Урок "Зимовий пейзаж"

Про матеріал
Розробка уроку в ігровій формі проведення викликає в дітей більшу уяву та фантазію для створення власних композицій на уроках образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

 

Тема:  Малювання зимового пейзажу.
Мета:  Розвивати вміння спостерігати природу, відкривати в ній красиве і відбивати його в своїх композиціях, удосконалювати зорову пам’ять, розвивати образне мислення. Поглиблювати навички роботи олівцем і фарбами. Виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання:  картина І.В.Каюрова « Зимовий пейзаж » репродукції картин відомих художників, дитячі малюнки, аплікація – ескіз « зимовий пейзаж », папір, олівці, фарби, музичний запис.

                                                                    Хід уроку
І. Організаційний момент
      а) перевірка робочого місця, готовності учнів до роботи.
ІІ. Вступна бесіда, загадка про зиму:

  • « Чудо – сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білих ,
В санях тих сидить цариця,
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає -
Сріблом все вкриває»
                                                  зима

Хто відгадав загадку? Діти, отже сьогодні ми з вами будемо малювати…
   Ой, а хто це, заворушився на моєму столі? Ой, це ти Сніговичку? Як ти сюди потрапив! Діти, Сніговичок почув, що я сьогодні у вас буду проводити урок і вирішив теж з вами ближче познайомитися і мені трошки допомогти.
   Сніговичку, що ти говориш? Говори голосніше, щоб нас дітки чули!
Діти, Сніговичок приготував нам загадки, що допоможуть нам дізнатися про тему нашого уроку, якщо ми їх відгадаємо. Але говорити голосно він не зможе, бо застудив своє горло. Надворі зимно, холодно. Він не слухав своєї мами – Зими, яка просила його носити шапочку білу з білим шарфом, білий кожушок. І тепер він просить щоб я за нього вам передавала свої слова « бережіть своє здоров’я, слухайтесь порад старших: мам, татусів, бабусь, учителів ».
   А тепер послухайте загадки Сніговичка:
- В небі хмара пролітала,
- Білий пух порозсипала,
- Він на землю міцно ліг.
- Називають його …                         ( Сніг )

  • Доню! Доню! – кличе мати, - Швидше вийди-но із хати!
    Дивина!
    Щезла стежка…
    Де вона?
    Зникла десь і огорожа…
    Сад на себе чом не схожий?
    Що за диво? – Все село
    Білим пухом занесло…
    Дива зовсім тут нема -
    Це в село прийшла …                  ( Зима )

Отже, тема нашого уроку – зима. Якою люди бачать зиму? (відповіді учнів)
А от поети зиму бачать такою:
Усі дерева в інеї,
у білому, у синьому.
Ростуть дими над хатами
Стовпами волохатими.
І світ увесь у інеї
у білому, у синьому.
                                         Олена Пчілка

А Леонід Первомайський описав так про зиму:
Срібні дерева, срібне гілля
Сріблом пухнастим вкрита земля.

Срібні у синьому небі хмаринки,
В срібних заметах – срібні стежинки.

Срібний – пере срібний ліс приберіг,
Білочці срібній – срібний горіх

Які кольори має зима? (прислів’я про зиму, казка Сухомлинського)
Красою зими, зимової природи захоплювалися поети, музиканти, художники. Перед вами картина полтавського художника Ігоря Васильовича Каюрова

 « Зимовий пейзаж ». Цю картину він написав на полотні олійними фарбами. Кольори переважають білі, голубі, сірі. Зверніть увагу на зимові дерева, землю, зимове небо. Предмети переднього краю більші за величиною, яскравіші за кольором, освітленням, ніж предмети заднього плану.

А це – репродукції з картин відомих вам художників Шишкіна, Саврасова. Їхні твори зберігаються в музеях, щоб змогли ними любуватися люди. А з картин роблять репродукцію, тобто друковану копію картини.
слово – репродукція – друкована копія картин.

А ось такою фотографи побачили зиму, зимові фантазії, зимову казку. Ми з вами кожен день цієї пори навколо себе бачимо чарівницю – зиму.
Діти, сьогодні ми малюватимемо зимовий пейзаж. Що таке пейзаж?
Це картини, малюнки про природу.
Повторимо разом слово – пейзаж. Що воно означає? – картини про природу.
Це слово іншомовного походження, з французької мови, і в перекладі на нашу, українську мову означає зображення природи.
Пейзаж – один із жанрів образотворчого мистецтва. Художників що зображали пейзаж, називали художниками – пейзажистами. Серед них відомі вам: Шишкін, Айвазовський, Грабар.
Як ви уявляєте свою композицію? Я б намалювала …  (ескіз – аплікація композиції)
Ваші ровесники малюють так …  (демонстрація дитячих малюнків)
Перед тим, як розпочати роботу згадаймо правила олівця – малювця та пензлика – чарівника:

  • Тримати мене треба вище, ніж ручку.
  • Не стискувати, не надавлювати на мене.
  • Пензлик постійно промивати у воді.
  • Віджимати зайву фарбу.
  • Олівець-малювець підточений. 

Діти, з фарбами, олівцями потрібно поводитися обережно, щоб не завдати товаришеві травми малюнок робити акуратний.
Попробуємо зробити підготовчі вправи дерев, кущів.
Ви вже трошки втомилися, послухаємо разом з Сніговичком музику.  Лунає музика
А тепер перейдемо до малювання своєї композиції, в якій ви покажете барви зими, свою любов і бережне відношення до природи, свою фантазію, свою спостережливість, своє уміння бачити і відчувати, недаремно епіграфом для нашого уроку стали слова:
  Треба не тільки дивитися,
а й учитися бачити, не
тільки слухати, а й чути.
Найкращим вчителем для всіх є природа.

А допоможе вам, натхнення хай додасть ось ця чарівна музика.

Зиму можна не тільки розфарбувати, а й почути.
               діти малюють
Підсумок уроку . Виставка робіт. Оцінювання.
Ну як Сніговичку, тобі сподобалися малюнки? На згадку про нашу зустріч Сніговичок дарує вам свій автопортрет.

docx
Додано
4 березня 2021
Переглядів
3942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку