підручник ; таблиця множення числа 4; предметні малюнки; картки
комбінований.
І.Організаційна частина.
- Дзвоник дзвенить, не стихає,
Школярів усіх скликає:
Гей, до классу поспішайте,
На місця свої сідайте
- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.
- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.
Девіз уроку:
Щоб помилки хитрі, спритні
Не ховалися в рядках,
Щоб всі цифри в кожнім ряді
Опинились на місцях,
Будем дружно працювати,
Свою пильність розвивати.
Раз, два, три, чотири, п'ять –
Хочем все на світі знать!
II. Контроль, корекція і закріплення знань.
- Вашими вірними друзями під час уроку повинні бути уважність, кмітливість, взаємодопомога, винахідливість.
- А чого ви очікуєте від нашого уроку? (Відповіді дітей)
Щоб усі сподівання збулись
Працюватимемо старанно
Щоб почути у кінці,
Що в нашім другім класі
Діти просто молодці.
- Протягом уроку буде видно, хто працював найкраще
- За правильні відповіді ви будете отримувати нушики, які наприкінці уроку допоможуть вас оцінити.
- У кожного з вас зошит, де ви записуєте свої спостереження протягом уроку .Дороговказом буде підручник.
- Починаємо працювати в зошитах, вказуємо дату та вид роботи,але спочатку пригадаємо віршик:
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь.
Буду я писати вправно,
До роботи я берусь.
22 лютого
Класна робота
2.1 Усні обчислення
- Щоб успішно попрацювати на уроці далі, ми повинні закріпити обчислювальні навички.
Гра «Веселі перегони»
- Тому пограємо в гру «Веселі перегони» .На екранах ви бачите відлік часу за який потрібно виконати певне завдання.Виконавши його, ви повинні зафіксувати час на полі
-Ну що ж, поїхали!
3 • 5 2 • 9 18 : 3 12: 2
+1 - 8 • 2 • 3
: 2 : 2 - 9 - 5
-Молодці!
2.2. Гра « Диво - сходи»
-Зараз пропоную згадати таблицю множення на 2,3 і на 4.
Гра «Диво-сходи»
4·5+15
8:2+50 10:2+20
3+3+9 3·4+12
6:2+10 12:2+4
18: 2+9 4·7+10
2·4+8 3·7+21
- Молодці! Ми подолали і цю перепону на нашому шляху. І тому все ближче наближаємося до самого цікавого
2.3. Хвилинка каліграфії
- Я пропоную вам повторити, як каліграфічно писати цифру, а яку здогадайтесь:
Гордовита, ніби зірка.
Ви вгадали? Це… (Четвірка).
Праву руку на бочок
І танцює гопачок.
- А як ви гадаєте, чому саме сьогодні ми пишемо четвірку? (тому що будемо повторювати сьогодні таблицю множення числа 4)
- Де ви ще зустрічали четвірку?
III. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми будемо працювати над темою «Застосування таблиці множення числа 4 для знаходження значень виразів та розв’язування задач».
- Дружба з математикою допоможе вам у майбутньому житті.
IV. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Пояснення вчителя.
- Діти, ви вже вивчили таблицю множення на 4. Тож давайте повторимо її.
- Діти, називають таблицю множення на 4 ланцюжком.
4х2 = 8 4х7 = 28
4х3 = 12 4х8 = 32
4х4 = 16 4х9 = 36
4х5 = 20 4х10 = 40
4х6 = 24
- Розгорніть свої підручники на с. 97, знайдіть номер 639.
- Зверніть увагу, таблицю множення на 4 ми вже повторили.
- Є в нас і друга колонка, де потрібно знайти різницю між сусідніми відповідями .Назвіть, які це числа?
12-8=4
16-12=4
20-16=4
24-20=4
28-24=4
32-28=4
36-32=4
- Діти, а що цікавого ви помітили?
- різниця між сусідніми числами однакова, тобто дорівнює 4.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
АБО
«Казка про Четвірку»
(діти разом з вчителем роблять вправи)
Четвірка – фізкультурниця. Вона полюбляє виконувати вправи ранкової гімнастики з прапорцями. Тому і сама схожа на прапорець, тільки без верхньої горизонтальної лінії. Усі вправи робить Четвірка чітко і точно: чотири нахили уперед, чотири нахили вліво і вправо, чотири присідання, чотири стрибки на одній нозі. У Четвірки, як відомо, одна нога. Від фізичних тренувань стоїть вона міцно. Радить Четвірка усім займатися спортом, бо спорт – це здоров`я.
V. Розв’язування вправ на закріплення
- Продовжуємо наш урок
Ми активно знову попрацюємо,
Над задачами творчо поміркуємо
Запишемо в зошитах свої думки,
Хай зрадіють нашим успіхам усі залюбки.
5.1. Приклади 645
- Діти, зараз використаємо знання про назву чисел при арифметичних діях, ми розв’яжемо приклади 645. Один учень буде біля дошки, а інші в зошитах.
-Що означає знайти добуток чисел?(помножити)
8*4=32
-Що означає знайти різницю чисел?(відняти)
8-4=4
-Що означає знайти частку?(поділити)
864=2
-Що означає знайти суму?(додати)
8+4-12
- Молодці, я бачу, що ви гарно засвоїли матеріал.
5.2. Задача 642
«Робота над задачею»
1-й етап (ознайомлення зі змістом задачі)
-Чи все вам зрозуміло в задачі?Що незрозумілого?
-Про що йдеться в задачі? (про дубок)
-Що нам відомо в задачі? (відомо що навесні дубок був заввишки 8 см, а восени став у 4 рази вищим)
-Яке головне запитання задачі? (Якою стала висота дубка восени?)
(Вчитель пропонує записати коротку умову задачі)
Навесні-8 см
Восени -?, у 4 р.вищий
(Вчитель пропонує переказати задачу)
2-й етап (пошук розв’язку задачі)
Аналітико-синтетичний шлях (від шуканого – до даного)
-Чи можемо ми одразу однією дією відповісти на головне запитання задачі? (Так)
-Чому? (Ми знаємо скільки сантиметрів був дубок навесніі у скільки разів був вищий восени)
-Якою дією будемо шукати відповідь? (Множенням)
-Чому обрали таку дію? (Тому що в умові задачі є слово «у вище або більше», а це означає - що потрібно множити)
-Як називаються компоненти при множенні? (перший множник, другий множник, добуток)
3-й етап (розв’язання задачі)
-Давайте запишемо розв’язання задачі
Розв’язання
8 *4 = 32(см)
Відповідь: висота дубка восени 32 см
4-й етап (перевірка)
Встановити відповідність між числами, знайденими внаслідок розв’язування задачі та числами, які були надані.
VI. Підсумок уроку
- Щоб успішно завершити урок, потрібно розв’язати такі задачі.
Проведемо математичний бліцтурнір.
Задача 1. Чотири індики пішли на музики,
Танцювали, гупали.
Скільки ніжок тупали? (2 х 4)
Задача 2. Майстри роблять десять возів,
Гнуть залізо, тешуть ліс.
Порахуйте, любі діти,
Скільки треба їм коліс? (10 х 4)
Задача 3. Сім подружок стали грати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть. (4 х 7)
Задача 4. Кінь дорогою біжить — чотири копита.
І до кожного підківка цвяхами прибита.
До підкови шість гвіздків треба забивати,
Хто не знає, скільки буде, треба рахувати. (6 х 4)
Задача 5. Чотири полички ми змайстрували,
По дев'ять книжок на них поклали.
Нас похвалили батько і мати
І попросили книжки порахувати. (9 х 4)
- Наш урок успішно завершується.
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Що вам найбільше сподобалося?
-Чи справдилися ваші очікування?
Гра «Мікрофон»
Я
ЗУМІВ НАВЧИВСЯ
- Найкраще у нас сьогодні працював під час уроку такі учні…..
- Тому я оголошую їм подяку!
- Щира подяка за урок. Ви добре працювали. І я раділа вашим успіхам!