1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Уроки 1+4 Інтегровані з природи 1 клас

Про матеріал
5 розробок інтегрованих уроків природи у 1 класі з теми "Тварини" з уроками трудового,музики,малювання,математики,розвитку мовлення.
Перегляд файлу

Урок 1

Тема. 

Природа. Хто такі комахи?

Трудове навчання.Робота з пластиліном. Виготовлення пластилінової картини

                 «Квіти і метелики на лузі»

Мета. 

Навчальна:ознайомити учнів з різноманітністю комах.

З’ясувати ознаки цієї групи тварин.

Навчити розпізнавати комах.

Вчити дітей працювати з пластичним матеріалом, відчувати зв’язок

форми, призначення, декоративного оздоблення виробів;

Розвивальна:  розвивати прагнення досліджувати природу.

          Розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм      

          реальних у декоративні;

Виховна:сприяти формуванню поваги до праці народних майстрів і розумінню 

            краси;

          виховувати милосердя,бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Таблиця, колекція метеликів, презентація «Комахи».

Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом,інтегрований,бінарний.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Наш урок розпочинаймо!

II. Актуалізація знань, умінь і навичок.

1. Диференціальний підхід.

а)Фронтальна бесіда за таблицею.

- Назвіть зображених тварин.

- На які групи вони поділяються?

б)Індивідуальна робота.

Картка 1

 Поділити тварин на 2 групи: дикі і свійські.

http://4.bp.blogspot.com/-VTyaukknCW4/UlFPM9XkTvI/AAAAAAAAABw/6Ep436S-584/s320/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F+Microsoft+Office+PowerPoint.bmp

Картка 2.                                                     http://2.bp.blogspot.com/-Pegh7DUBFGA/UlFPtHIfPAI/AAAAAAAAAB4/N1JXPxWRUic/s320/01.bmp

З’єднай стрілочками: свійська тварина - продукт.

III. Формування нових знань, умінь навичок.

1. Повідомлення теми і завдань  уроку. (Презентація, слайд 1, 2)

2. Створення проблемної ситуації. (Слайд 3, 4, 5)

Хто такі комахи?

3. Розповідь учителя. (Слайд 6, 7)

Комахи – найчисельніша група тварин. Це жуки, коники, метелики, мухи. Вони мешкають у воді, у землі, у корі і дуплах дерев та в інших місцях. Комахи стрибають, літають, повзають, бігають.  Кожна комаха має 6 ніжок. Ця ознака вирізняє її серед інших тварин.

4. Робота за підручником с. 56 ( на вибір вчителя).

Загадка

Живе лише улітку він,

Шовкові  крила має,

            з квіточки на квіточку

Він весело літає. ( Метелик )

5. Демонстрація колекції метеликів.

Як називається метелик, яке має забарвлення?

6. Практична робота. Виготовлення пластилінової картини «Квіти і метелики на лузі»

Вступна бесіда

 1. Вступна бесіда про пластилін як спеціальний матеріал, який використовують для ліплення та прийоми роботи з ним.

  • Здавна наші дідусі і бабусі займалися гончарським ремеслом, передаючи секрети майстерності своїм дітям і онукам.
  • А все почалося з того, що одного разу якийсь чоловік узяв грудочку глини, розім’яв її, спробував щось зліпити. Вийшло не погано. От від грудочки глини і пішли ось ці прекрасні речі.
  • Людей, які працювали з глиною, називали гончарями, а їхнє заняття – гончарством. Та не з усякої глини можна виготовити якусь іграшку чи посуд. Для цього шукають спеціальну гончарну глину. Глину місили руками чи ногами, потім ліпили з неї заготовки для виробів, які виготовляли на спеціальному гончарному крузі.
  • Найдорожчим скарбом, який передавали  гончарі у спадок своїм дітям, вважався гончарний круг.
  • В Україні найбільшого поширення набули глиняні іграшки. Забавки ви-готовляли скрізь, де були гончарі,— від Карпат до Чорного моря. Найбільш відомі осередки: Опішня на Полтавщині, Ічня на Чернігівщині, с. Дидинці та Васильків на Київщині, Косів на Івано-Франківщині. У цих виробах життєва правда поєднувалась із казкою.

2.Розповідь про пластилін

Пластилін – це штучний матеріал,але виготовляють його з природних матеріалів:до глини додають віск і спеціальні барвники.

 

2. Правила роботи з пластиліном

- Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

- розрізати пластилін слід стекою;

- невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

- після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;

- не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу;

- не чіпати зошити, книги – скрізь будуть жирні плями.

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя. Робота за підручником ( с. 72 – 73 ).

3.Практична робота

1) Поетапне виконання роботи в парах.

- А зараз ми спробуємо виготовити пластилінову картину. Ви можете створити щось своє, унікальне, неповторне. Бажаю вам терпіння, фантазії, творчих успіхів!

- Візьміть аркуш цупкого картону.

- Відірвати невеликі шматочки пластиліну різних відтінків зеленого та коричневого кольорів. Скачайте із них кульки, притисніть до картону і примажте пальчиком зверху донизу. Це – стебла та листочки.

- Відірвати шматки пластиліну різного кольору. Скачати з нього кульки і притиснути на стебельця. Це – квіти.

- Для метелика скачайте «ковбаску» для тулуба, а кульки для крилець. Усі деталі притисніть до основи.

C:\Users\Comp\Desktop\100PHOTO\SAM_4391.JPG              C:\Users\Comp\Desktop\100PHOTO\SAM_4387.JPG

Фізкультхвилинка.


Спав метелик та проснувся .     Посміхнувся,потягнувся


Більше спать не захотів

І гуляти полетів.

Він літав та веселився

Та нарешті вже стомифя

Ось до квітки підлетів і на неї тихо сів.

C:\Users\Comp\Desktop\100PHOTO\SAM_4368.JPG

7. Оцінка роботи учнів. (Слайд 9)                                                                                                                                           8. Питання для роздумів.

 Поміркуй, чому так:  коник зелений, а джміль смугастий? (Слайд 8)

Зарядка для очей. (Слайд 10)

9. Цікаво знати. (Слайд 11)

Мурашник має багато поверхів. У ньому можуть жити півтора мільйони мурах. Ці комахи правильно і  швидко знаходять дорогу додому.

10. Питання для роздумів.

Завдання для ерудитів. (Слайд 12,13,14, 15)

 Чому так називаються ці комахи: жук – олень, жук – носоріг, водомірка?

11. Оцінка роботи учнів. (Слайд 16.)

IV. Закріплення.

1. Завдання для самостійної роботи.

 Робота в парах. (Слайд 17, 18)

Впізнай і опиши комаху. (Лимонниця, бджола, сонечко, хрущ.)

2. Запитання для самоконтролю.

 Гра « Яка комаха не літає». (Слайд 19,20)

Муха, бджола, комар, мураха. Мураха не літає.

3. Робота в зошитах с. 34.

V. Підсумок.

1. Гра «Мікрофон».

- Про що дізналися на уроці? Чого навчилися?

- За якими ознаками можна впізнати комаху? (Слайд 6)

2.Виставка дитячих робіт

3.Прибирання робочого місця.


На уроці всі ми вчились:
Всі старались, не лінились.
Здолали труднощі усі,
Ось які ми молодці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Тема. 

 Природа.Хто такі риби?

 Образотворче мистецтво.Аплікація з паперу.Виготовлення казкової

            композиції «Золота рибка».

Мета.

Навчальна.Ознайомити учнів з рибами, їх характерними ознаками.

Навчити розпізнавати риб за характерними ознаками.

вчити дітей виконувати аплікацію з паперу, відчувати зв’язок

форми, призначення, декоративного оздоблення виробів;

Розвиваюча. Розвивати бажання більше дізнаватися про природу;

         розвивати відчуття гармонії із застосуванням попередньої переробки форм      

         реальних у декоративні; сприяти формуванню розумінню краси.

         розвивати в учнів творчу уяву, мислення, вміння фантазувати;

Виховна. виховувати працьовитість, охайність, любов до природи,до книжок, до читання.

Обладнання. Малюнки з зображенням комах, презентація «Риби», мультфільм «Казка про золоту рибку», картон, кольоровий папір, ножиці,клей,відео.                      

Тип уроку: інтегрований,бінарний.

                             Хід уроку

 

I. I. Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху.

 2.Фенологічні спостереження.

- Який краєвид ви спостерігали сьогодні по дорозі в школу?

- Про яку пору року нам це свідчить?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

-Чи чули ви спів птахів?

- Чи зустрічали тварин? Чому?

II. Актуалізація знань, умінь і навичок.

1. Відгадайте загадку.

Шість ніг без копит,

Ходить, а не стукотить,

Літає, а не птиця,

Може догори ногами вчепиться. (Комаха)

2. Диференційований підхід у актуалізації знань.

а) Фронтальна бесіда.

-    Наведіть приклади комах.

- За якими ознаками можна впізнати комаху?

- Що є у кожної комахи?

http://1.bp.blogspot.com/-m5iks7oOq4w/UlFRavTgPsI/AAAAAAAAACU/xKacWq7rpzw/s200/04.bmpб) Індивідуальні завдання.

http://4.bp.blogspot.com/-jI2Tyrz6Zpo/UlFQ_nZTWVI/AAAAAAAAACM/5GxKQcU3TKE/s200/03.bmpКартка 1

 

Які комахи приносять користь?

 

 

 

III. Формування нових знань, умінь і навичок.

1.Відгадування загадки. (Слайд 1)

http://2.bp.blogspot.com/-HnNpDYJdH3I/UlFQobixVeI/AAAAAAAAACE/uc64yqcsNsQ/s200/02.bmpЖиве вона у воді,

Не ходить по землі,

Плаває під мостиком

І виляє хвостиком.

2.Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми вивчатимемо риби,як одну із груп тварин і виготовлятимемо аплікацію з паперу «Золота рибка»

3.«Мозковий штурм»

- Де живуть риби?

- Чим вкрите тіло риб?

-Чи бачили ви рибу,можливо тримали в руках?

- Які частини тіла є в риби?

4. Теоретичний матеріал.

а) Розповідь. (Слайд 2)

Риби пристосовані до життя у воді. Тіло їх вкрите лускою. Плавці допомагають рибі плавати. Хвостовий плавець – головний орган руху. Спинний плавець допомагає розсікати воду, надає тілу стійкості, риба не перекидається, він захищає рибу від пошкоджень. А грудні і черевні плавці підтримують стан рівноваги.

Картинки по запросу річкові риби

б) Дослідницька робота. Риби водойм нашої місцевості.

 ( Спираючись на знання учнів.) (Слайд 3,4,5,6,7,8,9,10)

Йорж, короп, карась, сом, щука, окунь, в’юн,білий амур.

Картинки по запросу річкові рибиКартинки по запросу річкові риби Картинки по запросу річкові риби   Картинки по запросу річкові риби
Картинки по запросу річкові риби     Картинки по запросу річкові рибиПохожее изображение   Картинки по запросу річкові риби

4. Робота за підручником с.59.

- Як називаються рибки,які живуть у прісних водоймах?

- Як називаються рибки,що живуть в солоній воді?

 - Чим харчуються рибки?

5. Цікаво знати. (Слайд 11,12,13,14)

         Найбільша риба на Землі – китова акула, її довжина – 20 метрів.

      Найрізнобарвніша рибка в світі – мандаринка.

         Найменша риба наших водойм - бичок Берга, його довжина – 3 см, живе у Чорному і Азовському морях.

         Найбільша риба річок – сом. Довжина його сягає до 5 метрів, а важить він більше 300 кілограмів.

 

Картинки по запросу морські рибиКартинки по запросу морські риби Картинки по запросу риба бичок БЕРГА     Похожее изображение  

Фізкультхвилинка. 

5. Демонстрування та аналіз зразка

 Інструктаж учителя

— Розгорніть підручник на с. 43. Розгляньте зразок аплікації «Золота рибка». А тепер подивіться на дошку. Тут розміщені аплікації золотої рибки, які виготовляли учні, які навчалися раніше від вас. Бажаєте самостійно зробити таку красу? Що ж, до роботи!

  • Оберіть картон-основу із кольором, схожим на воду.
  • Виріжте з альбому-посібника на с. 35 шаблон рибки.
  • За шаблоном зробіть розмітку й виріжте з кольорового паперу силует рибки.
  • Зробіть надрізи на плавцях і хвості.
  • Проведіть по них ножицями або олівцем, щоб вони загнулися.
  • З паперу виріжте смужки різного кольору і прикрасьте тіло рибки.
  • Виріжте з паперу зеленого кольору водорості та наклейте їх на картон.

 6. Практична робота учнів

Якщо деякі учні хочуть пофантазувати, можна запропонувати їм створити рибку за власним задумом.

 7. Виставка та оцінювання робіт

— Розгляньте виставку робіт своїх товаришів.

— Чия робота сподобалася найбільше?

— Хто з учнів виявив фантазію?

— Яка рибка у вас вийшла?

 IV.Закріплення.

1. Питання для роздумів.

Завдання для ерудитів. (Слайд 12, 13, 14, 15)

Картинки по запросу рыба бычок БЕРГАПоясни назву риб: риба - молот, риба - голка, риба – пилка, риба – зебра, морський коник, риба – їжак.

 4. Розповідь учителя

— Які цікаві відомості про риб ви знаєте?

— А знаєте ви, що... (На дошці — ілюстрації морських та річкових риб.)

  • У XIX ст. у Росії був виловлений сом завдовжки 4, 5 м, і важив він 347 кг. Найбільший же в світі сом був упійманий у річці Одер у Німеччині вагою 450 кг.
  • Найнебезпечніші і лютіші серед річкових риб — піраньї. Вони мешкають в річках Південної Америки і нападають на будь-яку живу істоту, що опинилася у воді, незалежно від її розмірів. У 1982 р. у Бразилії від них загинули 300 чоловік, що опинилися у воді в результаті корабельної аварії.
  • Довжина найменшої в світі річкової риби — карликової пандаки — складає 7 мм, а вага — всього 4 г. Ця безбарвна і майже прозора рибка мешкає в річках Південно-Східної Азії і Австралії.
  • Рекордсменом за швидкістю підводного плавання є риба-меч. Ця риба може виростати до 6 м і мати масу тіла більше півтонни. Переміщається вона із швидкістю урагану — до 130 км на годину! У неї страшна зброя — гострий меч, який утворений із зрощених кісток верхньої щелепи.
  • Риба-меч не раз наводила жах на мореплавців і рибаків, нападаючи на їх парусні судна і навіть на військові кораблі та пробиваючи своїм мечем корпус рибальських човнів. У кінці Другої світової війни її нападу піддався англійський танкер «Барбара». Півтораметровий меч цієї риби пробив корпус і застряг там. Проте риба зуміла висмикнути меч і кинулася в нову атаку. Її розмір був приблизно 5 м, а вага близько 660 кг.
  • Серед риб, що нині мешкають у Світовому океані, неперевершеною по довжині і масі тіла є китова акула, що досягає в довжину 20 м. Особини такої величини не зважували (тільки спостерігали), але для порівняння можна вказати, що екземпляри завдовжки 12 м мали масу 14 тонн.
  • Китова акула — миролюбний морський гігант. Поволі пливучи в товщі води, вона як сачком, збирає своїм величезним ротом здобич (дрібних рачків, кальмарів та іншу дрібну рибу), і пропускаючи воду через дрібне сито своїх зябрових дуг, фільтрує їжу.

 Фізкультхвилинка

а роботи учнів. (Слайд 16)

3. Завдання для самостійної роботи.

а) Робота в парах. (Слайд 17)

Упізнай риб за фрагментами. (Щука, карась, сом)

б) Робота в зошитах с. 35.

4.Запитання для самоконтролю.

Гра « Зайва риба». (Слайд 18, 19)

Карась, окунь, йорж; риба – молот  - зайва, вона живе у морі.

Риба – зебра, камбала, риба – пилка; короп – зайва, риба прісних водойм.

V. Підсумок.

1. Мікрофон.

 - Про що дізналися на уроці? Чого навчилися?

- За якими ознаками можна впізнати рибу?

2. Оцінка роботи учнів на уроці. (Слайд 20)

 

 

 

 

 

 

Урок 3

Тема. Природа.Хто такі птахи?

           Образотворче мистецтво.Намалюй птаха,який тобі найбільше                 подобається.На пташиному подвір'ї.Вивчення основної форми та її частин,їх гармонійного поєднання на прикладі зображення птахів

 

Мета. Ознайомити учнів з ознаками птахів.

Навчитися визначати птахів, описувати їх.

Формувати поняття “осілі птахи”, “перелітні птахи”.

Розвивати бажання піклуватися про птахів.

Обладнання. Ілюстрації риб, комах, презентація «Птахи»;

          кольорові олівці.

Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху.

Усі  сідайте  тихо, діти.

Домовляймось  – не  шуміти,

Руку  гарно  підіймати,

На  уроці  не  дрімати,

А  знання  мерщій  хапати,

Щоб  не  було  нам  мороки.

Всі  готові  до  уроку?

Тож, гаразд, часу  не  гаймо,

Наш урок розпочинаймо.

II. Актуалізація знань, умінь і навичок.

1. Фронтальна бесіда.

- З якими групами тварин ознайомилися на минулих уроках?

- Назвіть відмінні ознаки комах? Риб?

2. Гра « Риби і комахи».

Зображення риби – плескають в долоні,

зображення комахи – махають руками.

II. Формування нових знань, умінь і навичок.

1. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 1)

2. Створення проблемної ситуації. ( Слайд 2 )

Хто такі птахи? Чим вони відрізняються від інших тварин?

Чапля,синиця, чайка, індик, гуси, кури, голуб, снігур.

2. Розв’язання проблемної ситуації. Розповідь вчителя.(Слайд 2,3)

         Чим птахи відрізняються від риб і комах? Чи всі птахи літають? А комахи? Це не головна ознака птахів. Давайте розглянемо тіло птахів. Чим воно вкрито? Чи вкрито тіло пір’ям тварин іншої групи?  Це головна ознака всіх птахів. Пір’я рятує птаха від спеки і холоду, маскує від ворогів.

3. Знайомство з поняттям « осілі птахи».(Слайд 4, 5)

Птахів, які живуть у нас весь рік, називають осілими.

Синиця, дятел, голуб, горобець.

4. Знайомство з поняттям «перелітні птахи». (Слайд 6, 7, 8)

Птахи, які прилітають до нас навесні, називають перелітними.

Ластівка, соловей,чапля, лелека, жайворонок, шпак.

5. Питання для роздумів. (Слайд 9)

         Чому ці птахи відлітають в теплі краї?

Фізкультхвилинка

На болоті в хороводі     - ходьба з підніманням колін і змахами рук                          

Сіра чапля діток водить, 

Танцювали що є сили –    - кружляння на місці

Все болото розмісили.

Прилетіли вранці бусли,      - легкий біг, змахи руками

Посідали і загрузли.             - повернення на місця.

 

6. Завдання для ерудитів. (Слайд 9)

         Чи всі птахи літають?

Пінгвін і страус не літають.

7. Цікаво знати. (Слайд 10, 11)

         Страуси – найбільші птахи. У них малі крила, порівняно з тілом, тому вони не можуть літати. У них довгі ноги, завдяки яким страуси швидко бігають.

         Пінгвіни не вміють літати і бігати.

Крила використовують, як ласти, щоб плавати у воді і під водою.

8. Зарядка для очей. (Слайд 12)

IV. Закріплення вивченого.

1. Робота з підручником с. 60, 61.

2. Завдання для самостійної роботи.

Робота в парах. (Слайд 13)

Впізнай і опиши птаха: синиця, дятел, страус, лебеді.

3. Оцінка роботи учнів. (Слайд 14)

4.Запитання для самоконтролю.

Гра «Зайвий птах». (Слайд 16, 17)

Голуб, лелека, ворона, горобець. Зайвий птах – лелека ( перелітний).

Шпак, соловей, індик. Зайвий птах – індик (свійський).

5. Завдання в зошиті с. 36-37.

V. Підсумок.

1. «Мікрофон».

- Про що дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Що сподобалося найбільше?

2. Подяка учням за роботу. (Слайд 18). Слухання пісні соловя.

  

 

 

Урок 4

Тема. Природа.Звірі.

          Навчання грамоти.Розвиток зв’язного мовлення.Слова – назви звірів.

Мета. Навчальна.Ознайомити учнів з характерними ознаками звірів, їх

                різноманітністю;навчити розпізнавати і описувати звірів;збагачувати й активізувати лексичний запас школярів; удосконалювати мовленнєві навички, уміння будувати висловлювання на основі почутого, малюнків.

Розвивальна. Розвивати мовленнєві вміння і навички, діалогічне мовлення; пам’ять, спостережливість, увагу; розвивати прагнення більше дізнаватися про тварин.

Виховна. Виховувати любов до тварин, інтерес до усної народної   творчості.

Обладнання. Малюнки різних груп тварин, презентація «Тварини»,предметні       та сюжетні малюнки із зображенням тварин; Барвінок (малюнок або лялька)

Тип уроку. інтегрований,бінарний,ознайомлення з новим матеріалом,

                     розвиток зв’язного мовлення.

Хід уроку

I.Організаційний момент.

1. Створення ситуації успіху

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станемо чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

II. Актуалізаці знань, умінь і навичок.

1. Фронтальна бесіда.

- Яких тварин називають птахами?

- Яка найголовніша ознака птахів?

2. Відгадування загадок, розподілення тварин по групах.

(Диференційований підхід)

Я ловлю комах, жучків,

Їм біленьких черв’ячків.

В теплий край я не літаю,

Під стріхою хату маю.

Цвірінь – сів я на хлівець,

Звуть мене …(горобець)

У маленької тваринки

Сто сріблястих монет

                                           На спинці. ( риба окунь)

Довкола в’ється,

А в руки не дається. ( муха)

Повзун повзе,

                   Сімсот голок везе. ( їжак)

Плавала, купалася,

Сухенькою зосталася. (качка)

1. Відгадати загадки.

2. Знайти на малюнку цю тварину.

3. Помістити в ту групу, до якої вона належить.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, до нас на урок завітав Барвінок, і він запрошує всіх нас на екскурсію. А куди —  дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Я ходив туди з татом,

Звірів бачив там багато:

Мавпу, лева і слона,

Ще й ведмедя, крокодила.

Всіх запам’ятать несила.

— Куди ж нас запрошує Барвінок?

— Правильно, у зоопарк.

 

IV. Формування нових завдань, умінь і навичок.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку. 

1.Ознайомлення зі словами —  назвами тварин

— Уявіть собі, що зараз ви —  у зоопарку, ходите по алеях, дивитесь на звірів.

На дошці вивішені таблиці із зображенням диких тварин.

— Яких тварин ви впізнали? (Діти називають, повторюють хором.)

— У зоопарку багато диких тварин з різних куточків Землі. Як ви гадаєте, які тварини живуть у лісах України? Які —  ні? (Учні відповідають. За необхідності вчитель виправляє та доповнює відповіді дітей.)

2. Гра «Впізнай тварину» (Вчитель спирається на знання учнів).

— Барвінок продовжує екскурсію зоопарком. Ось ми наближаємося до вольєрів, де живуть:

• невеликий полохливий звірок-гризун із куцим хвостиком, довгими вухами, короткими передніми і довгими задніми лапами (заєць);

• хижий звір із сірим хутром, який нападає на свійських та диких тварин (вовк);

• невеликий звір, який живе під землею, живиться дощовими черв’яками, личинками комах (кріт);

• невеличкий руденький звірок із пухнастим хвостом та китичками на вухах, який живе на деревах (білка);

• велика жуйна свійська чи дика тварина з гілчастими рогами й коротким хвостом (олень);

• великий звір родини котячих із шерстю жовтогарячого забарвлення з чорними смугами (тигр).

 

Тигр, кінь, вовк, лисиця, миша, ведмідь, білка, зебра, собака, кенгуру.

3. Розповідь учителя про звірів. (Слайд )

Тіло звірів вкрито шерстю, своїх малят вигодовують молоком. Звірі живляться рослинами або тваринами. Більшість з них ходить на 4 лапах. Є такі, що можуть стрибати на двох – кенгуру. Звірі можуть жити у лісі, полі, на луці, біля водойм, у воді.

4. Створення проблемної ситуації. (Слайд )

- Ти їх знаєш, хто вони? (Свійські тварини: кінь, коза, кіт, вівця.)

5. Знайомство з тваринами нашого краю. (Слайди з тваринами)

      Складання речень. Хто? Який? Що робить?

Загадка

Що за дивна непосида

На стежину шишки кида? (Білка)

Робота за малюнком.

— Білочка яка? (Білочка маленька, руда, пухнаста, жвава, спритна, непосидюча.)

— Білочка що робить? (Стрибає, бігає, шукає і запасає їжу, мостить кубло, доглядає дитинчат.)

Складання речень.

Маленька білочка стрибає з дерева на дерево.

Руденька пухнаста білочка гризе горішок.

Загадка

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є, —  жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк,

Грізний звір цей, звісно... (вовк).

Робота за малюнком

— Вовк який? (Вовк сірий, злий, лютий, грізний, сильний.)

— Вовк що робить? (Бігає, полює, шукає, ходить, клацає зубами, виє.)

Складання речень

Сірий вовк бігає по лісу.

Злий вовк клацає зубами.

 

Поле: миша, кріт.

Ліс: ведмідь, лисиця, заєць, білка, вовк, дикий кабан, лось.

6. Цікаво знати. (Слайд )

Кажани – звірі, які вміють літати.

7.Гра «Лісові характери»

— Усі тварини —  живі істоти, і кожна з них має свій характер, звички.

Барвінок хотів би дізнатися, хто в лісі:

• найголовніший;

• найхитріший;

• найсильніший;

• найдобріший;

• найспритніший?

Діти дають відповіді, пояснюючи свою думку.

Наприклад:

— Найдобріший у лісі зайчик, тому що він нікого ніколи не ображає, не лякає.

— Доповніть речення.

Сильний, як...

Хитрий, як...

Злий, як...

Полохливий, як...

Прудкий, як...

Вайлуватий, як..

V. Закріплення.

1. Робота за підручником с.62, 63. (За вибором вчителя)

2. Завдання для ерудитів. 

      Гра «Допоможіть кожному потрапити додому».

На дошці —  малюнки із зображенням тварин та їхнього житла.

Кожна тварина має своє житло. Хто де живе?

Діти переставляють малюнки, утворюючи пари і пояснюють:

— Лисиця живе у норі.

— Білка живе в дуплі.

     Гра «Кому що?»

— Барвінок пропонує пригостити тварин. А кому що дати?

На дошці записані слова у два стовпчики.

Кабан               ожина

їжак                  горішки

ведмідь            банан

білка                 трава

мавпа                жолуді

олень                гриб

Діти утворюють пари, складають речення:

— Кабан полюбляє жолуді.

— Білочка гризе горішки.

— Ведмідь ласує ожиною.

     Гра «У кого хто є?»

— Барвінок хоче вам повідомити, що в багатьох тварин навесні з’являються дитинчата. А у кого —  хто? (Складання речень за малюнками.)

У зайчихи —  зайченятко.

У слонихи —  слоненятко.

У ведмедиці —  ведмежатко.

       Фізкультхвилинка

— За тваринами дуже цікаво спостерігати, особливо за малечею. Уявімо себе маленькими ведмежатами.

Ведмежата в лісі жили,головою вертіли.

Ось так, ось так —  головою вертіли.

Ведмежата мед шукали, дружно дерево гойдали.

 Ось так, ось так —  дружно дерево гойдали.

Вперевалочку ходили та із річки воду пили.

Ось так, ось так —  та із річки воду пили.

Ну, а потім танцювали, вище лапи піднімали.

Ось так, ось так —  вище лапи піднімали. 

VІІ. Складання тексту-опису тварини (їжачка) на основі мовного матеріалу, малюнків та власних спостережень

1) Загадка.

Гостороносий і малий,

Сірий, тихий і не злий,

Вдень ховається.

Вночі йде шукать собі харчі.

Весь із тонких голочок.

Як він зветься? (їжачок).

— Які слова допомогли відгадати загадку? Що нового дізналися про цю тваринку?

2)Вірші.

Купка листя золотого,

Обминувши пень і хмиз,

Прямо з горбика крутого

 Нишком сунеться униз.

А торкнеш її руками,

Відхиливши гілочки,

І відчуєш під листками їжакові колючки.

В. Скомаровський

— Яку картину ви собі уявили?

— Нащо був схожий їжачок?

— Для чого він збирав листячко?

Їжачок-хитрячок Із голок та шпичок Пошив собі піджачок.

А у тому піджачку Він гуляє по садку.

Натикає на голки Груші, яблука, сливки.

І до себе на обід Він скликає цілий рід.

— Чим живиться їжачок?

— Для чого йому колючки?

— Що ви знаєте про цю тваринку?

3)Складання тексту-опису за допомогою питань і малюнка.

— Хто такий їжачок? Де він живе? (їжачок —  невеличка лісова тваринка.)

— Чим укрите його тіло? Які ці колючки? (Його тіло вкрите гострими сірими голочками.)

— Які в їжачка лапки і вушка? (У їжачка маленькі лапки і чутливі вушка.)

— Який у нього писочок? (Писочок витягнутий, із чорним носиком і маленькими вусиками.)

— Які оченята? (Оченята чорні, блискучі.)

— Що робить їжачок під час небезпеки? (Під час небезпеки їжачок згортається в клубок.)

4)Відтворення зв’язного висловлювання.

Кожен учень, давши відповідь на запитання вчителя, виходить до дошки. Учні шикуються в один ряд і кожен із них ще раз повторює своє речення- відповідь. Таким чином діти чують повне зв’язне висловлювання.

5)Повторення зв’язного висловлювання учнями індивідуально.

Діти можуть доповнювати текст своїми словами, реченнями

3. Оцінка роботі учнів. 

4. Робота в зошиті с. 38 - 39

VІ. Підсумок.

1. «Мікрофон».

- Чи сподобався вам урок? Чим?

- Про що дізналися? Чому навчилися?

2. Результат роботи на уроці. 

 

                                                          Урок5

 

Тема.

Природа. Які в тебе є домашні улюбленці?

Трудове навчання.Робота із пластиліном. Практична робота:виготовлення із

                                пластиліну картини «Котик».

 Музика.Розучування пісеньки «Киця-кицюня».

Мета:    - освітня:   формувати в учнів уявлення про тварин живого куточка;

                     закріпити знання про значення тварин для людини;

                     створити відео «Домашні улюбленці першокласників»;

                     вчитися об’єднувати тварин у групи;

                     вчити дітей працювати з пластичним матеріалом,користуватись 

                     інструментами та пристосуванням для обробки пластиліну та способами

                    роботи з ним;

  • розвивальна: розвивати в учнів пізнавальні здібності догляду за домашніми 

                      улюбленцями;

                     розкривати моральну,естетичну та практичну цінність домашніх

                     улюбленців;

                   розвивати  розуміння краси декоративно-прикладного мистецтва;

                   розвивати рухи кисті рук;

  • виховна: виховувати милосердя,відповідальність та турботливе ставлення до

                домашніх улюбленців;

                виховувати повагу до праці народних майстрів.

Обладнання:      презентація «Домашні улюбленці», музична фізкультхвилинка «Киця-кицюня»,фото дітей зі своїми улюбленцями,зображення тварин  живого куточка та хатинок для них,карточки для парної та групової роботи,відео-презентація«Наші улюбленці»; пластилін,інструменти та пристосування для роботи з пластиліном,вологі  серветки.

Тип уроку. Інтегрований,бінарний. 

Тривалість уроку: спарений .

Місце проведення: клас.

 

 

Хід уроку

     І. Організація учнів до уроку.

          Сьогодні у нас незвичайний урок.

          Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну Природи і праці чудову

Що нас чекає нам ще невідомо.

     Робота з календарем  погоди

 Заповнимо календар погоди

  • Яка пора року надворі?
  • Який сьогодні день?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади?
  • Яка температура повітря?

     ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти,перегляньте уважно презентацію.

( Показ презентації «Домашні улюбленці»)

     1.Бесіда.

- Як називаються ці тварини? (Свійські або домашні.)

- Чому?( Вони живуть вдома і люди за ними доглядають.)

-Що дають свійські тварини людям? (Відповіді дітей.)

- Які з цих тварин не дають продуктів споживання?(Папуга,кіт,собака,канарейка, морська свинка,хом’як ,рибки,черепаха,декоративні кролики.)

     ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Для чого люди тримають цих тварин вдома? (Відповіді дітей.)
  • Таких тваринок називають домашніми улюбленцями або тваринами живого куточка.

. Будь-яка домашня тварина, незалежно від виду, розміру та статі, грає дуже велику роль у становленні особистості дитини, її психічному і навіть фізичному розвитку. Вже давно помічено, що люди, які містять тварин, менше хворіють і більш стійкі до стресів. Більшість кішок лікують своїх господарів, а собаки нерідко забирають хворобу господаря на себе. Ті, у кого є знайомі «собачники», знають, що це завжди товариські і чуйні люди з оптимістичним поглядом на життя (мова йде про тих, хто дійсно любить собак, а не про тих, хто заводить великого собаку, частіше бійцівської породи, щоб таким чином нейтралізувати свій комплекс неповноцінності). 
Вихованець в будинку може допомогти батькам виховати в дитині такі якості, як відповідальність, акуратність, співчуття, вміння розраховувати свої сили і поважати чужий простір .

  • Якщо ми схильні багато прощати дітям, собака і кішка ніколи не будуть терпіти хамське ставлення до себе.

     ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

- На цьому уроці  ми приділимо увагу домашнім улюбленцям,дізнаємося яких тварин можна утримувати в живому куточку,як за ними доглядати. А ще я дізналася,що у нашому класі найбільше серед тварин-улюбленців котиків,тому будемо ліпити з пластиліну плоску аплікацію «Котик».

     V. Формування нових знань,вмінь та навичок.

- Діти,де можна отримати потрібну інформацію? (У бібліотеці, в інтернеті,поспілкуватися з людьми,в телевізорі.)

     1.Робота з підручником «Природознавство».

-Відкрийте «Природознавство » с.82.Розгляньте  зображення.

- Кого ви бачите на фото?

-Зачитаймо запитання.(Діти читають запитання і дають на них відповіді.)

- Як називаються тварини,що вигодовують малят молоком? (Звірі.)

- Розгляньте наступні зображення.

- Чим відрізняються між собою котики та собаки?

- За характерними ознаками тварини поділяються на породи.Зачитаймо запитання.

Розповідаю про породи собак зображених у підручнику.

 

     2. Цікавинки

- Собака найвірніший і найвідданіший друг людини. Собаки бувають різними: службовими, мисливськими, декоративними і, на жаль, бродячими. До службових собак належить вівчарка. 
— Вівчарки розумні, сильні. Вони служать на кордоні, охороняють заводи, склади, шукають злочинців і наркотики, допомагає пастухам випасати худобу. 
Собаки допомагають і рятівникам, і пожежникам. Глухий далматинець на кличку Софі врятував п’ятирічку дівчинку, що тонула у річці. 
—Мисливські собаки - гончаки, лягаві, лайки - допомагають людям на полюванні. Лайки є ще і їздовими собаками. Є ще декоративні породи собак: пудель, пекінес, мопс, чіхуахуа. 

-Які ще тварини можна утримувати в живому куточку?(Відповіді дітей)

     3.Демонструю фрагменти відео тваринок і розповідаю про них.

       —Папуги – птахи, які прибули до нас з Америки та Австралії. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин. Найбільший серед них – ара. Його розмір від дзьоба до хвоста майже метр. Найбалакучіші – жовтоголові амазони. Вони можуть говорити до ста слів і багато фраз. А найрозумніший серед папуг – жако. З ним можна навіть розмовляти. Живуть папуги довго, навіть, у неволі доживають до 100 років. 
—Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві. 
—Хом’яки - добре приручаються і живуть у домашніх умовах. Випускати цих звіряток у кімнату не рекомендується: надто великий ризик, що вони загубляться або потраплять комусь під ноги. Цікаво спостерігати за тваринкою. Наївшись, він набиває крупою, насінням або морквою защічні мішки й несе у гніздо. Так робить свої запаси й користується ними у розвантажувальні дні. 
—Акваріумні рибки. Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати мрії.

     4. Робота в зошиті. (с.44) Завдання 1.

      Фізкультхвилинка «Хомка»


Хомка,хомка,хомꞌячок,

Покажи нам свій бочок.

Хомка рано прокидається

 і гарненько умивається

Підмітає хомка хатку

і виходить на зарядку.

Раз,два,три,чотири,пꞌять.

Хомка сильним хоче стать.


     5. Гра «Телепередача»

А зараз запрошую вас в телестудію,де учні нашого класу,які мають вдома тваринок-улюбленців поділяться досвідом як треба доглядати за ними та чим годувати.

Тоді сідаймо у вертоліт і летімо в кіностудію «Домашні улюбленці».

  • Які у вас є домашні улюбленці?

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(Розповіді дітей про своїх улюбленців,демонстрація фото дітей з тваринками на екрані).

Дуже дякую за цікаві розповіді.

А зараз нам час  зайнятися практичною роботою.Сідаємо у вертоліт і летимо  у «Місто пластиліну» 

VІ.Виготовлення з пластиліну композиції  «Котик».

     1.Робота з підручником «Трудове навчання» с.62

Правила міста пластиліну:

  • Перед роботою пластилін потрібно розігріти ,розім’явши руками;ліпити треба на дощечці після роботи почистити її від залишків пластиліну;
  • Руки після ліплення витерти серветкою.
  • Якими інструментами користуються для обробки пластиліну?

     2.Вступна розповідь

Найбільше серед улюбленців нашого класу котиків.

---- До Європи кішки потрапили з Єгипту. У давніх єгиптян кішка вважалася священною твариною. У нас кішок теж поважають. Є повір'я, що в нову хату спочатку потрібно запустити кішку. Це принесе господарям здоров'я і щастя в новій оселі. 1 березня  – Всесвітній день котів.

—Кішки - дивовижні тварини, ласкаві, ніжні, із шовковистою шерстю 
й очима, що світяться вночі. Кішки мають витончений слух, вони чистухи— можуть умиватися кожної години. Ходять нечутно, бо при ходьбі ховають кігті й наступають тільки на подушечки лапок.Є багато різних порід кішок.

Зараз ми виконаємо аплікацію з пластиліну «Котик».

  • З яких частин складається котик?

3.Поточний інструктаж по правилах безпеки

     4.Інструкція  виконання

  • Пластилін можна відщипнути,відкрутити або відрізати стекою.
  •  «Ковбаску» розкатуємо долонями поздовж.
  •  Кульку можна розкатати долонями по колу.
  • Для отримання плоскої форми розплющуємо пластилін між долонями чи пальцями.

     5.Практична робота

Під час виконання практичної роботи звучить пісня «Киця-кицюня»

VІІ.Розучування пісеньки «Киця-кицюня».

Фізкультхвилинка

Виконуємо пісеньку «Киця-кицюня» з рухами.

VІІІ.Закріплення знань,вмінь та навичок.

  • Діти,а ви хочете,щоб у нашому класі був живий куточок?(Так)
  • Тоді відправляймося у «Зоомагазин».(Політ вертолітом).

Робота в парах.

  1. Гра «Купи тваринку і назви її» (хто відгадав – того тваринка)

— Відгадайте загадки. 
Як маленький – дзявкотить, 
Як великий – гавкотить. 
Може дім охороняти 
Та чужинців відганяти. 
Давня вовкова родина, 
Та найкращий друг людини. (Собака.) 

Ніжно лащиться до ніг, 
Носить повідок від бліх. 
Довгі вуса, хитрий хвіст, 
Муркотіти має хист! (Котик) 

Як веселка кольоровий, 
має здібності до мови. 
Слово птаху лиш скажіть, 
він його повторить вмить. (Папуга)

Свинка, але не з хліва, 
Мишка, та не польова. 
Їсти просить і вночі - 
Булку, хлібчик, калачі... (Морська свинка) 

Народилось їх багато, 
Є в них мама, є в них тато. 
Менші, ніж заморські свинки, 
Ці пухкі, малі тваринки. (Хом'яки)

У них хатка-дивина 
З скла прозорого вона. 
Табунцями, як у річці, 
вони плещуться в водичці. (Рибки)

      2.Гра «Придбай хатинку»

       Кожна пара купує хатинку своїй тваринці.

 Показую хатинки для тварин,діти плескають в долоні – «купують» ,якщо це хатинка  їхньої тваринки.

     3.Гра «Нагодуй тваринку»

Робота на картках.

Обвести ті продукти,якими ви будете годувати куплені тваринки.

Час повертатися. Полетіли в клас

     4.Гра «Посели тваринку»

  • А зараз ми поселимо наших тваринок у наш класний живий куточок.

Поселимо їх по групах.Пригадайте,які є групи тварин? (Риби,птахи звірі,комахи.)

Поселіть свою тваринку в групу,до якої вона належить.

        Робота в групах

  1. Гра «Склади речення»

      Тваринок ми придбали,а як з ними поводитись,дізнаємось,коли складемо речення із поданих слів.

Зачитуємо правила поведінки з домашніми улюбленцями.

  1. Приділяй достатньо уваги.                         5. Чисти її хатинку.
  2. Вчасно годуй.                                               6.Відповідай за того,кого приручив.
  3. Купай,щоб була чистенька.
  4. Не ображай.

VІІ.Підсумок уроку.

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Молодці.Дякую всім за урок .

 

docx
Додано
31 січня
Переглядів
511
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку