Урок-змагання "Іменник як частина мови"

Про матеріал
Розробка створена, щоб узагальнити знання учнів про іменники, розвивати здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.
Перегляд файлу

Тема: Іменник як частина мови.

 Мета: Узагальнити знання учнів про іменники. Удосконалювати вміння вчитися (організувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, планувати дії). Розвивати увагу, швидкість мислення, володіння різними видами мовленнєвої діяльності, мовною компетенцією. Виховувати здатність продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі.

Тип уроку: узагальнюючий урок-змагання.

 

Перебіг  уроку

  1. Організація класу.

Вітання.

2-Б уже охоче

В мовну гру пограти хоче.

Хто добрий настрій має,

Хай зараз пострибає.

А хто чомусь сумує,

Хай жваво покрокує.

Всі будемо дружно грати

І у грі всіх поважати.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Ознайомлення з темою та завданням уроку.

 Сьогодні на уроці відбудуться змагання чотирьох команд («Всезнайок» "Дослідників", "Чомучок", "Ерудитів"), які покажуть, хто з них має кращі знання з теми «Іменник».

 Щоб розпочати змагання, ми повинні повторити правила роботи в групі:

1. Не викрикуй, не крутись,

    На учителя дивись.

2. Якщо хочеш щось сказати –

    Треба руку піднімати.

3. Поважай думку товариша.

4.Чекай свої черги, щоб  сказати.

5.Вчись домовлятися.

 

Ш. Активізація опорних знань.

 

 Конкурс І.  «Так – ні».

Завдання з використаням цеглинок ЛЕГО.

Вчитель називає слова. Якщо слово є іменником, діти піднімають цеглинку ЛЕГО  зеленого кольору.  Якщо ж ні – червоного.

Слова: школа, дерево, веселий, парта, радіє, весна, горобець, пишуть, новий, старається, діти.

 

Конкурс II. "Один чи багато".

Всім учасникам команд роздаються картки, на яких записані слова: машина, квітка, листівки, озеро, країна, хмари, міста, вікно, алея, будинки, зошит,діти,сонце. Необхідно розділити  слова у дві групи: ті, що означають один предмет в одну групу,а ті, що два -  в іншу.

 

Конкурс III. "Слова, близькі та протилежні за значенням".

Від кожної команди до дошки виходять по два представники , які працюють одночасно.

Перший представник від команди виконує  завдання: згрупувати слова, близькі за значенням:

Азбука, друг, абетка, приятель, хуртовина, завірюха.

Другий представник від команди виконує  завдання: дібрати слова, протилежні за значенням:

Смуток - ...,  ніч - ..., літо -…,  холод - ... .

Фізкультхвилинка.

«Перлина Україна»

https://www.youtube.com/watch?si=1FsseN7Y27__Lx9w&v=fay4etkp-Jg&feature=youtu.be

 

Конкурс IV. "Велика буква в іменах, прізвищах, по батькові".

1)       Всі учасники на індивідуальних аркушах пишуть своє ім'я та прізвище і показують (з місця) вчителю. Вчитель рахує, скільки учнів команди написали правильно.

2)    Переписати в зошити з дошки імена, додавши до кожного по одній букві:

. .атвій, ..аксим, ..ілана, ..алина.

 

Конкурс V.   Допиши власну назву.

                                      

дівчинка ……                                 хлопчик……

місто…..                                          котик….

держава……                                   дідусь…..

 

Конкурс VI. "Велика буква у кличках тварин".

На дошці малюнки зайчика, лисички,вовка, собаки . Учні придумають клички тваринам.. Вчитель підраховує, члени якої команди назвали більше кличок. Повторювати раніше названу кличку не можна.

 

Конкурс VII. "Велика буква в назвах міст, сіл, вулиць".

До дошки виходять по 1 учню від кожної команди.

Завдання : Виписати з тексту назви  міст,  держав, вулиць.

Тернопіль — красиве місто. Воно знаходиться на заході України. Центральна вулиця міста – Руська.

 

Конкурс VIII. «Хто більше?»

Завдання: Записати впродовж трьох хвилин у дві колонки якнайбільше слів, що відповідають на питання хто? що? Вчитель визначає, яка команда впоралась найкраще.

Молодці!Сьогодні на уроці я побачила, що ви любите свою мову  і старанно навчаєтесь у школі.

ІІІ. Підведення підсумків змагань.

 Рефлексія «Скажи одним реченням….»

Продовжіть речення:

-                     Мені найбільше сподобалося на уроці…

-                     Мені було дуже легко…

-                     Мені була потрібна допомога, щоб…

Нагородження учасників.

Вчитель оголошує результати, коментуючи кожен вид змагань. Всім учасникам вручає шоколадні медальки.

Вам присвоїти не жаль

Шоколадну цю медаль.

Мову рідну щоб любили,

Добре правила всі вчили,

Знали всі щоб на зубок

Мови рідної урок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. day Fishing
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня
Переглядів
307
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку