Урок. "Збережемо природу планети Земля разом"

Про матеріал

Формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу через розвиток критичного мислення молодшого школяра

Перегляд файлу

. Урок природознавства. 4 клас.

Тема. «Збережемо природу  планети  Земля разом.»

Мета. Поглибити і розширити знання дітей про вплив людини на природу, підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства. Вчити будувати власні аргументи та ефективно відстоювати  свою позицію. Розвивати критичне мислення; пізнавальний інтерес; культуру навчального співробітництва. Виховувати  бережне , господарське ставлення до природи як до рідного дому, бажання зберегти нашу планету Земля для нащадків.

Обладнання. Таблички, кластер, костюм «природи», аудити,  тести, гра «Переставлянка», відео «Збережемо природу Землі разом», пісня з мультфільму «Да здравствует природа» http://youtu.be/WCLFogGgPes.

І. Розминка 30 с

1. Я  всміхаюсь сонечку

-Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,-

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра.

Гостям усміхаюсь я,

Зичу їм добра.

2.Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

І. Перевірка домашнього завдання. 2хв

1.Тест

1) На якому материку найчисленніше населення?

А Австралія

Б Антарктида

В Євразія

2)На якому материку найменше населення?

А Африка

Б Південна Америка

В Австралія

3)Які бувають раси людей на Землі?

А Чорна, жовта біла.

Б Чорна, сіра, біла.

В Чорна, біла, оранжева.

4) Чому виникли раси?

А Жили і розвивались у різних природних умовах.

Б Мають однакову будову тіла.

В Мають однакові звички.

5) До якої раси належиш ти?

А Білої

Б Жовтої

В Чорної

6) Люди самі собі створюють умови життя, тому вони об’єдналися:

А  у групи

Б у народи

В у держави

2. Перевірка тестів за дошкою. Оцінювання робіт учнями.

1 В, 2В, 3А, 4А, 5А, 6В.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Відео «Збережемо природу Землі  разом» ( 1 частина)          1хв

Ваші враження

ІІІ . Актуалізація опорних знань учнів.        3хв

1.Створення емоційного фону уроку

   Заходить дівчинка  у костюмі природи, шкоди якій завдали люди.

- Ви щойно бачили, якої шкоди завдали мені люди.

 - Чи впізнали ви мене?

 - Допоможіть мені!

2. Виклик. Вирішення дилеми:

«Природа для мене…»

3. Побудова кластеру.

Природа  - їжа, відпочинок, корисні копалини, вода, тварини, рослини, свіже повітря, родючі грунти, ліси, моря, океани, людина – частина природи…збереження природи

Знаю, хочу знати більше.

ІV. Обгрунтування  навчання

  • Про що будемо говорити на уроці? (Про природу,про зміну відношення до неї, про  її збереження)
  • Допоможемо нашій природі на планеті Земля ?

  -  Природа для нас дуже важлива і людина -  це частина природи, залежна від неї. Потрібні нам про це знати?

 

 

 

 

  • Ми повинні змінити своє ставлення до природи? А значить ми повинні її берегти.

 

 

 

 

- А  щоб відтворити природу,ми повинні  щось робити?

 

 

 

 

V. Усвідомлення  змісту.

1.Аналіз аудитів . Домашні  дослідження    3 хв

Забруднення повітря з труб заводів               О

 

 

Користування електромобілем        О

Вирубування лісів

                                      О

Виливання стічних вод у річки                        О

Економне споживання води                             О

Очищення джерел і річок                             О

Насаджування дерев

                                       О

Знищення бур’янів хімічними речовинами                О

Спалювання сміття

                                        О

Вторинне використання паперу

                                        О

Використання сучасної зброї

                                        О

Дружба між людьми на всій планеті

                                      О

 

Використання сонячних батарей замість спалювання нафти чи газу            О                                                     

  Найбільше засмічують  пластикові і паперові відходи    

                                        О

Купівля хутряних виробів                         О

Вимикання електричних приладів,  якими не користуєтесь

                                      О              

Фронтальне  опитування

- Назвіть види забруднення природи людьми.

- Ви вдома дослідили, як люди забруднюють воду, повітря, грунти. Які наслідки нас чекають?

2.Гра «Переставлянка». Встановлення причини і наслідків. Робота  у групі.

 

 

Причина

 

Наслідок

 

Вирубування лісів.

 

Гинуть морські тварини

 

 

Засмічення паперовими відходами.

 

Знищення рослин і тварин;

«легень природи».

 

Пластикове сміття в річках,  океанах.

 

Забруднення грунту. Додаткове

Вирубування дерев.

 

 

Сміття на вулиці.

 

Забруднення повітря, грунту.

  1. Презентація  робіт командирами.      2 хв

З кожної групи по одному представнику пояснюють причину і наслідок.

  • Як же  ми можемо зберігати  навколишнє середовище?

(кидати сміття в контейнери, збирати макулатуру, забирати сміття після відпочинку на природі, біля водойми)

  • Твої розумні дії принесуть користь лише природі, чи й тобі?

Висновок:

 Мої розумні дії принесуть користь не лише природі, а й мені!

(Чисте повітря, життя рослин і тварин, красу лісів, , їжу, здоров’я, радість життя, бо людина залежна від природи)

3. Велике  коло       

*Діти стають навколо  «дівчинки – природи».

  • Допоможемо «природі» звільнитися від сміття?
  • А як ви думаєте, чому у мене 2 контейнери для сміття?

( Для сортування сміття)

- Навіщо сортувати його? ( Для вторинної переробки)

Із 10 кг пластикового сміття – 8 кг вторинної пластмаси.

1 т макулатури зберігає життя 17 деревам.

Розпад консервної бляшанки – 100 років, пластикової пляшки – 400років, а скляної – 1000 років.

*Діти очищають від забруднення «дівчинку -  природу»

Висновок:

Мислимо глобально, діємо локально.

4. Фізкультхвилинка      

Пісня з мультфільму «Да здравствует природа»

VІ. Рефлексія.

 - Діти, ми допомогли природі, але  чи привабливий у неї вигляд? 

- А як відтворити природу,  ви обговорите в групах і почнемо діяти.

2. Робота в групах.       5хв

Діти домовляються про користь  даного способу  відтворення природи.

Група №1  - саджають дерева;

Група № 2 – очищають струмочки, джерельця;

Група № 3 – оберігають пташок і метеликів;

Група № 4 – насаджують  квіти.

3.Підсумок дії:

1) Показ відео «Збережемо природу Землі разом»  (2 частина).

2) Фотографування дітей з відтвореною «природою» на фоні відео.

3)Висновок:

- Чи можемо ми разом зберегти  природу планети Земля?

4. Дискусія.    3хв

*- Діти, як ви думаєте, лише ми піклуємося  за збереження природи на планеті Земля?  А хто ще?

Люди всієї Землі повинні об’єднатися.

- Які організації вам відомі?

5. Робота за підручником. Вибіркове читання.

Знайдіть назви організацій, які захищають природу і вирішують проблеми  планети Земля.

* Показ слайдів:

 

 

Угода країн світу про

зменшення викидів небезпечних речовин в атмосферу;

обмеження торгівлі рідкісними видами  рослин і тварин.

 

 

 

Міжнародний союз охорони  природи – 1948 рік

 

заповідники

 

заказники

 

національні парки

 

 

 

Міжнародна Червона книга – 1966 рік

 

Національні Червоні книги

 

  • Куди занесено рідкісні і вимираючі види рослин і тварин?
  • Чому книгу названо Червоною?

 

Міжнародна організація Грінпіс бореться за збереження

лісів

океанів

рослин

тварин

6. Домашнє завдання:

за підручником ст.104 – 105;

за бажанням знайти інформацію про заповідники, заказники України і поді литися на наступному уроці.

VІІ. Підсумок уроку.

1.Продовження роботи з кластером:

  • Про що  дізналися на уроці? ( Люди – частина природи, вони залежні від неї.)
  •  Чи змінилося ваше ставлення до природи? (Прибирати сміття, сортувати його).

- Навіщо сортувати сміття? (Для вторинної переробки)

 -    Яким діям навчилися?  (Насаджувати, оберігати).

*Людина повинна знати,  що вона  частина природи, залежна від природи;

* Змінити ставлення  до природи – берегти;

 * Відтворювати природу - діяти .

Ми не успадкували Землю у наших батьків,

ми взяли її у борг у наших дітей.

                                                       В. І. Вернадський

                       Бережіть природу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Нехоца Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
3410
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку