Урок "Значення рослин для існування життя на планеті Земля".

Про матеріал
Мета: Систематизувати уявлення учнів про рослини. Обгрунтувати біологічну доцільність існування рослин. Поглибити знання учнів про роль рослин в біосфері як невід'ємного компоненту екосистем. Розвивати аналітичне мислення; формувати інформаційну компетентність через підготовку та захист учнівських міні-проектів: та здоров'язберігаючу компетентність учнів. Виховувати позитивне екологічне мислення та ціннісне ставлення до рослин як невід'ємної складової навколишнього середовища та окраси природи.
Перегляд файлу

Урок 53

Тема: Значення рослин для існування життя на планеті Земля.

Мета

Освітня. Систематизувати уявлення учнів про рослини. Обгрунтувати біологічну доцільність існування рослин. Поглибити знання учнів про роль рослин в біосфері як невід'ємного компоненту екосистем. 

Розвиваюча. Розвивати аналітичне мислення; формувати інформаційну компетентність через підготовку та захист учнівських міні-проектів: та здоров'язберігаючу компетентність учнів.

Виховна.  Виховувати позитивне екологічне мислення та ціннісне ставлення до рослин як  невід'ємної складової  навколишнього середовища та окраси природи.

Тип уроку: комбінований

Урок-захист учнівських міні-проектів.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником та м\медійною дошкою;
б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схематичних малюнків.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – музичний супровід
6. Релаксопедичний: фізкультхвилинка.
Міжпредметні зв’язки: зоологія, екологія, медицина,географія.

Матеріали та обладнання: підручник, біологічний довідник, схеми, таблиці, м/м дошка.

Основні поняття та терміни: мікологія, сапротрофи, паразити, симбіонти, мікориза, їстівні та отруйні гриби, антибіотики, пеніцилін, біологічний метод боротьби.

Структура    уроку

   Організаційний момент

  І.Повідомлення теми та мети уроку.

 ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ.Відтворення та коригування опорних  знань

ІV.Вивчення нового матеріалу:

 V.Закріплення, систематизація та узагальнення

VI.Контроль та корекція знань.

VII. Підсумки уроку

     Домашнє завдання.

Хід уроку

 

Організаційний момент                                    -     перевірка готовності класу  

                                                                                   до уроку.

  І.Повідомлення теми та мети уроку               -    

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності                -     постановка проблемного

                                                                                    запитання:

    ? «Яких змін зазнають екосистеми планети та господарська діяльність людей у разі зникнення з біосфери таких живих організмів як рослини ?»

 

ІІІ. Відтворення та коригування опорних  знань:

     1.Повторення основних понять  теми        -      прийом «Біологічний бій»

                                                                                 (фронтальна робота з класом)

     2.Поаторення основних закономірностей

та логічних взаємозвязків                                 -    робота в групах:

ІV.Вивчення нового матеріалу

       1.Розповідь учителя Зелені або автотрофні,рослини(як вищі,так і нижчі)мають велике значення в природі і в житі людини.В профотосинтезу,вивикористовуючи світлову (кінетичну)енергію сонця і засвоюючи зповітря вуглекислий газ та вбираючи грунтову воду знеорганічними речовинами,вони утворюютьвелечезну масу органічних речовин. Що йдуть на живлення тварин та харчування людини. Отже, зелені рослини, акумулюючи в створюваних ними органічних речовинах кінетичну енергію Сонця, забезпечкють життя всього живого на землі і разом з тим є важливим джерелом енергетичних ресурсів, котрі використовує людина для своїх потреб.

Найновіші дані свідчать про те, що в процесі фотосинтезу зелені (автотрофні) рослини щороку засвоюють з повітря і зв’зують у вигляді органічних сполук 174 млрд. тонн вуглецю. Разом з ним автотрофні рослини збагачують атмосферу киснем у кылькості, що дорівнює обсягу поглинутого ними вуглекислого газу. Кисень, як відомо, потрібен для дихання майже всім живим істотам, які існують на земній кулі.

       З участю гетеротрофних рослин, тобто непігментних (до них належить різні сапрофіти і паразити, переважно з відділів Гриби та Бактерії), відбувається у величезних масштабах процес розкладу органічних решток рослин і тварин і перетворення цих решток на неорганічні сполуки. Ці сполуки знову йдуть для живлення автотрофних (зелених) рослин, а через них і для живлення тварин та харчування людини. Важливу роль відіграють зелені і незелені рослини вруйнуванні гірських порід та утворенні грунтів, у крогооббігу азоту, фосфору та інших неорганічних речовин, у формуванні клімату, ландшафтів тощо.         Визначну роль відіграють деревні та інші вищі рослини в утворенні природних ландшафтів і краєвидів майжє всіх кліматичних зон світу – від тундр (низькорослі форми берез, верб, вересові, мохи тощо) до жарких пустель (саксаул, кандим, джузгун тощо), вологотропічних лісів, посушливих саван, степів, прерій, пампасів тощо

 

      1. Захист учнівських міні - проектів «Рослини у біосфері та житті людини»

(кожен виступ повинен тривати не більше 5 хвилин)

      2. Складання таблиці «Значення рослин»   --  робота учнів з підручником, довідниками та іншими доступними джерелами інформації в групах.

         Завдання:Використовуючи почуту на уроці інформацію, текст підручника та інші доступні джерела інформації заповніть запропоновану таблицю.

 

V. Закріплення, систематизація та узагальнення отриманих знань:

     1.Складіть не менше двох харчових ланцюгів з 2-3 ланок обовязковими компонентами яких були б рослини .

     2.Запропонуйте свою версію відповіді на проблемне запитання поставлене на початку уроку і сформулюйте її у вигляді висновку.

    «Яких змін зазнають екосистеми планети  у разі зникнення з біосфери таких живих організмів як рослини ?»

 VI.Підсумки уроку.  Оцінювання учнів.

 V.Домашнє завдання:

 1)повторити основні поняття теми;

 2)знайти цікаву інформацію про представників Царства Рослини;

.

.

.

 


 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
20 серпня 2023
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку