Тема: Збалансоване харчування. Вітаміни та їх значення у житті людини.
Мета: сформувати в учнів поняття про збалансоване харчування; ознайомити з групами харчових продуктів; розповісти про негативний вплив смажених страв; розширити кругозір учнів, збагачувати лексичний словник, розвивати навички зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять, логічне мислення, уяву і фантазію, формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі.
Обладнання: телевізор, підручник, картинки, картки, презентація.
Привітання
II . Перевірка домашнього завдання
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.
https://www.youtube.com/watch?v=f9ZhsKQN0-g
- Сьогодні наш урок присвячений вивченню основ правильного повноцінного харчування та його впливу на здоров’я людини. Все це нам потрібно, для того, щоб відчувати себе здоровими, щасливими і успішними.
V. Сприймання нового матеріалу
Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Наше здоров’я залежить як швидко і часто ми їмо, на скільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим потрібно знати правила харчування.
Творча робота
Інтерактивний метод
Скласти правила харчування з деформованого речення та пояснити це правило.
РЕТЕЛЬНО ПЕРЕЖОВУЙ ЇЖУ- ертеноль жовуйпере жуї
Добре пережована їжа краще перетравлюється в шлунку і принесе більше користі нашому організму.
ЇЖ В ОДИН І ТОЙ ЖЕ ЧАС – жї в дино і ойт же час
Якщо їсти в один і той же час, то шлунок вже почне готуватися заздалегідь до прийому їжі – виділятиме шлунковий сік. А значить їжа принесе більше користі.
ВЖИВАЙ ТІЛЬКИ ЯКІСНІ ПРОДУКТИ – жвиайв ількит яснікі ропдукти
Неякісні продукти шкідливі для організму, навіть можуть призвести до отруєння.
НЕ НАЇДАЙСЯ НА НІЧ – не нїадайся на чін
Якщо шлунок переобтяжений їжею, у вас буде поганий сон.
Білки – основний будівельний матеріал. З них утворюються і ростуть нові клітини, завдяки цьому людина росте.
Жири - відновлюють витрати теплової енергії, вони йдуть на зігрівання організму.
Вуглеводи – витрачаються на роботу м’язів (фізична праця, рух, дихання, роботу серця).
До складу їжі також входять вітаміни та мікроелементи.
Вітаміни – речовини, які необхідні для життя людини, її росту й розвитку, укріпляють м’язи і кістки.
Мікроелементи
Вони входять до складу кісток, зубів, крові, м’язів та інших органів. Найбільше в організмі кальцію, фосфору, натрію, калію і заліза. Вони містяться в молоці, сирі, яйцях, яблуках та інших харчових продуктах.
Які саме вітаміни містяться у різних продуктах, нам допоможуть дізнатися дослідницька група «Вітаміни».
Виступ групи «Вітаміни»
Вітамін А
Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю хорошому зору. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.
Вітамін В
А я- вітамін В, дуже потрібний для розумової та фізичної праці, поліпшення травлення. Умішуюся у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах. У горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі .
Вітамін С
Я- вітамін С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багаті на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, чорна смородина.
Вітамін D
А я- вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахіту. Живу у молоці, печінці. риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Вітамін Е
Я – вітамін Е.
Живу у соняшнику, петрушці, кукурудзі. Ефективно омолоджую організм людини, корисний для крові та мозку.
Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Фізкультхвилинка
VI. Закріплення і застосування знань
1) Робота з підручником
С. 20-22 читаємо
Питання по тексту:
А зараз відгадайте загадку:
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим … (борщик).
Виступ групи «Кухарі»
VII. Узагальнення і систематизація знань
Гра «Країна здоров’яків»
Вчитель називає продукт харчування, а діти плескають у долоні, якщо продукт корисний.
Риба, чіпси, кефір, цукерки, капуста, морква, сало, торт, каша, фанта, хот-дог, цибуля, яблуко, бургер, соняшникова олія, пальмова олія, груша, смажена картопля.
Робота з прислів’ям
«Якщо багато з’їси, то й мед гірким здасться»
Зміст цього прислів’я говорить про основний принцип здорового харчування – не переїдати. Коли з’їси занадто багато, то будь-яка солодкість або просто улюблені ласощі втратить свою принадність.
Який за столом, такий і за роботою.
Хліб і на ноги поставить і з ніг звалить.
VIII. Підсумок уроку
Також існує думка, що корисне харчування – це дороге харчування. Але це зовсім не так. Зараз я вам це доведу, переглянувши це відео.
https://www.youtube.com/watch?v=HMJr7Pe3leo
Пам’ятайте, нема більшого багатства, ніж здоров’я, тож на радість усім і тату і мамі зростайте усі здорові та гарні!
IX. Оцінювання і повідомлення домашнього завдання
Намалювати малюнки корисних продуктів.