нас усіх окиснить, знищить усіх підряд.

   Жителі Хімічної держави  швидко зібрали раду. Довго думали, як переконати Кисень робити добро. Першим заговорив Азот: «Давайте подібно до природної стихії за допомогою електричного розряду викличемо у Кисню шоковий стан, це швидко приведе його до тями і він перетвориться на Озон».Уважно вислухавши пропозицію Азоту, у  розмову втрутився Водень. - «Я проти насильства і зла, - сказав Водень, - вони не можуть породити добро. До того ж Озон ще більший окисник. Він ще й відбілювач, може знищити всі фарби, і тоді світ стане безбарвним.»Хоча хворим людям він може допомогти, особливо у разі захворювання  органів дихання, також може провести дезінфекцію  в нашій Хімічній державі. Але Кисень теж може допомогти хворим людям. Невже ніхто з вас не знає Кисень з гарної сторони?

- Погодьтеся, мені, як найближчому сусідові Кисню, - заговорив Азот, - видніше, і я стверджую, що в Кисні немає нічого хорошого, оскільки він запальний, у його присутності навіть маленька іскра перетворюється на полумя. Азот з насмішкою додав: «Хіба тільки те, що він, як і багато з нас, закоханий у красун. Воду». «Це прекрасно! - сказав Водень. Якщо він здатний на високе почуття любов значить, від нього можна чекати і шляхетного вчинку».З цими словами Водень пішов до Кисню. Він представився батьком Води, і Кисень любязно прийняв його. Мудрість Водню підказала йому, що до мети свого візиту потрібно підійти здалеку. Він завів розмову про красу Землі, що потопає в зелені, і, виходячи з цього, вони згадали про Воду, що багато трудиться для процвітання життя на Землі. Водень відчув зацікавленість Кисню цією розмовою і ризикнув викласти мету свого візиту: «Шановний Кисень, чи не вважаєте ви, що за  бажання могли б допомогти Воді зробити Землю ще прекраснішою? Використовувати свою силу і могутність не для розпалення  лісової пожежі, а підтримувати горіння речовин з користю для всіх жителів і ,звичайно, сприяти життю людей, підтримуючи дихання.»

   Кисень, подумавши, відповів:  «Я не знаю, чи захоче Вода зі мною знатися і спілкуватися. Скажу вам по секрету, якось я спробував порозумітися з нею, і от що почув у відповідь: -Я співчуваю тобі, - сказав  Водень, - не засмучуйся. Я спробую тобі допомогти.

   З нетерпінням чекав Кисень світанку. І от настала година зустрічі. Водень сказав: «Щоб привернути увагу Води, ти, Кисню, повинен прославитися добрими справами».--Але що таке добро? - запитав Кисень.-Таке поняття мені невідоме.

 Водень почав говорити про добро і зло, про безкорисливість, про егоїзм. Нарешті Водневі вдалося переконати Кисень і передати йому трохи мудрості. Кисень вгамував свою запальність, і Цариця хімії, що зявилася, сказала:  «Тепер без людей не обійтися нам. Наказую розіслати в усі куточки землі гінців і оголосити про те, що якщо кому потрібний Кисень, нехай повідомлять нам, цим вони допоможуть робити добрі справи».

   Чи довго, чи швидко ,  але прийшла довгоочікувана звістка від людей, що їм дуже потрібний Кисень для підтримки горіння і дихання і в такий спосіб врятувати все живе.

  Отже, наша казка завершується. Як у всіх казках, у нашій добро перемагає зло. На Кисень у такому вигляді звернула увагу Вода, і відтоді вони живуть разом у мирі та злагоді, своєю працею прикрашаючи Землю і рятуючи все живе. Щастя не шукають, а роблять. Поспішайте робити добро!

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання:

Опрацювати параграф 19,дати відповіді на запитання на сторінці 82.

 

Скласти казку про кисень

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
20 липня 2018
Переглядів
2105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку