Мета:Пояснити учням, чому дітям потрібно щодня вживати овочі, фрукти молочні продукти; розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити дітей розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; викликати в дітей інтерес до продуктів, які містять вітаміни, формувати здоров'язбежувальну та інформаційну компетентності, розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі.
Мета: Пояснити учням, чому дітям потрібно щодня вживати овочі, фрукти молочні продукти; розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити дітей розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; викликати в дітей інтерес до продуктів, які містять вітаміни, формувати здоров'язбежувальну та інформаційну компетентності, розвивати культурно-гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі.
Обладнання: таблиці, ілюстрації і малюнки до теми.
Хід уроку
А тепер за парту
Всі сідайте рівно.
І до роботи
Візьмемось сумлінно.
Правило уроку : ЗДОРОВИМ БУТИ МОДНО
ІІ. Аналіз щоденника здоров’я.
(Від спадковості; від стану навколишнього середовища, від способу життя людини; від якості медичного обслуговування; від правильного повноцінного харчування).
ІІІ. Проблемне запитання
Клітини нашого організму постійно руйнуються й оновлюються.
Наприклад, клітини шкіри повністю оновлюються за п’ять тижнів, клітини слизової оболонки шлунка — за п’ять діб.
Звичайно, для відновлення клітин потрібні будівельні матеріали та енергія — “пальне”. Все це забезпечується їжею.
Їжа – джерело тепла, росту, енергії, здоров’я людини.
– Сьогодні ми з вами поговоримо, як людина повинна правильно харчуватися.
3. Робота за малюнками.
- Ми вживаємо різну їжу: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, рибу, яйця.
Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, які ви вживаєте часто, інколи, ніколи.
Правильне харчування має велике значення в житті людини. Отримати організмом з їжі поживні речовини дають можливість людині рости, жити, гратися, вчитися і працювати.
Одна частина продуктів джерело енергії, необхідної для роботи організму людини.
Інша частина є будівельним матеріалом для органів, які ростуть.
Крім того в продуктах харчування знаходяться вітаміни, необхідні організму для нормального розвитку.
Слово “вітаміни” походить від латинського слова “віта” — життя.
Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: “Вітамін А”, “Вітамін В”, “Вітамін С”, “Вітамін D”.
«Вітаміни» (разом). Добрий день! Впізнали нас?
Ми — вітаміни,
Дуже корисні для людини.
Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін D. А я — вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
«Вітаміни» (разом). Хто дружить із нами буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
Корисна порада!
Щоб не захворіти на грип, треба їсти цибулю, часник, капусту, лимони, яблука. Вони багаті на вітамін С, який запобігає застуді, зміцнює захисні сили організму
— Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.
Фізкультхвилинка.
Але з їжею ми отримуємо не тільки вітаміни, а й мінеральні речовини.
Серед мінеральних речовин найважливіше місце посідає йод. Йод потрібен для росту, гарної пам’яті людини. Тільки не плутайте з йодом, яким лікують ранки.
Ви вже знаєте, що овочі та фрукти – вітамінові продукти. Овочі увійшли в їжу людини понад тисячу років тому. На земній кулі відомо понад сто різновидів овочевих культур. Але не всі вони містять у собі йод.
Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, які саме овочі багаті на йод.
1 |
У земляній сиджу коморі, А коса моя на дворі |
|
2 |
Червоні чоботи У землі закопані |
|
3 |
Довгий, зелений, Добрий солений, Добрий і сирий. Хто він такий? |
|
4 |
Завітала в хату пані У червонім сарафані, Як взялися роздягати – Стали сльози проливати. |
|
5 |
Переплутав ноги, Переплутав вуса, Ліг біля дороги Для нашої спокуси. І тяжко обминути, щоб не скубонути |
|
Багато йоду міститься ще й у продуктах харчування. А в яких саме, вам треба відгадати.
1 |
Їхали водою пани, На них срібні жупани – Лата на латі, А панам раді в кожній хаті |
|
2 |
Розколеш лід – візьмеш золото |
|
3 |
Різке, а не вода, Біле, а не сніг, Не сіють, не печуть, Не варять, а всі їдять і хвалять |
|
Молодці! Гарно постарались, всі загадки розгадали.
Та не всі ці продукти ви вживаєте завжди. А щоб рости, добре вчитися, йод повинен поступати в ваш організм кожного дня. Є дуже хороше вирішення цієї проблеми.
Поміркуйте, без чого, ваша матуся не може приготувати їжі? (Відповіді дітей)
Відгадайте загадку.
Мене саму не їдять,
Та й без мене не їдять.
Так, сіль. Тільки сіль, в яку додають йод – йодована сіль. У багатьох країнах світу, щоб не хворіти, швидше рости, краще вчитися, дітям в їжу додають йодовану сіль. Вона продається не в аптеках, а в продовольчих магазинах.
6. Формулювання (читання) основних правил харчування.
Їж через кожні 3-4 години в один і той самий час.
Вживай теплі страви.
Добре пережовуй їжу.
Не розмовляй під час їди.
Вечеряй не пізніше як за півтори-дві години до сну.
Висновок. Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила гігієни, потрібно виконувати самому і переконувати робити це інших.
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань.
Тестування «Так чи ні» (зелені та червоні кружечки)
Пояснення прислів’я
V. Підсумок заняття.