21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Уявна подорож на острів «Здоров’я»

Про матеріал
Урок-подорож для учнів 4 класу. Мета:сформувати у молодшого школяра елементарні навички здорового способу життя. Завдання: ● усвідомлення ними того, що здоров’я – основа щастя людини; ● формування у дітей потягу до здорового способу життя; ● забезпечення рухової активності і загартування кожного учня; ● профілактика шкідливих звичок.
Перегляд файлу

Уявна подорож на острів «Здоров’я»

для учнів 4 класу

Мета:

Закріпити набуті знання та навички по зміцненню здоров’я; розвивати в учнів основні фізичні якості та рухові здібності; формувати основи здорового способу життя, усвідомлену індивідуальну установку на необхідність розвитку фізичних якостей. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності особистості, виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища.

Обладнання:

Схема-карта Острова «Здоров’я»; план уроку у вигляді карток на магнітній дошці; запис дитячих пісень; виставка малюнків про здоров’я, виставка досягнень учнів у спорті.

Хід заняття

Вчитель:

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті дається.

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде,

Й за собою всіх веде!

Бо здоров’я – це прекрасно, здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини всі дороги і стежинки!

Діти, ви згодні зі мною?

1-й учень:  Так. Усе в житті піде чудово, якщо будеш ти здоровим!

2-й учень:  Зрозуміло, всім відомо, що приємно буть здоровим!

3-й учень: Тільки треба знати, як здоровим стати!

4-й учень:  Про це вам і розкаже наш веселий дружний клас!

Всі:   Ми вітаєм щиро вас!

Вчитель:  Так, дійсно здоров’я треба берегти, дбати про нього. А як це правильно робити – сьогодні ми і з’ясуємо на нашій годині спілкування, тема якої – «Острів здоров’я». В цьому нам допоможуть наші батьки та гості, які розкажуть багато цікавого та корисного.

 

На попередній годині здоров’я ви на своїх долоньках, які обвели на аркушах паперу, написали свої мрії-плани щодо збереження здоров’я. Ось вони: «дотримуватися режиму дня, робити щоранку зарядку, дотримуватись правил чистоти, сміятись, займатися спортом, дружити з фізкультурою, подорожу вати на море, не палити» і т.п. Я сподіваюсь, що всі ваші плани здійсняться. А з’ясувати головні чинники здорового способу життя нам допоможе схема-карта Острову «Здоров’я». Подорожуючи нею, ми з вами навчимося ще більш дбати і берегти своє здоров’я. Перш за все, ступивши на берег Острову Здоров’я, ми потрапили у Порт «Фізична активність». Хто ж розкаже, як бути фізично активним?

1-й учень: 3 фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже.

Раз, два, три, чотири.

Фізкульт-Ура! Фізкульт-Ура!

2-й учень: З фізкультурою ми дружим,

Різні ігри любим дуже.

Хай сміється дітвора

Фізкульт-Ура! Фізкульт-Ура!

Виступ гімнастки.

3-й учень: (смішинка).

Щось із Юрою не те

Щось наш Юра не росте...

Він такий у нас тоненький,

Хворобливий і худенький,

Мов заморене курча. –

Одноліткам до плеча...

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Придивіться: він з дружками

Мчить по вулиці з книжками.

  • Звідкіля біжиш ти, Юро?
  • Я тікаю з фізкультури!

Вчитель: Дорогенький мій, але ж у нашому класі немає такого Юрка!

Учень: Та ні, це я розповідав про Юрка, свого сусіда.

Вчитель: Що ж ми з вами з’ясували, діти?

Учні: Ходіння, біг, стрибання із скакалкою, рухливі ігри, катання на велосипеді, ковзанах, лижах і взагалі фізична активність - це заряд здоров’я.

Вчитель: «В здоровому тілі – здоровий дух». Я гадаю з цією приказкою ми могли б сміливо залишити порт «Фізичної активності».

 

Вчитель: З такими мандрівниками як ви, ніякі дорожні негаразди не страшні, І цей іспит ми склали – рухаємось далі.

А попереду у нас гора «Гігієни та здоров’я». Давайте спробуємо дістатися її вершини. Ви продемонструєте свої знання, спритність у грі «Впізнай ознаки здоров’я». Приготуйте долоньки. Якщо те, що я назву, є ознакою здоров’я, ви плескаєте в долоні, якщо ні – не рухаєтесь.

 Відсутність болю.

 Гарний настрій.

 Пружні м’язи.

 Біль у горлі.

 Вільні рухи.

 Дратівливість.

 Доброзичливість.

 Кашель.

 Гарна постава.

 Ясні очі.

 Зубний біль.

Вчитель: Діти, а коли зубний біль обходитиме вас стороною? Зараз ми дізнаємось від нашої лікарки.

Виступ лікаря. Пам’ятка до куточка «Здоровинка».

Правила чищення зубів

1. Зуби чисть із зовнішньої і внутрішньої сторони.

2. Щітка направляється від ясен до кінця зуба, щоб не пошкодити ясна.

3. Спочатку чисть верхні зуби, а потім нижні. Витрачай на чистку зубів не менше 3 хвилин.

 

Вчитель: Дякуємо Вам, шановна ...Я гадаю після такої пам’ятки у жодного учня ніколи не буде зубного болю! А тепер, діти, давайте повторимо правила особистої гігієни, бо у нас попереду ще чимало цікавих мандрівок.

Учні:

1. Уранці і ввечері умивайся, мий вуха, шию, ноги.

2. Руки мий перед їдою, після відвідування туалету, після будь-якого забруднення.

3. Не рідше як 1 раз на тиждень мийся в ванні або під душем.

4. Необхідно часто міняти натільну білизну, через кожні 10 днів міняти постільну білизну.

5. Слідкуй за нігтями на руках і ногах, тримай їх у чистоті.

6. Доглядай за волоссям, щоб воно завжди було чистим і акуратно зачесаним.

7. Завжди май чисту носову хусточку.

 

Вчитель: Молодці! А що ж решта скаже про гігієну?

1-й учень: В мене щітка є зубна,

Подивіться – ось вона!

Зверху вниз і навпаки чищу зуби залюбки!

2-й учень:  Відгадайте-но загадку:

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло крихка, тверда - скажіть..Звичайно, ну. …(вода)

3-й учень: Резинка – Акулинка

Пішла гулять по спинці.

Поки вона гуляла,

Спинка рожева стала (губка).

4-й учень: Мию, мию без жалю

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну (мило).

Вчитель: Ну, молодці. Про гігієну знаєте чимало. А щоб нам не баритись швиденько збіжимо в Долину «Відмови від шкідливих звичок». Кажуть, в цій долині живе зла пані Шапокляк, яка вчить дітей, як шкодить здоров’ю. А ви, що знаєте про шкідливі звички? Назвіть їх.

Учні: Гризти нігті, смоктати пальці, палити,лихословити.

Вчитель: Про шкідливі звички, я бачу, ви всі чули, і будемо сподіватись, в нашому класі немає дітей, що вже нажили погані, згубні для організму звички.

 

Вбігає пані Шапокляк.

 

Шапокляк:

Від світанку й до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати !

І не їсти блекоту,

Я ж вам, пані Шапокляк,

Раджу все робить не так!

Дам поради залюбки –

Все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво,

і для діток є забава.

Нащо вам здоровими бути?

Треба зразу все забути!

І поради лікарів,

Й застереження батьків.

Та й не тільки вчителі

Вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити!

Нащо вам здоровим жити?

Йдете в школу – закуріть

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!

Як дитина занедужа,

Це чудово дуже-дуже!

Бо не треба в школу йти,

Можна в ліжечко лягти.

Ще у мене є порада,

Дітям я сказати рада.

Нащо вам здоров’я мати?

Краще хворим пролежати!

Ви спитаєтесь у мами

Чи і я роблю так само?

Ні! Звичайно не роблю!

Я себе завжди люблю!

Знайте, пані Шапокляк

Робить все завжди не так,

Як говорить вам робити,

Бо вона ще хоче жити!

Гарно жити й процвітати

Та міцне здоров’я мати!

 

Шапокляк вибігає

 

Вчитель: Діти, над цим поміркуйте

Добре все запам’ятайте

І зробіть усе не так,

Як вам радить Шапокляк.

Раджу дітям залюбки      

Все робити навпаки.

І послухати батьків,

Лікарів і вчителів.

Правильно у світі жити І себе завжди любити.

Бо добро найбільше в світі –

Це здоров’я ваше, діти!

Але є і Шапокляк,

Що підкаже щось не так.

Хтось таки з шляху зіб’ється,

А вона над ним сміється.

Поки ви ще невеличкі,

Виробляйте добрі звички.

Щоб здоров’я вберегти і щасливими рости!

Зрозуміли, діти?

Учні (разом): Так!

 

Фізхвилинка.

Вчитель: Розумники. Час рушати нам з Долини. Ще чекають нас попереду сюрпризи острова Здоров’я. Ми з вами дійшли до великого, глибокого, гарного Озера «Екологічної відповідальності і культури”.  Хто мені відповість, як ви розумієте слово «екологія»?

Учень: Екологія – це здоров’я природи. Як і людина, природа може бути хворою.

Вчитель: Правильно. Ти маєш рацію. Людина – це частина природи. І тому, чим здоровіша природа, тим краще самопочуття у людини. Тому ми зобов’язані піклуватися про природу і оберігати її. Природа Землі схожа на організм, тільки дуже великий. Наша дихальна система постачає в організм кисень, так і ліси збагачують киснем повітря Землі. Кров живить всі клітини організму, так і ріки і моря несуть воду і поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря. Але і в наших силах захистити природу, а тобто і своє здоров’я. Як ви гадаєте, що ви можете зробити для цього?

Учні: Насаджувати дерева й квіти, не смітити на вулицях, економити воду, обклеювати вікна на зиму, берегти електроенергію, берегти книги, збирати макулатуру.

Вчитель: Так, правильно. Тобто ми з відповідальністю повинні ставитись до нашої природи і намагатися бути культурними. Тому це Озеро, на яке ми з вами завітали, і має таку назву.

 

Учитель: Якщо ми подивимось на нашу карту, то помітимо, що час нам завітати до Міста Правильного Харчування.

Здоров’я людини, і працездатність, і настрій значною мірою залежить від правильного харчування. А ще від правильного харчування залежить робота м’язів, температура тіла та робота внутрішніх органів, а також струнка постава. Ви здивуєтесь: як можна неправильно харчуватись? А от, щоб цього не сталося з вами, послухайте маму Павлика.

 

Виступ мами « Правила харчування».

Пам’ятка від мами до куточка «Здоровинка».

 

Правила прийому їжі

1. Не їж під час ходьби.

2. Не поспішай під час їжі.

А наша подорож, на жаль, підходить до кінця.

А як підсумок, буде таке завдання-іспит.

Зараз ми побачимо, зможемо бути мешканцями Острова Здоров’я?

Щоб усі вас поважали

Щоб любили і пишались

Не багато і не мало —

Треба знати 10 правил.

Вірш-іспит

1. Як прокинувся - вставай,

Ліні волю ... (не давай)

2. Квіточку роса умила

А тебе умиє ... (мило)

3. Але ти не поспішай, подивись спочатку,

Чи нічого не забув, чи в портфелі все ... (в порядку)

4. І дивись, не барись

В школу швидко... (мнись)

5. В школі й класі не брудни,

Сміття бачиш -... (підніми)

6. Не носи в кишені жуйки,

Крейду, яблука і булки,

Кнопки, цвяхи, сірники,

А носи... (носовички)

7. Будь охайним завжди сам,

Уникай дірок і... (плям)

8. Вдома близьким не груби.

Менших захищай... (завжди)

9. Кожен день зарядкою стрічай

І повітря, і сонце, і воду ... (поважай)

10. Щоб тобою всі пишались,

Перехожі озирались,

Так роби, щоб люди звикли –

Ти у всьому завжди ... (приклад)

Молодці!

 

Учениця: Всім нам запам’ятається

Ця подорож-урок.

Хай кожен до здоров’я

Щодень відлічить крок.

Тоді ітиме впевнено

Надалі в майбуття,

Коли оберігатиме

Своє й чиєсь життя.

Вчитель: Так. Острів Здоров’я – дитинства край,

Завжди для себе його відкривай!

Нехай нещастя тебе минають,

А добрі друзі в обіді помагають!

Бо здоров’я не можна купити,

А здоровим радісно жити.

Тож повсякденно про себе дбай,

Щастя – це здоров’я,

Завжди пам’ятай!

Перегляд презентації «Здоровинка»

 


 

docx
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку