Урок здоров'я "Підступні вороги людства"

Про матеріал
Епіграф уроку: «Щоб ворога перемогти , слід знати його в обличчя» Народна мудрість
Перегляд файлу

Тема уроку: «Підступні вороги людства»

Мета: навчити відповідально ставитись до свого здоров’я та здоров’я інших людей; розвивати вміння переконувати у правильному виборі, а отже, виховувати здорових дітей – здорову націю.

Тип уроку: пошук істини

Хід уроку

  1. Організаційний момент уроку
  • привітання :

Добрий день вам люди добрі

Хай здоров’я у вас буде

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік.

                      Є у нас предмет чудовий

                      Це урок основ здоров’я

Ласкаво просимо ми вас сьогодні на урок до нас.

 

Епіграф уроку:

«Щоб ворога перемогти , слід знати його в обличчя»

Народна мудрість

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів
  • Чи важливою для вас є ця тема уроку?   Чому?                                        діти формулюють мету самі
  1.  Повідомлення теми і мети уроку

Надіюся, що саме знання отримані на сьогоднішньому уроці допоможуть вам у житті                                                                                          Наш урок ми проведемо у формі усного журналу.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

«Пам'ять – це щоденник, який усі ми носимо з собою»

  • Як діє тютюн на організм людини?
  • Чим шкідливий алкоголь?
  • Чому, на вашу думку, вживання пива чи слабо алкогольних напоїв є небезпечним для підлітків?
  1. Вивчення нового матеріалу.                                                                       Наступна сторінка:  «Пізнання починається зі здивування»                              Нікотин викликає залежність у палії, осідає на їх легенях, всмоктується в кров. Це дуже сильна отрута, безбарвна або жовтувата масляниста рідина з пекучим смаком. Крім нікотину у димі є ще чадний газ, дьоготь та смоли. Частково у цьому ми з вами переконаємося на прикладі експерименту.

Проведення досліду.  (ІМІТАЦІЯ процесу паління)                                                                                                                                                        У кришку пластикової пляшки встромлена цигарка фільтром униз. У кришці між цигаркою та пляшкою розмістити шматочок вати(можна змочити водою). Запалити цигарку і стискаючи та розтискаючи стінки пляшки,показати учням,що відбувається у легенях під час паління, як вони заповнюються димом. Після 4-5 «затяжок» вийняти вату і показати учням чорний наліт-тютюнова смола, яка викликає у паліїв рак органів дихання.

А чи знаєте ви що?                                                                                                              - птахи гинуть у разі нанесення на їх дзьоб лише 1 краплі чистого нікотину;                   - собаки - 2 краплі,  кінь – від 3- 6 крапель нікотину;                                                     - насіння злакових рослин втрачає здатність до проростання , якщо в склянку з водою,де воно міститься, додати 15-20 г спирту. Для порівняння - насіння пшениці з гробниць фараонів,що пролежало 3 тис.років дає добрі сходи.              Нікотин збільшує частоту дихання, серцебиття; звужує судини і кров не доходить до клітин, може викликати параліч органів дихання.

  1. «Хто день починає з зарядки у того здоров’я в порядку»

Фізкультхвилинка                                                                                                        «Тепер прийшла пора трохи відпочити,                                                                             я вас хочу на зарядку, діти, запросити.                                                                                 Руки  вгору, руки вниз і легесенько прогнись.                                                Покрутились, повертілись на хвилинку зупинились.                                               Пострибали, пострибали , раз присіли, другий встали.                                               Всі за парти посідали - знову вчитись ми почали»

«Гра – це та чарівна паличка,  яка навіть нудне заняття вмить перетворить  на цікаве й захоплююче»  А.Макаренко

Сценки 1                                                                                                                  (учень)  Сидить дама у кутку                                                                                                               Палить гордо в холодку                                                                                                    Ну а вираз на обличчі                                                                                                     Ніби допомогу кличе                                                                                                   ДАМА:   Алло!Що?Хто?Який Вася? Я Вася? Я- Маша,зрозумів? Який хам! (кладе трубку)                                                                                                              (учень)  Звідки взявся грубий бас?                                                                                   Хочу я спитать у вас.                                                                                                          В чому криється причина? (всі) В поглинанні нікотину

 

Сценка 2                                                                                                                                       (учень)    Живем у новому столітті                                                                                        У моді зараз довголіття                                                                                                        Іде к нам дід, вже чути кроки!                                                                                  Невже йому 110 років ?!                                                                                             (журналіст)   Сенсація! Сенсація! Пряме включення! Дивовижне довголіття (до діда)  Скажіть,мабуть,ви ніколи не пили?                                                       (дід)    Пив,п’ю  і буду пити!                                                                             (журналіст)  Тоді, ви, мабуть, ніколи не палили?                                               (дід)  Палив,палю і буду палити                                                                          (журналіст розгублено)   Так…скільки ж вам років?!                                                   (дід)    тридцять три

(учень)   Якщо палиш ти і п’єш,                                                                                          То недовго  проживеш .                                                                                                      Тримай здоров’я  у  руках – помолодієш  у роках.

  1. Узагальнення вивченого матеріалу                                                            «Знання складаються з дрібних крихт щоденного досвіду»

Притча: палити чи не палити? З таким запитанням звернувся до мудреця юнак. На це мудрець відповів: «Звичайно палити…якщо ти хочеш,щоб на тебе собака на вулиці не напав, щоб злодії у твій дім не залізли і щоб у старості ти ніколи не хворів. Зраділий юнак побіг купляти цигарки,не дослухавши мудреця  до кінця. А мудрець продовжив: собака побоїться напасти, бо ти будеш ходити з палицею,  злодії  не залізуть  до тебе  в дім, бо злякаються  твого голосного кашлю, а в старості не будеш хворіти, бо не доживеш до неї через паління»

Вправа «Потреби»

На різнокольорових картках запишіть те, що для вас найдорожче: свої найулюбленіші страви, заняття, люди…. Вправа полягає в тому, що вчитель забирає по 1 картці, а натомість віддає чорні картки.  Тобто, будь-яка людина може легко втратити щось важливе,а натомість отримати непотрібне. Якщо вам не потрібні ці дрібниці (чорні картки) - знищіть їх. Залишайтеся здорові!

«Основа знань – старанність і праця»

Вправа «Скрепка»

  • Що називають здоров’ям ? (відповіді дітей)
  • Яка функція скрепки ?(скріплювати, зміцнювати)                                  

Візьміть  скрепку, розігніть її  і спробуйте з неї зробити фігурку. А зараз поверніть цю скрепку у попереднє положення. Чи легко це зробити?  Ось так із здоров’ям. Скрепка - це модель здоров’я, а сама людина є творцем свого життя.

Асоціативний кущ  до слів життя, здоров’я  

  1. Підсумок уроку за методом прес:      я вважаю…;     тому що…; наприклад….;      отже…
  2. Оцінювання учнів за активність, старання, вміння…

«Найкращу оцінку дає нам життя»                                                              Дж. Рокфеллер казав: «Уміння-це товар, який можна купити так само,як ми купляємо цукор чи каву. І я заплачу за це вміння більше ніж за щось інше на світі»   

То ж умійте жити без шкідливих звичок!!!                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку