Дизайн і технології, 2 клас
(«Маленький трудівничок», Л. Роговська)
Урок 1
Тема: Зміни довкола нас. Колаж «Про мене». Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти та пристосування, необхідні для роботи. Дизайн-проектування. Виготовлення колажу за зразком.
Мета: ознайомити дітей з альбомом-посібником «Маленький трудівничок» для 2 класу, зі змістом роботи у навчальному році;
навчати правил безпеки праці з інструментами та пристосуваннями, дотриманню санітарних норм під час уроку, організації робочого місця, культури праці, плануванню своїх дій, умінню доводити роботу до кінця;
формувати навички моделювання, конструювання, дизайн-проектування колажу з готових та дібраних за власним задумом елементів;
розвивати фантазію, уяву, творчі здібності, навички самостійної роботи, зв’язність мовлення;
виховувати естетичні почуття, самоповагу, бажання презентувати інформацію про себе за допомогою яскравого виробу, вдало підібраних матеріалів.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, кольорові олівці, фломастери чи кольорові гелеві ручки, дібрані матеріали за власним задумом.
Хід уроку
І. Організація класу
Дзвіночок-веселунчик
Нам швидко дав сигнал.
Покликав до роботи –
Цікавих стільки ж справ!
Умілі наші пальчики
Без творчості втомились.
Заглянемо, які зразки,
В альбомі поселились!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
1. Розгляд альбому-посібника «Маленький трудівничок» для 2 класу.
- Хто зустрічає нас на обкладинці?
- А кого називають маленьким трудівничком?
2. Складання «Асоціативного куща» до слова «трудівничок».
- Які асоціації викликає у вас це слово? Назвіть усі, які малює ваша уява. - Дорогі дітки, так, звичайно, це ви і є трудівники. Адже ви так трудитесь на уроках! Недарма ж в народі кажуть: «Без труда нема плода», «Всякий труд почесний», «Діло майстра величає». Бажаю цікавої подорожі сторіночками «Маленького трудівничка».
3. Правила безпеки на уроці
- Прошу звернути увагу на лівий форзац альбому. Автори потурбувались про вашу безпеку на уроці «Дизайн і технології» та додали правила безпечної праці.
4. Робота в групах (поділ за допомогою цеглинок LEGO, заздалегідь розкладених на партах дітей з орієнтацією на верхню цеглинку, відповідно чотирьох кольорів: сині, червоні, жовті, зелені).
- Для опрацювання правил працюватиме чотири групи. Назву своєї групи обираєте колективним рішенням.
Сині – «Правила безпеки під час роботи з ножицями»;
червоні – «Правила роботи з голкою»;
жовті – «Правила користування клеєм»;
зелені – «Правила використання матеріалів».
(Заслуховування звіту кожної групи).
5. Підготовка робочих місць
- Діти, ще є прислів’я в українського народу «Добрий початок – половина діла». Як ви його розумієте?
-Від того, як організовано ви розпонете урок, залежить успіх всієї справи.
- Давайте разом складемо правила щодо організації свого робочого місця:
6. Бесіда за темою уроку
Сьогодні кожен з вас
Складатиме колаж.
Колаж – французьке слово,
Допоможе вам чудово
Про себе розповісти,
Цікавим, творчим змістом.
Всілякі дивовижні речі,
Наклей на фон ураз,
Пофантазуй, доречі,
Й отримаєш колаж.
- Дорогі дітки, за літо ви всі так підросли, змужніли і, звичайно, змінились. Ці зміни у кожному з вас і допоможе побачити колаж, який ви складете кожен про себе. «Маленький трудівничок» пропонує вам сьогодні стати дизайнерами-проектантами. Виготовити його за зразком, але з додаванням інформації за власним задумом та з використанням різних технік і матеріалів, принесених вами з дому. Це можуть бути вирізки з газет чи журналів, намистинки, ґудзики, блискітки. Кожна ваша робота буде особлива, неповторна, цікава. Творчого вам натхнення!
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Розгляд сторінок 1, 3 альбому-посібника.
2. Визначення алгоритму дій, опрацювання рубрики «Послідовність виконання» (с. 1).
3. Самостійна практична робота: (поточний інструктаж)
4. Огляд-презентація колажів.
Вправа «Не хочу хвалитися, але я (у мене, моя, мої, мій) ….»
(Кожен презентує свій колаж, доповнюючи фразу інформацією з нього на вибір.)
5. Прибирання робочого місця.
ІV. Підсумок уроку
1. Сенкан Колаж
Оригінальний, цікавий
Вирізати, клеїти, складати
Колаж розповів про мене.
Зображення
2. Рефлексія
- Коли на уроці було найважче (тупіт), а коли найцікавіше (оплески)?
- Вдома ви можете створити інший колаж. Наприклад, про свій день у школі, його уроки та перерви, чи зустрічі та спілкування.