Урок "Збалансоване харчування та вітаміни"

Про матеріал
Урок на тему "Збалансоване харчування та вітаміни", розроблений для 4 класу.
Перегляд файлу

Тема: Збалансоване харчування. Вітаміни та їх значення у житті людини.

Мета: сформувати в учнів поняття про збалансоване харчування; ознайомити з групами харчових продуктів; розповісти про негативний вплив смажених страв; розширити кругозір учнів, збагачувати лексичний словник, розвивати навички зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять, логічне мислення, уяву і фантазію, формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.

Обладнання: телевізор, підручник, картинки, картки, презентація.

 

  1.                     Організаційний момент

Привітання

  • Добрий  день, діти! Мене звати Яна Олександрівна і сьогодні я проведу у вас урок основ здоров’я.
  • Всі готові до уроку?

 

II . Перевірка домашнього завдання

  • Давайте повторимо з вами чинники, які впливають на наше здоров’я.
  • Дівчатка назвуть чинники, які впливають позитивно, а хлопці – негативні чинники.

 

  1.             Актуалізація опорних знань
  • Як ви думаєте, чи може машина або літак зрушити з місця без палива?
  • Чому саме?
  • Бо головне серце машини або літака це двигун, а двигун не може працювати без палива. Але і зараз існують машини, які можуть їздити без палива (бензина). Хто знає, як вони називаються? (електрокари). Вони є більш безпечними для навколишнього середовища, тому що не мають шкідливих викидів.
  • Тому у майбутньому, коли ви будете купляти собі машину, купуйте електрокари.
  • Так само і людині, щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися необхідна енергія (сила). Звідки вона береться?
  • Енергія виробляється організмом із їжі. Отже, їжа – джерело енергії.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.

  • Зараз ми з вами подивимося відео, вашим завданням буде здогадатися, якою буде тема нашого уроку.

https://www.youtube.com/watch?v=f9ZhsKQN0-g

- Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його впливу на здоров’я людини. Все це нам потрібно, для того, щоб відчувати себе здоровими, щасливими і успішними.

V. Сприймання нового матеріалу

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів.  Наше здоров’я залежить як швидко і часто ми їмо, на скільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим потрібно знати правила харчування.

Творча робота

Інтерактивний метод

Скласти правила харчування з деформованого речення та пояснити це правило.

  • Наступним нашим завданням буде складання правил харчування із деформованих речень, які ви бачите на екрані.

 

РЕТЕЛЬНО ПЕРЕЖОВУЙ ЇЖУ- ертеноль жовуйпере жуї

Добре пережована їжа краще перетравлюється в шлунку і принесе більше користі нашому організму.

ЇЖ В ОДИН І ТОЙ ЖЕ ЧАСжї в дино і ойт же час

Якщо їсти в один і той же час, то шлунок вже почне готуватися заздалегідь до прийому їжівиділятиме шлунковий сік. А значить їжа принесе більше користі.

 

ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ ЯКІСНІ ПРОДУКТИ – жвиайв ількит яснікі  ропдукти

Неякісні продукти шкідливі для організму, навіть можуть призвести до отруєння.

 

НЕ НАЇДАЙСЯ НА НІЧ – не нїадайся на чін

Якщо шлунок переобтяжений їжею, у вас буде поганий сон.

 

  • Ще одне правило здорового харчування – це збалансоване харчування, тобто – у раціоні людини  повинні входити білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мікроелементи .

Білки – основний будівельний матеріал. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки цьому людина росте.

Жири -  відновлюють витрати теплової енергії, вони йдуть на зігрівання організму.

Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, роботу серця).

До складу їжі також входять вітаміни та мікроелементи.

Вітаміни – речовини, які необхідні для життя людини, її росту й розвитку, укріпляють  м’язи і кістки.

Мікроелементи

Вони входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів  та інших органів. Найбільше в організмі кальцію, фосфору,  натрію, калію і заліза. Вони містяться в молоці, сирі, яйцях, яблуках та інших харчових продуктах.

 

Які саме вітаміни містяться у різних продуктах, нам допоможуть дізнатися дослідницька група «Вітаміни».

Виступ групи «Вітаміни»

Вітамін А

Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю  хорошому зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.

 

Вітамін В

А я- вітамін В, дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Умішуюся у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах. У горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці,  м’ясі .

 

Вітамін С

Я- вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, чорна смородина.

 

Вітамін D

А я- вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахіту. Живу у молоці, печінці. риб’ячому жирі, житньому хлібі.

 

Вітамін Е

Я – вітамін Е.

Живу у соняшнику, петрушці, кукурудзі. Ефективно омолоджую організм людини, корисний для крові та мозку.

 

Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Фізкультхвилинка

VI. Закріплення і застосування знань

1) Робота з підручником

С. 20-22 читаємо

 

Питання по тексту:

  • Коли формуються харчові звички?
  • Які ознаки має збалансоване харчування?
  • Скільки разів на день потрібно їсти?

 

А зараз відгадайте загадку:

Морква, біб і цибулина,

бурячок і капустина,

ще й картопля — шусть у горщик.

Ну й смачний ми зварим … (борщик).

  • А хто вміє або допомагав мамі або батьку готувати борщ?
  • Давайте уявимо, що ми знаходимося на передачі «Мастер Шеф».
  • Кожен з вас повинен був підготувати рецепт своєї улюбленої страви.

Виступ групи «Кухарі»

  • Ви по черзі будете розповідати рецепт улюбленої страви і разом ми визначимо корисна ця їжа чи ні.

VII. Узагальнення і систематизація знань

Гра «Країна здоровяків»

Вчитель називає продукт харчування, а діти плескають у долоні, якщо продукт корисний.

Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, фанта, хот-дог, цибуля, яблуко, бургер, соняшникова олія, пальмова олія, груша, смажена картопля.

 

  • Давайте повторимо основні правила здорового харчування.
  1. Приймати їжу слід 4 рази на день
  2. Ніколи не забувати мити руки з милом
  3. Їжа повинна бути різноманітною
  4. Ніколи не переїдати
  5. Не вживати на ніч чай, каву, какао – вони збуджують нервову систему
  6. Зуби чистити не менше 2 разів на день
  7. Не забувати прибирати за собою посуд і подякувати дорослим за смачну їжу.

 

Робота з прислівям

«Якщо багато з’їси, то й мед гірким здасться»

Зміст цього прислів’я говорить про основний принцип здорового харчування – не переїдати. Коли з’їси занадто багато, то будь-яка солодкість або просто улюблені ласощі втратить свою принадність.

Який за столом, такий і за роботою.

Хліб і на ноги поставить і з ніг звалить.

VIII. Підсумок уроку

  • Яка була тема уроку?
  • Що нового дізналися?
  • Що найбільше запамяталося?

 

Також існує думка, що корисне харчування – це дороге харчування. Але це зовсім не так. Зараз я вам це доведу, переглянувши це відео.

https://www.youtube.com/watch?v=HMJr7Pe3leo

  • Які продукти є  найкориснішими?
  • Вони є дорогими?

Пам’ятайте, нема більшого багатства, ніж здоров’я, тож на радість усім і тату і мамі зростайте усі здорові та гарні!

IX. Оцінювання і повідомлення домашнього завдання

Намалювати малюнки корисних продуктів.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 листопада
Переглядів
41
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку