Урок "Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + 3. "

Про матеріал

Урок розроблений згідно вікової категорії першокласників, має яскраво виражену ігрову діяльність учнів, смислові звязки забезпечені шляхом впровадження правильних переходів по структурі уроку, спостерігається здоровязбережувальна технологія, використання ІКТ на уроці. Автор Фінюк Світлана Володимирівна.

Перегляд файлу

Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + 3.

Мета. Ознайомити із правилом додавання двоцифрових чисел виду 54 + 30, 54 + 3.

Закріплювати вміння розв'язувати прості задачі.Удосконалювати вміння розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки.

Формувати обчислювальні навички,вміння аналізувати, порівнювати. Формувати математичні та ключові компетентності учнів.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.

 Виховувати інтерес до вивчення математики.

Групи  компетентностей, що формуються:

предметна (математична),

соціальна, полікультурна, інформаційна, комунікативна, продуктивної творчої діяльності.

Учні повинні знати: принцип додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток.

Учні повинні вміти: розкладати числа на розрядні доданки, додавати круглі десятки, додавати одноцифрові числа без переходу через десяток, додавати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв'язувати прості задачі.

Очікуваний результат: самостійне розв'язання учнями прикладів даного виду та задач, сформованість ключових  компетентностей учнів відповідно до мети уроку.

Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь.

Використані методи: словесні,  проблемно – пошукові, інтерактивні, репродуктивні, наочні, практичні.

Обладнання: короткий запис задачі, план розв'язування задачі, індивідуальні «краплинки меду», міні – підручник, ІКТ.

Хід уроку

І. Організація класу.

Сядьте, діти,всі рівненько,

усміхніться всі гарненько.

Настрій на урок візьмемо,

й працювати розпочнемо.

Посміхнімося ще раз,

- Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки і почнемо урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності..

- Ми дуже любимо працювати. Недаремно  для свого класу обрали назву «Бджілки». Тож побудемо сьогодні у ролі бджілок.Ми будемо виконувати різноманітні завдання і впродовж уроку за правильні відповіді ви отримуватимете краплинки смачного і надзвичайно корисного меду.

1.Математична розминка.

-І так ми з вами маємо виконати математичну розминку .

  • Для вас перше завдання – гра «Мовчанка (за таблицею)
  • Друге завдання – гра «Допоможи страусяткові розв’язати приклади»

 

   + 40=50           60+     = 80    

   -30=20             90-      = 10

50+   =100                 -10=40

 

  • Наступне завдання для вас від від хитрої лисички, вона пропонує вам визначити закономірність і вставити потрібні числа у порожні сектори.

 

  • Наступним завданням буде гра «Клубочок»
  • Дитина називає число і говорить, хто буде його характеризувати (визначати суму розрядних доданків), учень, що впорався називає своє число і обирає для характеристики учня.
  • Далі ми з вами будемо знаходити відмінності. Уважно подивіться на екран і знайдіть 7 відмінностей між першим і другим малюнком.

 

  • За активну участь в етапі уроку Математична розминка  візьміть з діжечок на партах по краплинці меду.

 

  • Наступне завдання зробимо під девізом  вправні рученята і ми з вами будемо виконувати каліграфічну хвилинку (В міні – підручнику завдання 1)
  • І так, який сьогодні день тижня вівторок, а вчора- понеділок, а завтра – середа.
  • Гаразд, а яке сьогодні число 28, охарактеризуйте його,запишіть каліграфічно в зошити
  • Діти, а якщо поміняти місцями числа, яке число ми отримаємо:82
  • Воно більше чи менше за попереднє?
  • Запишіть почергово в зошити числа 82 та 28

Звертаю увагу на осанку дітей, нахил зошита і т.д.

  • За правильно виконану каліграфічну хвилинку візьміть з діжечок на партах по краплинці меду.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися обчислювати приклади виду 54 + 30, 54 + 3, Закріплювати вміння розв'язувати прості задачі.Удосконалювати вміння розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки.

Формувати обчислювальні навички,вміння аналізувати, порівнювати. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес. Виховуватимемо інтерес до вивчення математики. 

V.Вивчення  нового матеріалу.

     1.  Підготовча робота

Замінити за зразком або вправа з віконечком.

Завдання 2 в міні підручнику

29=20+9               45=     +

65=      +               71 =     +

  1. Пояснення нового матеріалу вчителем (колективна робота).

_ А ми з вами приступаємо до роботи наступного етапу уроку  під назвою «Дерево пізнання» – вивчення нового матеріалу.

54 + 30 = ...

 

 

54 – це 50 + 4.

 

1 крок: додаємо десятки до десятків.

50 + 30 = 80

2 крок: до десятків додаємо одиниці.

80 + 4 = 84

Отже 54 + 30 = 84.

  • Спробуємо самостійно вивести правило.

Пам’ятай!

Якщо один із доданків – кругле число, то десятки додають до десятків

 і до знайденого результату додають одиниці.

 

54   +  3 = …

 

 

54 – це 50 + 4.

1 крок: додаємо одиниці до одиниць.

4 + 3 = 7

2 крок: до десятків додаємо одиниці.

50 + 7 = 57

Отже 54 + 3 = 57.

Пам'ятай!

Додаючи двоцифрове число до одноцифрового, одиниці додають до одиниць і знайдений результат додають до десятків.

VІ. Фізкульхвилинка 1

Прийшов час бджілкам крильця розім’яти.

На квітучому лужку

Гудуть бджілки:»Жу-жу-жу».

Разом з ними політаєм.

Крилечками помахаєм.

Покрутились вліво, вправо,

Глянули, де кращі трави.

Пошукали квіточок,

Щоб зібрати з них медок.

VІІ. Первинне застосування нових знань.

1 Колетивне розв’язання прикладів біля дошки.

63 + 30   45 +2

1.Гра «Допоможи бджілкам»( До котрої квіточки підлетить бджілка? З поясненням.)

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfquMIfMAzU4e-4qSHKvP6c_uYB6Sc6q3FUwfvVUzyyxUAvYiBrwhttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfquMIfMAzU4e-4qSHKvP6c_uYB6Sc6q3FUwfvVUzyyxUAvYiBrwhttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfquMIfMAzU4e-4qSHKvP6c_uYB6Sc6q3FUwfvVUzyyxUAvYiBrw

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfquMIfMAzU4e-4qSHKvP6c_uYB6Sc6q3FUwfvVUzyyxUAvYiBrwhttp://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFBKZtXUBI4Sb1iuFStpqbvYux7zozBpzCuj6sf5V0iQcMcuvpIghttp://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFBKZtXUBI4Sb1iuFStpqbvYux7zozBpzCuj6sf5V0iQcMcuvpIghttp://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFBKZtXUBI4Sb1iuFStpqbvYux7zozBpzCuj6sf5V0iQcMcuvpIghttp://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFBKZtXUBI4Sb1iuFStpqbvYux7zozBpzCuj6sf5V0iQcMcuvpIg

 

 

 

 

 

Фронтальна перевірка

  • А за правильно виконане завдання візьміть з діжечок на партах по 2 краплинки хто не помилився при збиранні меду, та по 1 краплинці - хто допустив одну помилку.

Фізкультхвилинка (відео)

«Ми українці!»

VІІІ. Розвиток математичних знань.

- А зараз прийшов час попрацювати із задачею.

- Що таке задача?

- З яких структурних елементів складається задача?

- Послухайте уважно задачу.

- Зачитає задачу ________

1. Робота над задачею (Слайд ).

Подивіться на екран і прочитайте задачу.

 

Наносили

Викачали

Залишилось

C:\Users\Тоня\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\honey_new_web (1).jpg

 

60 кг меду

 

40 кг меду

 

? кг меду

      Бджолина сім'я наносила за день60 кг меду. Пасічники викачали

40 кг меду. Скільки кілограмів меду пасічники залишили бджолам на зиму?

  • Про о йде мова в задачі?
  • Що робили бджоли?
  • Скільки наносили меду?
  • Скільки викачали  меду?
  • Що питається в задачі,прочитайте?
  • Так що означає число 60?
  • Так що означає число 40?
  • Якщо викачали меду стало більше чи менше?
  • На скільки менше?
  •  Якщо менше на 40 так якою дією розв’яжемо цю задачу?
  • Які числа будемо віднімати?
  • Під коментування записуємо розв’язання в зошити.

Довідкова інформація

  •  Доречі,  хочу повідомити вам, що при надто сприятливій погоді бджоли однієї сім’ї можуть приносити до вулика 100 кг нектару протягом 3 днів.

Робота з геометричним матеріалом.

- Як називається будиночок для бджіл?(Вулик)

 

 

 

 

 

 

 

 

- З яких геометричних фігур збудовано вулик.(Прямокутники та коло)

- Виміряйте довжину даху, він зеленого кольору. (в парах)

ІХ. Підсумок уроку.

 Оцініть свою роботу на уроці:

  • Що сподобалось?
  • Що не сподобалось?
  • Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.

- Ви працювали чудово  – аплодувати.

- Підрахуйте свої краплинки. Вони стануть вашою винагородою за роботу на уроці, а найбільша для нас винагорода це ЗНАННЯ

Ось закінчився урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

Дякую за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку