Урок "Земля - куля. Форма і розміри Землі"

Про матеріал
Конспект уроку з географії (для роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями). Мета: сформувати в учнів знання про Землю як планету; ознайомити учнів з формою, розмірами, особливостями руху Землі; розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи ІКТ, ігрові ситуації та дискусії; формувати в учнів науковий погляд на матеріальний світ, розуміти значення та існування планети в нашому житті.
Перегляд файлу

КЗ ЛОР "Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр

Святого Миколая"

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку географії

 

 

 

 

 

  7  клас

 

(для учнів з інтелектуальними порушеннями)

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель географії

Яцейко А.В.

Тема: «Земля — куля. Форма та розміри Землі»

Мета: навчальна: сформувати в учнів знання про Землю як планету; ознайомити учнів з формою, розмірами, особливостями руху Землі; сформувати в учнів знання про поверхню Землі, її північну й південну півкулі;

корекційно-розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, використовуючи ІКТ, ігрові ситуації та дискусії; розвивати уміння виділяти головне, суттєве у матеріалі що вивчається; розвивати уміння порівнювати, аналізувати, співставляти, узагальнювати та робити відповідні логічні висновки;

виховна: формувати в учнів науковий погляд на матеріальний світ, розуміти значення та існування планети в нашому житті.

Тип уроку:  урок формування нових знань, умінь та навичок

Основні поняття і терміни: планета, зірка, полюс, північна й південна півкулі, добовий та річний рух Землі

Методи і методичні прийоми: словесний (бесіда (підготовча, пояснювальна, контрольно-перевірна), розповідь, робота з підручником), наочний (демонстрація обладнання), практичний (робота з глобусами, атласами)

Обладнання: глобуси, атласи, фізична карта півкуль, таблиця «Планети Сонячної системи», мультимедійний прилад, презентація

Хід уроку

  1. Загальнокорекційний етап
  1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка)

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку ( активізація уваги, сприймання, мислення)

Підсумок фенологічних спостережень

— Який сьогодні день, місяць, стан неба?

— Чи світить Сонце?

— Хто з вас помітив, чи є вітер? Який він?

— Які зміни відбулись в природі?                                                                  

      — Як змінилася праця людей ?                     

II. Основний  етап

1. Перевірка виконання учнями домашнього завдання (індивідуальне опитування за запитаннями підручника).

2. Перевірка раніше засвоєних знань (бесіда).

Що входить до складу Сонячної системи? Чим зоря відрізняється від планети? Які ви знаєте планети? Які планети називають планетами земної групи? На якому місці за віддаленістю від Сонця перебуває Земля?

3. Мотивація навчання школярів. Повідомлення теми, мети  та завдань уроку.

Земля рухається у Всесвіті чи перебуває нерухомо? Як називається шлях, по якому Земля рухається навколо Сонця? Яку форму має цей шлях? До чого призводить таке обертання? Чому на Землі день змінюється ніччю? В якому напрямку (відповідно до сторін горизонту) Земля рухається навколо своєї осі? Чому на полюсах Землі день і ніч можуть тривати по півроку? Розібратися у цих та багатьох інших запитаннях ми зможемо впродовж цього уроку за темою «Земля — куля. Форма та розміри Землі»

4. Формуюча частина

1. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1. Розповідь з демонструванням таблиці, фрагментів фільму.

Небесне тіло, на якому ми всі живемо, — планета Земля. За розмірами вона відносно невелика.Її радіус дорівнює 6400 км. Вік Землі — понад 4,5 млрд. років. Середня відстань від Землі до Сонця становить 150 000 000 км. Це число називають астрономічною одиницею. Воно спрощує розрахунки великих відстаней.

Земля рухається навколо Сонця по орбіті (лінія, якою рухається небесне тіло), яка нагадує витягнуте коло. Швидкість її руху становить майже 30 км/с. Саме при такій швидкості Земля утримується силою тяжіння до Сонця. Якби її швидкість зменшилася, то Земля почала би падати на Сонце. А в разі збільшення її швидкості Сонце не втримало би Землю.

Час, за який наша планета робить один повний оберт навколо Сонця, називається роком. Триває земний рік приблизно 365 діб та 6 годин. Проте підрахувати роки з такою кількістю неповних діб незручно. Тому календарним роком вважають рік, який має 365 діб. А з годин, хвилин і секунд, що залишились, через 4 роки до лютого додають ще одну добу. Такий рік називають високосним. У ньому 366 діб.

2. Пояснююча бесіда.

    Демонстрування презентації.  

Яку форму має Земля?

Навколо чого обертається Земля?

Земля обертається не тільки навколо Сонця, а й навколо своєї осі. Вісь Землі — це уявна лінія, яка проходить через центр Землі і в Північній півкулі спрямована на Полярну Зірку. Точки, в яких кінці земної осі перетинають земну поверхню, — це полюси Землі. (Демонстрування глобуса, земної осі, екватора). Екватор — це уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі — Північну і Південну. Довжина екватора приблизно дорівнює 40 тис. км.

3. Розповідь.

Земля обертається непомітно. Це тому, що ми обертаємось разом з нею, як і все, що розташоване на земній поверхні (моря, океани, ліси, гори, всі предмети). Обертається навіть повітря, яке оточує Землю. Нам здається, що Сонце, Місяць, зірки рухаються по небу зі сходу на захід, але насправді це Земля обертається навколо своєї осі із заходу на схід. Один повний оберт навколо своєї осі Земля робить за 24 години (23 години 56 хвилин 4 секунди). Цей проміжок часу називають добою (демонстрування глобуса).

4. Робота з підручником. Послідовне читання  параграфа.

Розповідь учителя з демонстрацією глобуса.

 Чи можемо ми стверджувати, що наша планета – куля?  Уточнення розмірів Землі дозволило виявити, що  середній екваторіальний радіус довший за половину земної осі на 21,4 км. Неоднакові й радіуси, що лежать в екваторіальній площині, різниця між ними становить 213 м. Полярні напівосі також не рівні: південна напіввісь коротша за північну приблизно на 100 м. Потрібно також урахувати, що поверхня нашої планети не є  ідеально рівною. Тому форму Землі вчені назвали геоїд ( “землеподібний” ).

Фізкультхвилинка

5. Узагальнення і систематизація знань.

А. Виконання практичних завдань

1. Робота з глобусом. Покажіть на глобусі Північний і Південний полюси, Північну і Південну півкулі, екватор. Яку форму має Земля?

 

Б. Контрольно-перевірна бесіда.

1.    У чому полягають подібність і відмінність Землі від інших планет?

4.    Яка тривалість календарного року на Землі?

5.    Що відбувається за цей час?

В. Виконання завдань на картках:

1. Заповніть пропуски у тексті.

Земля — одна з відомих досі..., на якій ... життя. Серед ... планет Сонячної системи за віддаленістю від Сонця Земля посідає ... місце. Вік землі близько ... років. Наша планета рухається навколо... по своїй..., довжина якої.... Природним супутником Землі є ....

2. Підкресліть правильні твердження.

1.    Земля — планета Сонячної системи.

2.    Місяць— єдиний природний супутник Землі.

3.    Земля обертається навколо своєї осі зі сходу на захід.

4.    Сонце — найближча до Землі зірка.

5.    Сонячні промені нагрівають Земну поверхню однаково в усіх її ділянках.

6.    Земля обертається навколо своєї осі із заходу на схід.

7.    Сонячні промені нагрівають Земну поверхню неоднаково.

8.    Пори року змінюються тому, що вісь Землі має нахил.

9.    Пори року змінюються тому, що Земля обертається навколо Сонця.

 

Індивідуальна робота з слабовстигаючими учнями:

 а) словникова робота;

 б) робота з ілюстративним матеріалом;

 

III. Заключний  етап

1. Підведення підсумків уроку, аргументація оцінок:

  • Земля має форму геоїда;
  • Середній діаметр Землі – 12 750 км;
  • Довжина екватора – 40 000 км;

 

2. Пояснення домашнього завдання:

- Опрацювати матеріал підручника, дати відповіді на запитання в кінці тексту;  

- Переглянути презентацію за посиланням:

 https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-prirodoznavstva-5-klas-z-temi-forma-ta-rozmiri-zemli-vnutrishnya-budova-zemli-3589.html

 

3. Приведення у порядок робочих місць

4. Створення установки на відпочинок: відгадайте загадки:

 

Презентация на тему: "Земля – планета Сонячної системи. Глобус ...

 

 Презентація «Географічна карта, умовні знаки на карті»

1

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
1961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку