Мета.Формування ключових компетентностей: вміння вчитися – вміти організовувати своє робоче місце; здоров’язбережувальну – вміло розраховувати час на виконання завдань; соціальну – вміння працювати в групі, виконувати доручення; ІКТ – вміння переробляти інформацію, виділяти необхідне.
Формування предметних компетентностей: Дати уявлення про здоров’я людини, ознайомити учнів з основними ознаками та видами хвороб; формувати в учнів уявлення про те, що таке щеплення і для чого його роблять; формувати практичні навички збереження і зміцнення здоров’я; навчити дітей порівнювати самопочуття хворої і здорової людини; виховувати прагнення запобігати хворобам, бажання свідомо дотримуватися основних правил збереження здоров’я.
Результати навчання. Наприкінці уроку учні повинні знати основні ознаки хворої і здорової людини, що таке щеплення, мати уявлення про практичні навички збереження і зміцнення здоров’я, порівнювати самопочуття здорової і хворої людини, свідомо дотримуватись основних правил збереження здоров’я
Обладнання. Бейджики з пестливими іменами дітей, плакат “Квітник здоров’я”, правила роботи в групах, підручник, картки з відповідями на загадки, м’ячик, марлева пов’язка, паперові квіточки, на яких учні будуть писати очікування.
Що підготувати заздалегідь. Принести на урок свою улюблену іграшку.
Хід уроку– тренінгу
I. Вступ.
1. Привітання. Вправа “Бажаю здоров’я”
Діти стають у коло, і кожен бажає здоров’я товаришеві, що стоїть поруч, продовжуючи фразу:”Бажаю здоров’я…” Потім передає м’ячик іншому учасникові.
2. Повторення правил роботи в групах
- Бути позитивним.
- Не перебивати того, хто говорить.
- Говорити коротко.
- Дотримуватися правила «піднятої руки».
- Поважати всі висловленні думки.
- Заохочувати однокласників до роботи.
- Зберігати таємниці.
- Бути доброзичливим.
Продовжити фразу: “З попереднього тренінгу мені найбільше запам’ятало ся …”
Гра “Так чи ні”. На ріст та розвиток людини впливає:
Діти об’єднуються у три групи. Кожна група вибирає собі девіз, використовуючи прислів’я на ст. 10 і оголошує його.
Роздаю аркуші паперу. Пропоную намалювати квітку з п’ятьма пелюстками і вирізати її.
5. Актуалізація теми тренінгу
Мозковий штурм:”Що потрібно, щоб квіти добре росли?”
Висновок. “Так і наше здоров’я потребує, щоб його берегли (що ми для цього робимо?) розвиваємо, зміцнювємо його (як ми розвиваємо своє здоров’я?), а у разі необхідності відновлюємо, тобто правильно лікуємо (що це означає)?”Записую на дошці формулу здорового способу життя: “Зберігати, розвивати, відновлювати ”.
6.Очікування
– Що ви очікуєте від тренінгу? Кожен учень бере квіточку і прикріплює її на «квітник» намальований на великому плакаті.
7. Руханка
Що ж, мабуть прийшла пора
Трохи відпочити.
Я вас хочу на рухавку,
Друзі, запросити.
Раз, два, три, чотири
Розболілась голова
Треба трішки відпочити,
Щоб нового ще навчитись,
Підтягнулися, присіли,
Пострибали, знову сіли.
Вийшла пауза мала – до роботи нам пора.
II. Основна частина.
1.Робота з прислів’ям.
- Як ви розумієте прислів’я: “Що сьогодні збережемо, завтра знадобиться?”
- Якщо людина з дитинства береже здоров’я, то в майбутньому вона буде добре розвиненою, сильною, розумною. А вам усім хочеться бути такими? Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся як необхідно піклуватися про своє здоров’я, берегти його та зміцнювати.
2.Вправа”Мозковий штурм”
Мета: формувати в учнів уявлення про те, як важливо вміти визначати ознаки хворої людини.
Учні читають на ст. 11 ознаки хвороби і стараються їх запам’ятати.
- Які ознаки хвороби ви запам’ятали?
3. Робота в парах
Пропоную учням розглянути малюноки на ст. 11 та дати відповіді на запитання.
4.Робота в колі
Робота над змістом вірша Ліни Костенко “Соловейко застудився” на ст. 12.
5.Інформаційне повідомлення
Якщо ви веселі,вам хочеться бігати, стрибати, веселитися з друзями. Якщо ви їсте з апетитом і міцно спите,- значить, ви здорові. У таких випадках ви говорите:”У мене нічого не болить. Я бадьорий і веселий. Мені добре вдома, хочеться ходити до школи .”
Нормальне здоров’я - це стан фізичної рівноваги й благополуччя, відсутність хвороб та фізичних вад .
Людина почувається нездоровою, коли у неї щось болить, присутні певні фізичні вади (слуху, зору) або загальні негативні прояви ( швидка втома, кволість, запаморочення) .
Здоров’я - це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим . На жаль, досить часто ми бездумно розтринькуємо цей подарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути - дуже важко, інколи неможливо .
Як не прикро. Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати . Якщо ж людина порушує цю умову- Природа відбирає здоров’я і дарує комусь іншому з тією ж умовою .
Лікарі стверджують: здоров’я людини на 10% залежить від спадковості, на 5%- від медицини . Решта 85% - у руках самої людини .
Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення .
6.Рольова гра
Діти на урок принесли свої улюблені іграшки. Вони діляться на пари і розподіляють ролі: один – «мама» або «тато», а інший – «лікар». Уявляють, що їхня іграшка захворіла.
- Що з нею сталося?
- Чому вона захворіла?
- Як ви її лікували?
- Які поради дали «пацієнту» на майбутнє?
7.Робота в групах
Діти діляться на групи і відгадують загадки на ст. 13. Слова – відповіді учні прикріплюють на дошці.
8.Руханка
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! ( Руки вгору).
Якщо хочеш бути здоровим, роби так!( Руки вниз).
Якщо хочеш бути здоровим,
Посміхнись і будь бадьорим.
Якщо хочеш бути здоровим роби так! (Повороти).
9.Робота в групах
Дітям пропоную на недомальованому малюнку намалювати обличчя здорової і хворої людини. Свої малюнки кожна група вивішує на дошці.
10.Гра “Так чи ні ”
* Вживай ліки без призначення лікаря.
* Не ухиляйся від щеплень.
* Якщо захворів, лікуйся дома, не заражай інших.
* Під час масового захворювання (епідемії) бувай у громадський місцях.
11.Гра «Закінч речення»
* Коли я здоровий, то в мене … .
* Коли я захворів, то в мене може … .
III. Заключна частина
1.Вправа “Відкритий мікрофон”
* Як виглядає здорова людина?
* Який у неї апетит, настрій, сон?
* Що треба робити, аби не хворіти?
* Які ознаки хворої людини?
* Хто допомагає хворим людям?
2. Вправа “Інтервю - вихід” “Квітник здоров’я ”. Діти забирають свою квіточку і промовляють:“Щоб зміцнити своє здоров’я, я хотів би … .”
3. Прощання
Діти утворюють коло, беруться за руки і промовляють: “Будьмо здорові! Хай усім щастить!”
Використана література: