Урок здоров'я "Здоров'я - найбільший скарб"

Про матеріал
Урок здоров'я розроблений, щоб поглибити знання учнів про здоров’я, формувати уявлення про здоровий спосіб життя, його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку; розширити уявлення про необхідність фізичної активності для фізичного розвитку, заохочувати дітей до ігор, фізичних вправ, спорту; навчити обґрунтовувати необхідність дбайливого та бережливого ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок на тему:

 

«Здоровя – найбільший скарб»

 

 

 

 

 Вчитель

початкових  класів

Петречук О.П.

 

НВК «ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія» №5

 м. Славута

 

 

 

 

 

 

 2018 р.

 

 

 

Тема: Здоров’я – найбільший скарб

 

Мета: Поглибити знання учнів про здоров’я, формувати уявлення про здоровий спосіб життя, його значення для навчання, спілкування, повноцінної праці та відпочинку; розширити уявлення про необхідність фізичної активності для фізичного розвитку, заохочувати дітей до ігор, фізичних вправ, спорту; навчити обґрунтовувати необхідність дбайливого та бережливого ставлення до свого здоров’я.

Обладнання:девіз уроку, схеми «Що впливає на наше здоров’я», « Складові здорового способу життя», ілюстрації видів спорту, ілюстрації до здорового способу життя, прислів’я, «Віночок здоров’я», стрічки.

 

Хід заняття

І. Організація класу.

- Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.

Девіз уроку: Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Вітаючись, ми , зазвичай, кажемо: «Здраствуйте!», «Доброго здоров’я!».

Таким чином ми бажаємо одне одному здоровя. У давнину казали: «Здоров’я – це нічого, але все без здоровя – ніщо». Як правило, людина, яка ніколи не хворіла, зовсім не береже свого здоровя. І ми навіть не уявляємо що може бути якось інакше.

  • Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги, кожна може вивести з лісу за певних умов.

 

(Відкриваю на дошці схему зображення доріг з відповідними записами.)

 

 

 

1.Сюди підеш – велике багатство знайдеш, та

здоров’я загубиш.

 

2. Цією дорогою підеш – половину багатства

знайдеш і половину здоров’я загубиш

 

3. Сюди підеш – нічого не знайдеш, але

    здоров’я збережеш.

 

 

  • Поміркуйте і висловіть свої міркування, яка дорога найкраща.

Діти роблять висновок: «Здоров’я – найдорожчий скарб».

 

ІІІ. Опрацювання теми заняття.

 

Вправа «Мікрофон».

  • Отже, що ж таке здоров’я ?

 

(Після обговорення один з учнів зачитує поняття здоров’я, що його дає Всесвітня організація охорони здоров’я.)

 

Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоровя є повноцінне життя і активне довголіття.

 

У всі часи люди приділяли увагу своєму здоров’ю, піклувалися про нього, винаходили все нові і нові ліки, за допомогою яких можна було зміцнити свій організм і залишатися бадьорими впродовж багатьох років. З давніх – давен люди цінували здоров’я. Тому про нього було складено так багато прислів’їв.

 

Творча вправа «Деформовані прислів’я»

(На партах в учнів лежать половинки прислів’їв, діти відшуковують дві половинки одного  і зачитують та обговорюють.)

 

Бережіть здоров’я – його в крамниці не купиш.

Весела думка – половина здоров’я.

Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.

Хвороб безліч, а здоров’я одне.

Хто спортом займається, той сили набирається.

Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо.

 

 

 

 

Вправа «Ознаки здоров’я »

  • Які є ознаки здоров’я?

(Діти плескають в долоні, якщо згідні, що це є ознаки здоров’я.)

  • немає болю,
  • добрий настрій,
  • біль у горлі,
  • міцні м’язи,
  • дратівливість,
  • кашель,
  • гарна постава,
  • ясні очі,
  • слабкість,
  • добрий апетит.

 

  • Що можна купити за гроші?
  • А здоров’я можна купити?

Висновок. Отже, воно найдорожче.

 

Вправа «Що впливає на наше здоров’я».

  • Чи завжди у нас однакове здоров’я?

Звичайно, ні. Воно змінюється.

  • Що впливає на наше здоров’я?

(На дошці схема – діаграма.)

 

медичне обслуговування

(щеплення, настанови лікарів)

 

 

 

 

спадкові

дані

                                                                                               спосіб життя

 

 

 

 

навколишнє середовище

(повітря, вода, грунт,

сонячне світло)

 

 

Найбільше впливає на зміцнення здоров’я здоровий спосіб життя людини. Люди, які ведуть малорухомий спосіб життя, неправильно харчуються, тривалий час переживають негативні емоції, курять, вживають алкоголь та наркотики, починають хворіти та втрачають здоров’я.

Вправа «Шлях до здорового способу життя»

  • Давайте пригадаємо, які складові здорового способу життя.

 

Правильне                                                       Активний

харчування                                                      відпочинок

 

                            Здоровий спосіб життя

 

Дотримування                                                Дотримування

правил гігієни                                                 режиму дня

 

                             Заняття фізкультурою

      та спортом

 

 

  • Хто робить вранці зарядку?

Всі бачили, як потягається кішка після сну. Недарма вона це робить, щоб розім’яти кісточки, свої лапки, спинку. Щоб бути бадьорим весь день, і ми повинні робити ранкову зарядку. Зарядка – це заряд на цілий день.

 

Фізкультхвилинка

 

                               Бесіда «Фізкультура і спорт»

  • Здоров’я і сила, краса гармонійно розвиненого людського тіла – це необхідно кожному. Фізично підготовлена людина ніколи і ніде не розгубиться, їй під силу будь – яка праця. Займатися фізкультурою – це значить систематично виконувати фізичні вправи, дотримуватись режиму дня і правил гігієни, загартовувати організм.
  • Де ми займаємось фізкультурою?

 

 

Вдома (ранкова зарядка, рухливі ігри).

В дитячому садку (зарядка, фізичні заняття)

В школі (фізкультхвилинки,рухливі ігри на перервах, уроки фізкультури, спортивні заходи і свята).

 

  • Саме завдяки заняттям фізкультури ми стаємо спритнішими, гнучкішими, сильнішими, уважнішими, стає гарна струнка постава, тобто зміцнюється наше здоров’я.

Спорт – складова частина фізкультури. А звідки він – «спорт»? Ще у давнину це слово пішло від французької мови і означало «відвертати від роботи». А у наші часи воно вже почало означати не будь – яку розвагу, гру, яка відволікає від роботи, а поширені за тих часів види ігор, тобто види спорту.

  • Які види спорту ви знаєте ?

            (Розгляд ілюстрацій).

Ще у давнину люди проводили змагання з різних видів спорту. Так з’явились Олімпіади, які до сьогоднішнього дня проводяться раз на чотири роки в різних країнах. Спорт робить людей більш сильними і здоровими.

«П’ятірка» найкращих спортсменів України:

  • Сергій Бубка (легка атлетика)
  • Яна Клочкова (плавання)
  • Андрій Шевченко (футбол)
  • Лілія Подкопаєва (спортивна гімнастика)
  • Віталій Кличко (бокс).

 

Творча вправа «Віночок здоров’я»

- Здоров’я – запорука щастя і повноцінного життя. І навіть якщо ви почуваєтесь добре, усе одно слід пам’ятати про те, що про здоров’я потрібно дбати змалечку і повсякчас. Щоденна турбота про збереження і зміцнення здоров’я і є здоровим способом життя.

     (Учитель роздає дітям стрічки до віночка і пропонує записати на них, як діти будуть берегти своє здоров’я та що для цього робитимуть. Виконавши завдання, діти прикріплюють стрічки до віночка.)

  • Отже, наше здоров’я в наших руках. Бережіть здоров’я, пам’ятайте, що від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

 

ІV. Підсумок заняття.

  • Який висновок кожен з вас зробив для себе?

 

 

docx
Додав(-ла)
Петречук Олена
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
4410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку