1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок " Жива і нежива природа взимку"

Про матеріал
Мета уроку ознайомити дітей із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі; учити спостерігати за природними явищами, розширювати знання учнів про природу лісів, парків та їхніх мешканців узимку
Перегляд файлу

Тема: Жива і нежива природа взимку

Мета:  ознайомити дітей  із характерними ознаками зими в живій і неживій природі, з причинами, що зумовлюють зміни в природі; учити спостерігати за природними явищами, фантазувати, робити висновки; розширювати знання учнів про природу лісів, парків та їхніх мешканців узимку; розвивати вміння встановлювати причини і наслідки явищ; виховувати любов і бережливе ставлення до природи, відчуття радості від спілкування з нею.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Вітаю вас, любі діти, на нашому уроці

Чекають вас відкриття на кожному кроці

Знову в гості до природи йдемо

Цікаві знання собі візьмемо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Трійка, трійка прилетіла.
Коні білі в трійці тій.
А в санях сидить цариця —
Білокоса, білолиця.
Як дмухнула холодком,
Все прикрилося сріблом. (Зима, зимові місяці)

-Ви вже здогадалися, про яку пору року ми сьогодні говоритимемо?
-Так, тема нашого уроку «Зима» (ілюстрація). Наше завдання визначити зміни в живій та неживій природі взимку, або по-іншому, ознаки зими.

 

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

1.Вправа «Асоціативний кущ»

- З чим асоціюється слово зима? (На дошці слово зима, до нього добрати потрібні малюнки)

2.Гра «Що переплутав художник?»

 

C:\Users\Юля\Desktop\игры апрель\Дидактичні ігри\Що переплутав художник\29594453_385502385263701_1989142311202961972_n.jpg

3.Бесіді «Ознаки зими в неживій природі»

Сонце низьке над горизонтом, температура повітря вдень і вночі нижче 0 °С, ночі довгі, дні короткі, опади у вигляді снігу, ґрунт твердий і вкритий снігом, водойми вкриті льодом.

 

4.Фізкультхвилинка

 

5.Гра «Четвертий зайвий»

 

— Послухайте уважно і назвіть зайве слово:

· Мороз, морозильник, море, морозиво.

· Сніг, сніданок, снігур, сніговик.

· Холод, холодильник, холодок, ходити.

· Лід, крижинка, ліки, ковзанка.

· Завірюха, віхола, заметіль, віник.

· Велосипед, ковзани, санчата, лижі.

 

6.Бесіда «Рослини взимку»

Ще восени однорічні трав’янисті рослини зів’яли, залишивши своє насіння в ґрунті. З нього навесні виростуть нові трави;

У багаторічних трав’янистих рослин відмерла наземна частина рослини, в ґрунті лишилися кореневища, бульби, цибулини.

 

7.Бесіда «Тварини взимку»

Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.

Порівняй малюнки, знайди 6 відмінностей.

F:\мойурок\12\найти отличия зима\ИТДДЖЛЖЛ.jpg

8.Гра «Перелітні-зимуючі птахи» з цеглинками лего ( презентація)

- Якщо на малюнку зображені перелітні птахи, ви піднімаєте оранжеву цеглинку.

- Якщо зимуючі – синю.

 

V. Підсумок уроку.

Гра «Так-ні»

Сигнали діти подають цеглинками лего. Залена цеглинка – так, червона – ні.

  • Зимою все вкрито снігом.
  • Сонце добре світить і гріє.
  • Довгі ночі, короткі дні.
  • Небо низьке, сіре.
  • Птахи прилітають з вирію.
  • Всі дерева стоять голі.

Оцінювання.

У вас є 6 цеглинок. Якщо ви все зрозуміли на уроці, у вас все вийшло, побудуйте вежу, висота якої продемонструє ваші старання.

 

docx
Додано
29 січня
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку