Урок ,,Життя дано на добрі справи".

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям ,,доброта», сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; пробудити у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність;формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних
Перегляд файлу

 

Тема: Урок Доброти

Мета: ознайомити учнів з поняттям ,,доброта», сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; пробудити  у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального, бажання берегти людську гідність;формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних

Хід заняття

Вчитель: Дітки, ви інколи спостерігали за небом?Удень на нас світить сонечко, а вночі воно  засіяне зірками. А ви  знаєте, що то за зірочки?.

- Кажуть, що коли народжується дитина, Бог запалює свічку на небі,а до дитини на землю  посилає до неї ангела-охоронця.  Уві сні ангел цілує немовля тричі: в чоло – аби воно зростало здоровим та розумним, в личко – щоб було красивим, та в груди – аби любов та доброта вселились в його серце та душу.

Тому й не дивно,дітки, чому ви всі такі хороші, розумні  і від кожного з вас віє дитячою добротою.У цей світ ви  прийшли  для добра.І це правильно, бо  головне  призначення  кожного на землі – творити добро. Добро – це один із найсвітліших виявів людської душі. У чому ж воно проявляється, виражається. Кажуть , що добро - це те,що  може побачити  сліпий і почути глухий. І виражається воно у нашому ставленні до людей і до навколишнього світу, до тваринок, рослин, до всього живого.Мабуть,немає такого дня,щоб ви не робили добро.А давайте позбираємо тільки невелику частинку  добра,яку творить людина  в житті.І прочитаємо  тему нашого сьогоднішнього заняття.( Великий плакат  добрих справ)

Отже,тема сьогоднішньої розмови в нас «Життя дано  на добрі справи».Розглянемо , які ж то добрі справи  нам склали макет  уроку, зачитайте.

  (слово учнів)

  Все-із доброго чи злого -

Починається з малого.

Хліб-з маленької зернини,

Дощ-із чистої краплини.

День турботою почнеться,

Проганяй мерщій дрімоту -

І рукам давай роботу.

І роби невтомно,вміло,

Хоч мале та добре діло

 Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові.

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити,

Це зрозуміти всім давно пора

Бо ми прийшли у світ добро творити

.

На доброті існує світ

Із добротою пахне хліб.

І мирне небо в школу йти

Це також вияв доброти.

І до людей любов свята –

Це чистота і доброта

 

 Доброта — це просто милі вчинки.

Місце уступити залюбки.

Це розмови гарної хвилинки,

Це слова приємні і думки…

Це подати руку допомоги,

Коли хтось спіткнувся на путі.

І розвіяти усі тривоги,

Усміхнутись сонечком в житті

Слово вчителя.

- Дуже часто при тлумаченні деяких слів, використовується пояснення кожної літери. Подібним пропоную зайнятися разом.  Що ж включає в себе таке просте слово «Доброта»? Воно,дітки,складається лише із 7 літер, але кожна літера насичена  великим змістом.

ДОБРО

ОПТИМІЗМ

БЛАГОДІЙНІСТЬ

РАДІСТЬ

ОБІЙМИ

ТОЛЕРАНТНІСТЬ

АЛЬТРУЇЗМ

Багато в житті є стежинок. Сьогодні ми пройдемо отими , на яких  живе аура отих літер.

- Почнемо з  першої стежини літери «Д».

 «Д» - Добро.

 На малюночках ми  символічно  добро,доброту  завжди позначаєм  ось таким серцем. Бо добро завжди повинно йти від серця.

Я думаю,дітки,що наш клас наповнений добром.Добро повсюди: на стінах,на партах і в кожному із вас.Тому нам легко буде зараз скласти асоціативний кущик,

- Діти, коли ви чуєте слово «Добро», то які асоціації у вас виникають?   (Діти називають свої слова. Як підсумок на дошці вчитель кріпить серця-асоціації, обговорюючи кожне з учнями)

Співчуття,посмішка,милосердя,взаємодопомога,щирість,радість,любов,доброзичливість,турбота,теплота,повага,чуйність,порядність,мама,привітність.

А тепер я вам пропоную пограти в гру.

  1. «О» - Оптимізм- друга стежина доброти.

 Оптимізм — це погляд на життя з позитивної  доброї точки зору.Оптимістична людина стверджує: світ чудовий, з будь-якої ситуації є вихід, усе вийде добре, всі люди загалом хороші. Оптимізм нерозривно пов’язаний з добротою.

Кажуть,дітки, хороша людина і в калюжі може побачити зорі.Якщо  в людини  душа наповнена добром , то вона і в іншій людині бачить  хороше. А якщо людина переповнена злом, то  вона і іншій людині бачить  тільки погане.Бо  те, що має людина в собі,вона  те і віддає людям.Тому ,дітки, не треба  сердитись, обіду тримати  на тих людей, які роблять вам боляче словом, ділом. А навпаки – співчувати  їм.

- Пропоную послухати цікаві факти про доброту та оптимізм.

1. На  думку  вчених,  ті,  хто  висловлює  свою подяку, ніжність й  інші добрі почуття до людей, не лише з великим оптимізмом дивляться на світ, але й фізично почуваються краще.

2. Щоб ваше серце стало чуйнішим, вдихніть аромат свіжоспеченого хліба.

Адже, якщо вірити дослідженням, запах свіжої випічки, пробуджує в людях відчуття доброти та великодушності.

3. Оптимізм, як і доброта, збільшує тривалість життя.

4. У людей, які роблять добрі справи кожен день, кращий імунітет, вони менше хворіють,краще сплять уночі.

А тепер попробуйте виразом обличчя показати добру,оптимістичну людину і злу.  Яка вам краще подобається?Перетворимось тепер, дітки ,в лікарів людських душ.

  Треба вилікувати хворобу  «Злість» ( грубість,невдячність). Який рецепт виписали б ви.

3.Б – «Благодійність»

- Благодійність  — безкорисливе надання допомоги  тим,хто потребує її. Важливо бути добрим не тільки в День доброти, але і щодня, причому добрим безмежно і безкорисливо.

Ми з вами створили  таку добродійну  книжечку . Дали назву ,,Розмалюєм світ своєю добротою»». Кожен з вас за допомогою малюнка  відтворив якусь благодійну справу,яку робив сам  або знає ,що так має робити.. Покажіть,назвіть і нехай  всі сторіночки  зшиються    в одну брошуру.

А ще ми з вами  писали листа до  Святого Миколая.Які ж благодійні справи ви робили протягом року. Зачитайте,будь ласка.

- Пропоную переглянути казку «Добрий вчинок» (для 2 класу))

(Обговорення відео)

Дітки, от ми зробили  якесь добре діло, то треба сісти і чекати  нагороду, плату за те чи ні.? Ні, не треба. Адже, якщо чекати подяку за свою доброту, то це вже не справжня Доброта.

Інсценізація «Твори добро» )

Вчитель. Прибіг щодуху син до­дому й до тата голосно гука:

Син. А я провідав у лікарні сво­го товариша, дружка.

То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте?

Вчитель. Замисливсь тато на хви­лину і так йому сказав на те:

Тато. Коли тебе в тяжку хви­лину людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку, ти, сину, пам'ятай завжди.

Коли ж людині ненароком ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку, мовчи й ніколи не хвались.

 

Сьогодні, в наші дні, ми можемо проявити таку благодійність кожного дня. В Україні йде війна, треба допомогати людям, які залишилися без хати ,одягу, їжі. І ,мабуть, не один раз ви спостерігали ,як мама  готувала пакет з речами, їжею людям , які потребують цього.

Слова учнів

Старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько,як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину

Камінь не кидай у пташку,

Краще зерняток насип їй.

Захисти маленьку жабку,

Будь до всіх істот привітний.

 

Ти добро лиш твори повсюди,

хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, нагодуй пташину,

приласкай і навчи дитину!

Бо людина у цьому світі

лиш добро повинна творити!

 

Он повзе мурашка,

Ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку,

Не топчи травичку.

В зелені діброва,

В китицях ліщина.

Глянь, яка чудова

Наша Україна!

 Я бабусі подала напитись водички

І допомогла матусі чистить черевички.

Потім братика малого довго забавляла.

То ж, мабуть, добро у мене також проявлялось

  А я тільки не дозволив

Брату вишеньку зламати

І тепер вона нас рада

Ягідками частувати

 

 А я татові своєму допоміг паркан чинити

І відчув, що так приємно діло добреє творити

 

Камінь не кидай у пташку,

Краще зерняток насип їй.у шапку

Захисти маленьку жабку,

Й поклич у гості до себе дику качку.

 

Пригорни до серця ніжно

Кошеня, що заблукало.

І у відповідь почуєш,

Як воно заворкотало.

 

Вас запитаю, де живе добро?

І як знайти до нього ту стежину?

Посеред багатьох в житті доріг,

Малесенькую стежечку єдину

 

Вас запитаю, де живе добро?

В яких краях і у якім джерельці?

І чую голос: «Любі, я у вас

Живу у кожному я серці».

4. Р – «Радість»

- Без доброти неможлива справжня радість. Роблячи добру справу, ви отримуєте почуття радості та задоволення.

- Пропоную пограти в гру «Радість чи сум?»  В мене є дві кульки: радісна й весела.

- Я вам називаю дію, виконуючи яку ви можете відчувати радість або сум. Зараз ми ці кульки подаруємо героям мультфільму «Головоломка» - Радості або Суму.

 

Дітки,а де в природі можна взяти  фарби й звуки, щоб описати  радість, доброту. (веселка, цвітуть дерева,різнокольорові квіти, блакитне небо,пшеничне поле,спів птахів, муркотіння котика, ласка, стрибки собачки,

5. О – «Обійми»

- Обійми – це прояв любові та доброти! За допомогою них, ви можете подарувати відчуття комфорту та підтримки близьким людям.

Руханка «Обіймай»

6. Т – «Толерантність»

 

-  Толерантність та доброта – це два крила, на яких тримається людство. Толерантність – це прийняття та повага до чужого вибору, особливостей, думок. Це розуміння того, що ми всі різні, але рівні.

- Ще здавна люди прагнули до добра і ненавиділи зло. І цю думку вони відбили в прислів′ях, які передаються з вуст у вуста.

 «Вузлики народної творчості»

- На екрані ви бачите мішечки з частинами прислів’я. Потрібно з’єднати правильно ці частинки і пояснити зміст прислів’я.

 

Дітки, мішечки з добротою не треба зав язувати . А знаєте чому? Бо  добро людина повинна робити все своє життя. А не так ,наприклад, поробила ,поробила , а  потім все – не робить.

7. А – «Альтруїзм»

 Альтруїзм -  безкорисливе піклування про благо інших.

- Пропоную послухати притчу «Кошик з квітами».

 

- Зараз ми з вами зробимо свій «Кошик добрих справ». На парті у кожного лежить квітка. На ній ви повинні написати добру справу, яку ви вже робили або хочете зробити у майбутньому. І цими квітами ми наповнимо  наш кошик на дошці.

.

 То ж виходить, що добро

Можна дарувати.

Бо його усі спроможні

Серцем відчувати.

 

Як добре жити в доброму світі!

Сонце всміхається в ясній блакиті.

Люди веселі, мама і тато.

Дома і в школі друзів багато Правда у світі є дуже проста:

 Сонце Землю теплом зігріває.

 А людину – її доброта

 І любов у житті прикрашає

 

Доброта, як промінь сонця,

Що з’явився у імлі,

Пригорнувся до віконця

І розлився по землі.

 

Доброта, як ласка мами.

Віддає любов свою.

Ніжить Серденько так само,

Як і пісенька в гаю

ІV. Заключне слово вчителя.Добра людина подібна до  ясного сонечка.Сонечко всіх гріє своїми промінцями , і людина своєю добротою може зігріти всіх оточуючих

У вас на партах лежить ваше сонечко доброти

- Візьміть в долоньки сонця промінці,  

Хай буде їх багато-пребагато!

Спочатку потримайте їх в руці

І освітіть весь світ, хай буде свято!

А потім їх роздайте по Землі,

Усім навколо, щоб вони світили.

Щоб люди всі: дорослі і малі

Їх у своїй душі щодня носили.

Щоб доброта наповнила серця

По самі вінця й через край лилася!

І там жила без краю і кінця,

Щоб в доброті людина відбулася.

Бо доброту побачить і сліпий,

Й глухий її всім серденьком почує.

І стане кращим навіть дуже злий,

Й бездушний також доброту відчує...

Тож пам’ятайте істину просту

Й ніколи у житті не забувайте:

Несіть по світу світло й доброту

І просто так всім людям роздавайте.

Діти всі разом.

Я всміхаюсь сонечку

Здрастуй золоте.

Я всміхаюсь  дощику

Лийся,мов з відра.

Я всміхнусь тваринці,

Зичу й їй добра.

Пісня « Що таке є доброта»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Міндер Людмила
Додано
2 січня
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку