Урок "Значення грибів у житті людини. Отруйні шапинкові гриби"

Про матеріал

Урок "Значення грибів у природі. Отруйні шапинкові гриби" розроблено згідно чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Поточний урок у темі "Гриби", адаптований до рейтингової системи оцінювання знань.

Перегляд файлу

Урок 4. Тема: Значення грибів у житті людини. Отруйні шапинкові гриби.

             Бездіяльність на уроці, відсутність розумової праці там, де вона повинна бути, - головна причина відсутності вільного часу.

Демокріт  (слайд)

Мета:

Освітня: поглибити знання учнів про значення грибів в житті людини; розширити уявлення про отруйні, неїстівні та найбільш цінні їстівні гриби, а також гриби, занесені до Червоної книги України;

Розвивальна: розвивати вміння порівнювати та аналізувати знання, отримані із різних джерел, інтерес до навчання;

Виховна: виховувати потребу здорового способу життя, риси дбайливого господаря природи.

Очікувані результати:  учні називають отруйні гриби, як уберегтися від отруєння; що може трапитися, якщо з’їсти отруйний гриб; розрізняють їстівні та отруйні гриби.

Базові поняття та терміни: первинні, вторинні отруєння грибами, отруйні гриби, смертельно отруйні гриби, дуже отруйні гриби, умовно-отруйні, неїстівні, їстівні гриби.

Розминка: методика «Явища природи» (слайд)

 Розгляньте (уявіть) явища природи. Оберіть, яке явище відповідає вашому настрою на початку уроку. Символи намалюйте  на полі зошита.

 

 

  • Дощ – сум, занепад;
  • 5562b3578e6c0a6c3edffc1c5f2b719b.jpgХмарне небо – байдужість;
  • images (10).jpgСонячно – радість;
  • Гроза - агресія, незадоволення, обурення;
  • Сніг – холод;
  • Листопад - занепад, спокій.

Актуалізація опорних знань.

Термінологічна естафета із кубиком-рубиком. Учень кидає кубик-рубик, на сторонах якого написані терміни, і називає товариша, який повинен дати визначення терміну. Другий учень дає визначення терміну, кидає кубик і називає , хто буде відповідати. Естафета передається ( першому учню термін задає вчитель) (слайд)
терміни: гриби-паразити, мікориза, грунтові сапротрофи, дереворуйнуючі гриби, гриби-симбіотрофи.

Мотивація. Продовжуємо крокувати сторінками книги рекордів. Сьогоднішня сторінка буде присвячена «грибам-убивцям»

  1. Задача. Скільки грибів можна зібрати в лісі , площею 5 га, якщо відомо, що 1га лісу дає близько 100 кг грибів. (відпов. 5* 100=500кг грибів). (слайд)
    2.  Вчитель. У плодових тілах їстівних грибів багато білків (близько 40%), а також вуглеводів (до 15%). А чи знаєте ви правила збору їстівних грибів?  Чи знаєте ви які гриби отруйні, а які їстівні?  Про це піде мова на сьогоднішньому уроці.

Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

Самостійна робота з підручником. Учні розбирають гриби із кошика і таким чином формують групи. Отримують завдання на картках.

Картка-завдання для 1 групи (слайд)

 

 

 


Приблизна відповідь для 1 групи

 

 

 

Картка-завдання для 2 групи (слайд)

 

 

 

Приблизна відповідь для 2 групи

 

 

 

Картка-завдання для 3 групи (слайди)

 

 

 

 

Приблизна відповідь для 3 групи

 

 

 


Картка-завдання для 4 групи

 

 

 


Приблизна відповідь для 4 групи

 

 

 

Картка-завдання для 5 групи (слайд)

 

 


Приблизна відповідь для 5 групи

 

 

Група робить повідомлення. Учні доповнюють (за необхідності) і виставляють групі бали за виконану роботу.

Осмислення об’єктивних зв’язків
Складання опорних схем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення знань

Бесіда. А може знищити всі отруйні гриби? Яка від них користь? (учні пригадують  із вивченого та висловлюються із свого досвіду про значення грибів)

Підсумки уроку

Виставлення оцінок за роботу

Вправа «З чим я йду».    Учитель просить учнів по черзі сказати: «Я йду з цього уроку… (і назвати те, що кожен   бажає взяти із собою – знання, уміння, думки, ідеї, почуття)  

Домашнє завдання

Прочитати § 50, 51
Для охочих підготувати повідомлення про «Отруйні гриби», «Лікувальні властивості грибів»
 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку