Урок розроблений згідно вікової категорії першокласників, має яскраво виражену ігрову діяльність учнів, смислові звязки забезпечені шляхом впровадження правильних переходів по структурі уроку, спостерігається здоровязбережувальна технологія, використання ІКТ на уроці. Автор Фінюк Світлана Володимирівна.
Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + 3.
Мета. Ознайомити із правилом додавання двоцифрових чисел виду 54 + 30, 54 + 3.
Закріплювати вміння розв'язувати прості задачі.Удосконалювати вміння розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки.
Формувати обчислювальні навички,вміння аналізувати, порівнювати. Формувати математичні та ключові компетентності учнів.
Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес.
Виховувати інтерес до вивчення математики.
Групи компетентностей, що формуються:
предметна (математична),
соціальна, полікультурна, інформаційна, комунікативна, продуктивної творчої діяльності.
Учні повинні знати: принцип додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток.
Учні повинні вміти: розкладати числа на розрядні доданки, додавати круглі десятки, додавати одноцифрові числа без переходу через десяток, додавати двоцифрові числа без переходу через десяток, розв'язувати прості задачі.
Очікуваний результат: самостійне розв'язання учнями прикладів даного виду та задач, сформованість ключових компетентностей учнів відповідно до мети уроку.
Тип уроку. Урок формування навичок і вмінь.
Використані методи: словесні, проблемно – пошукові, інтерактивні, репродуктивні, наочні, практичні.
Обладнання: короткий запис задачі, план розв'язування задачі, індивідуальні «краплинки меду», міні – підручник, ІКТ.
Хід уроку
І. Організація класу.
Сядьте, діти,всі рівненько,
усміхніться всі гарненько.
Настрій на урок візьмемо,
й працювати розпочнемо.
Посміхнімося ще раз,
- Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки і почнемо урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності..
- Ми дуже любимо працювати. Недаремно для свого класу обрали назву «Бджілки». Тож побудемо сьогодні у ролі бджілок.Ми будемо виконувати різноманітні завдання і впродовж уроку за правильні відповіді ви отримуватимете краплинки смачного і надзвичайно корисного меду.
1.Математична розминка.
-І так ми з вами маємо виконати математичну розминку .
+ 40=50 60+ = 80
-30=20 90- = 10
50+ =100 -10=40
Звертаю увагу на осанку дітей, нахил зошита і т.д.
ІV. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися обчислювати приклади виду 54 + 30, 54 + 3, Закріплювати вміння розв'язувати прості задачі.Удосконалювати вміння розкладати двоцифрові числа на розрядні доданки.
Формувати обчислювальні навички,вміння аналізувати, порівнювати. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, спостережливість, пізнавальний інтерес. Виховуватимемо інтерес до вивчення математики.
V.Вивчення нового матеріалу.
1. Підготовча робота
Замінити за зразком або вправа з віконечком.
Завдання 2 в міні підручнику
29=20+9 45= +
65= + 71 = +
_ А ми з вами приступаємо до роботи наступного етапу уроку під назвою «Дерево пізнання» – вивчення нового матеріалу.
54 + 30 = ...
54 – це 50 + 4.
1 крок: додаємо десятки до десятків.
50 + 30 = 80
2 крок: до десятків додаємо одиниці.
80 + 4 = 84
Отже 54 + 30 = 84.
Пам’ятай!
Якщо один із доданків – кругле число, то десятки додають до десятків
і до знайденого результату додають одиниці.
54 + 3 = …
54 – це 50 + 4.
1 крок: додаємо одиниці до одиниць.
4 + 3 = 7
2 крок: до десятків додаємо одиниці.
50 + 7 = 57
Отже 54 + 3 = 57.
Пам'ятай!
Додаючи двоцифрове число до одноцифрового, одиниці додають до одиниць і знайдений результат додають до десятків.
VІ. Фізкульхвилинка 1
Прийшов час бджілкам крильця розім’яти.
На квітучому лужку
Гудуть бджілки:»Жу-жу-жу».
Разом з ними політаєм.
Крилечками помахаєм.
Покрутились вліво, вправо,
Глянули, де кращі трави.
Пошукали квіточок,
Щоб зібрати з них медок.
VІІ. Первинне застосування нових знань.
1 Колетивне розв’язання прикладів біля дошки.
63 + 30 45 +2
1.Гра «Допоможи бджілкам»( До котрої квіточки підлетить бджілка? З поясненням.)
|
Фронтальна перевірка
Фізкультхвилинка (відео)
«Ми українці!»
VІІІ. Розвиток математичних знань.
- А зараз прийшов час попрацювати із задачею.
- Що таке задача?
- З яких структурних елементів складається задача?
- Послухайте уважно задачу.
- Зачитає задачу ________
1. Робота над задачею (Слайд ).
Подивіться на екран і прочитайте задачу.
|
Наносили |
Викачали |
Залишилось |
|
60 кг меду |
40 кг меду |
? кг меду |
Бджолина сім'я наносила за день60 кг меду. Пасічники викачали
40 кг меду. Скільки кілограмів меду пасічники залишили бджолам на зиму?
Довідкова інформація
Робота з геометричним матеріалом.
- Як називається будиночок для бджіл?(Вулик)
|
- З яких геометричних фігур збудовано вулик.(Прямокутники та коло)
- Виміряйте довжину даху, він зеленого кольору. (в парах)
ІХ. Підсумок уроку.
Оцініть свою роботу на уроці:
- Ви працювали чудово – аплодувати.
- Підрахуйте свої краплинки. Вони стануть вашою винагородою за роботу на уроці, а найбільша для нас винагорода це ЗНАННЯ
Ось закінчився урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре друзі,
Відпочиньте по заслузі!
– Дякую за співпрацю!
1