Урок-змагання "Птахи та звірі" (бінарний урок : природознавство, літературне читання, 4 клас)

Про матеріал
Клас ділиться на 2 команди: "Птахи" та "Звірі". Завчасно даю дітям завдання: самостійно підготувати загадки, прислів*я, кросворди про тварин (птахів і звірів) та намалювати емблеми...
Перегляд файлу

Птахи та звірі

4 клас

Урок-змагання

Клас ділиться на 2 команди: «Птахи» і «Звірі».

 Заздалегідь даю дітям завдання: самостійно підготувати загадки, прислів`я, кросворди про тварин та намалювати емблеми.

І етап: Прислів`я і приказки про тварин

Вчитель: Діти, розпочнемо урок, до якого ви підготувалися завчасно. Отже, умови І-го етапу:

  • команді «Звірі» потрібно назвати прислів`я і приказки про тварин (звірів);
  • команді «Птахи» - про птахів.

Змагання триватиме до тих пір, поки не вичерпаються підготовлені учнями прислів`я.

(Прислів`я, приказки про птахів:

Ворона

  1. Вліз межи ворони, кракосії, як і вони.
  2. Ворона вороні око не виклює.
  3. Кому ворон над головою кряче, той має щастя собаче.
  4. Новину ворона на хвості принесла.

Горобець

  1. Краще горобець в жмені, ніж журавель в небі.
  2. Горобець – молодець, а ластівка – краща.
  3. Восени і горобець багатий.

Журавель

  1. Занадився журавель до бабиних конопель.
  2. Журавлі прилетіли і полудень принесли.

Зозуля

  1. Не всім туди лізти, де зозуля кує.
  2. Ще й на нашій вулиці зозуля закує.

Прислів`я і приказки про тварин (звірів):

Вовк

  1. Аби вовк ситий,   і баран цілий.
  2. Вовка в плуг, а він дивиться в луг.
  3. Вовк лисиці не рідня, а повадка одна.
  4. Вовк старіє, але не добріє.

Заєць

  1. За двома зайцями не женись, бо й одного не піймаєш.
  2. Заєць спить, а очей не журить.

Лис

  1. Говорить, як лисичка, а за пазухою камінь держить.
  2. Дивиться лисичкою, а думає вовком.
  3. З лисами і сам лисом станеш.
  4. Лис лиса не кусає.

       Їжак

  1. Їжак їжака голками не злякає.
  2. Роздайся море, - їжак лізе.

 

ІІ етап: Загадки про тварин

Вчитель: Молодці, І-й етап змагання, діти, вже подолали. А попереду ІІ-й етап, де ви проявите свою ерудицію, вміння думати. Отже, умови ІІ-го етапу:

команда «Птахи» загадує за гадки про птахів, а команда «Звірі» - про звірів.

Загадки про птахів:

  1. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. Хату на хаті має, жабам рахунок знає.

(Лелека)

  1. Цілий день стукає в гаї, діловито дзьобом б`ю.

Я не цвяхи забиваю, - я комашок дістаю.

     (Дятел)

  1. Маленький, сіренький по полях літає, уночі співає.

(Соловей)

  1. У садочку понад тином

Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Засіявсь і оселився.

      (Шпак)

  1. Дивиться на землю, як зерно клює, дивиться на небо, як воду п`є.

(Курка)

Загадки про звірів

  1. Маленьке, сивеньке,всіх людей одягає.

(Вівця)

  1. Хоч не шию я ніколи, а голок в мене доволі.

(Їжак)

  1. Влітку наїдається, взимку відсипається.

(Ведмідь)

  1. Сірий, зубастий, по полю гуляє, ягнят шукає.

(Вовк)

  1. Має він великі ікла ще й густу щетину,

Любить ритись в багні та ще й зве людину.

     (Кабан)

ІІІ етап: Вікторина для допитливих

Вчитель.

  1. Які птахи не сідають на землю? (стрижі сідають лише на скелі, дерева, бо через довгий хвіст не можуть злетіти в повітря)
  2. Чиї пташенята не знають своєї матері? (Зозулята)
  3. Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? (Дятла)
  4. Який птах найшвидше літає? (Стриж)

Про звірів

  1. Яких тварин називають «лісовими інженерами»?  (Бобрів)
  2. Куди зайцеві зручніше бігти: згори чи вгору? (Вгору, бо передні лапи короткі, а задні – довгі)
  3. У якої тварини восени народжуються малята? (У зайчихи – «листопадники»)

Вчитель. Ось і провели ми урок-змагання про птахів і звірів. Дізналися багато нового про них, про їхнє життя. І тепер можемо підбити підсумки змагання.

 

Використана література

  1. Бібліотечка вчителя початкових класів. «Вмій природу розуміти».№2. – 2001 р.
  2. Загадки
  3. Усна народна творчість

 

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку