Урок "Значення терміну "Постава""

Про матеріал
План- конспект з використанням міжпредметних звязків біологія та фізична культура.На уроці діти вчаться розрізняти правильну поставу,вивчають вправи для формування правильної постави.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з фізичної культури з використанням міжпредметних зв’язків

(біологія та фізична культура)

 

 

 

 

Дата проведення:  

Модуль  програми:    Розвиток фізичних якостей.

Тема:  Загальна фізична підготовка . Значення терміну «постава».

Тип: повторення і вдосконалення рухових навичок

Метод: тренування

Завдання:

навчальні:

  • закріпити правила техніки безпеки під час виконання фізичних вправ у спортивній залі;
  • повторити стройові вправи та перешикування у шерензі;
  • підвищення рівня загальної фізичної підготовленості учнів;
  • сприяти розвитку рухових якостей – гнучкості, швидкості, спритності, координації рухів.
  • навчитись визначати термін «постава»;
  • вміти розрізняти правильну і неправильну поставу за її ознаками,

 перевіряти правильність своєї постави;

  • вивчити вправи для формування правильної постави

виховні:

  • виховувати в учнів дисциплінованість, товариськість, наполегливість, рішучість, вміння самостійно працювати;

 

Міжпредметні   зв’язки: біологія

Час: 45 хв.

Місце  проведення: спортивна зала

Матеріально – технічне забезпечення:  

гімнастичні палиці,прапорці, мотузка (скакалка),

різні речі для шкільного рюкзака,корона принцеси.

 

 

Місце проведення: спортивна зала

 

П л а н     у р о к у

І. Підготовча  частина – 16 хв.-18 хв.

  1. Організація учнів до уроку.
  2. Шикування учнів, рапорт чергового учня (фізорга), привітання, перевірка присутніх та наявності спортивної форми.
  3. Оголошення  мети уроку.
  4. Спостереження за станом здоров’я учнів (підрахунок ЧСС).
  5. Повторення організуючих вправ на місці та у русі.
  6. Повільний біг 400 м. у чергуванні зі стрибками
  7. Рухлива гра «Мікрофон» на тему «Постава-це…»
  8. Пояснити учням значення для здоров’я правильної постави.
  9. Вивчити вправи ЗРВ на місці з прапорцями,з гімн. палицями для формування правильної постави(спец. група)

 

 

ІІ. Основна частина –  24-26 хв.

  1.   Шикування учнів.
  2.   Підвищення рівня загальної фізичної підготовленості підлітків.
  3.   Виконання вправ для формування правильної постави.

 ІІІ. Заключна частина – 3 хв.

  1. Шикування учнів.
  2. Повільна ходьба. Вправи на відновлення дихання.
  3.  Гра «Я себе оцінюю на…». Підведення підсумків і узагальнення  уроку.
  4. Домашнє завдання.
  5. Виступ учнів ,звільнених за станом здоров’я від занять фізкультурою (народна мудрість про здоров’я)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х і д    у р о к у

 

п/п

Частина

уроку

Зміст  основного навчального матеріалу

Час

(дозування)

Організаційно - методичні

вказівки

1

2

3

4

5

І

Підготовча

 

16-18хв.

 

1

Організація учнів до уроку

 

 

2

Шикування дітей в одну шеренгу, рапорт фізорга, привітання, перевірка присутніх та наявності спортивного одягу

1'    30"

Слідкую за дисципліною у строю

 

3

Оголошення мети уроку,повторення правил безпеки під час заняття.

Вимірювання ЧСС. Розподіл учнів по медичних групах .

 

30"

 

 

Навчальних, виховних, оздоровчих.

Учні спец., підг.груп ,дівчата виконують вправи з меншим навантаженням

4

Повторення організуючих вправ на місці:

- ходьба;

- повороти "Ліворуч", "Праворуч", "Кругом"

- різні види ходьби (на носках,на п’ятах, на зовнішній,внутрішній стороні стопи, у повному присиді)

1'    30"

 

 

 

 

 

1’30’’

Звертаю увагу на одночасне та правильне виконання.

Виправляю помилки

 

 

Слідкую за поставою

 

5

Повільний  біг .

(звичайний біг, приставними кроками праве, ліве плече вперед,з високим підніманням коліна,з виносом прямих ніг вперед)

Стрибкові вправи (по «драбині»,

Ходьба звичайна

2 кола

 

 

 

 

 

 

 

 

2 кола

 

1 коло

 Спостерігаю за дотриманням правил техніки безпеки і дисципліни та правильністю дихання

Диференційований підхід  до учнів

6

Рухлива гра «Молекула»

для розвитку спритності і уваги

1'    30"

Учні за командою об’єднуються по кольору волосся,по першій букві призвіща, імя, по кольору футболки(пересуваються приставними кроками)

 Звертаю увагу на правильність  виконання і дисципліну.

Вимірювання ЧСС,

 

10сек.

 

 

 

 

 

 

Глибокий вдих,видох на стрічку (до горизонтального положенні стрічки)

Вправи на відновлення дихання.

 

Дихальні вправи

30’

 

 

5-8 р.

 

     

7

 

ЗРВ на місці з прапорцями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1)в.п.- руки з прапорцями унизу, ноги на ширині плечей,

Кругові оберти руками

2) в. п. о.с.

1. підняти праву руку з прапорцем угору,ліву

опустити руку донизу.

Ривки руками поперемінно.

3) в.п. прапорці тримати прямими руками перед собою,

1. повороти тулуба праворуч,

2. в.п.,

3. повороти тулуба ліворуч,

4. в.п.

 

4)в.п. о.с. руки з прапорцями перед грудьми,

1- руки з прапорцями підняти догори,

2. руки за голову,

3. руки догори,

4. руки тримати перед грудьми      

5) в.п.о.с. прапорці на підлозі,

10 стрибків через прапорці вперед,

10 стрибків через прапорці назад.

 

6) в.п. о.с.руки з прапорцями внизу,

1.нахил тулуба вперед, прапорці покласти на підлогу,

2.в.п.,

3.нахил вперед, прапорці взяти у руки,

4.в.п.

 

7)в.п. о.с.,

1.присісти, руки вперед,

2.в.п.

 

8)в.п.о.с.,

1.піднімання правої ноги вперед (хлопок під ногою),

2.в.п.,

3.піднімання лівої ноги(хлопок під ногою),

4.в.п.

9)Віджимання від підлоги

10)Стрибки з поворотом на 180 градусів.

11)Стрибки з підніманням рук через сторони.

12)Вправи на відновлення дихання.

 

 

13)Вправа для дихання

3'    20"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15р.

 

 

 

 

 

15 р.

 

 

 

 

 

 

15 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

15 р.

 

 

 

 

 

 

 

По 10 р.

 

 

 

 

 

 

 

10-15 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-15 р.

 

 

 

 

По 10 р.

 

 

 

 

 

 

 

Д.8 р.

 

 

Хл.10р.

 

5-8 р.

 

 

 

10-15р.

 

 

 

5-6 р.

Учні розподіляються в колони по два за командою: "Через центр майданчика направо (наліво)  в колону по два - РУШ".

 

Слідкую за дисципліною, послідовністю, правильністю та якістю виконання

 

 

 

 

Руки не згинати у ліктях

 

 

 

 

Слідкую за поставою.

Руки тримати рівно, паралельно підлозі.

 

 

 

Спину тримати рівно,руки не опускати

 

 

 

 

 

 

 

Виконувати енергійно.

 

 

 

 

Повільно збільшувати амплітуду.

Ноги разом.

 

 

Ноги не згинати у колінах.

 

 

 

 

 

 

 

Пяти не відривати від підлоги.

 

 

 

 

Ногу не згинати,тулуб тримати рівно.

 

 

 

 

 Згинати руки до 90градусів в ліктях.

 

 

 

Виконувати оплески руками.

 

спостерігаю за диханням,поставою.

На великій мотузці привязані стрічки,треба підійти та подути на стрічку до повного видоху.

8

Повторення української народної рухливої гри "Люлька":

2'

МПЗ:  народознавство

- підготовка до гри;

30"

Для цієї гри потрібна мотузка довжиною 2-3 метри.

- нагадування правил гри;

15"

Учні стрибають до тих пір, доки не зроблять помилку. Той,хто допустився помилки,змінює граючого,який розкручує мотузку. Помилкою вважається не тільки невдалий стрибок, але й  будь-який дотик до мотузки.

1

2

3

4

5

 

 

8

- проведення гри;

1'-2

Мотузкою не крутять, лише гойдають над підлогою на різній висоті – від 10 сантиметрів та вище. Хлопці та дівчата по одному розбігаються та перестрибують через мотузку,яка розгойдується різними способами (на двох ногах, на одній нозі, з поворотом під час стрибка).

- підведення підсумків гри

    15"

ІІ

Основна

 

24-26'

 

 

 

 

Інформаційне повідомлення (як формувати правильну поставу)

1. Розповісти про правила формування правильної постави.

2. Вивчити з дітьми п’ять частин тіла: потилиця, лопатки, сідниці, литки, п’яти.

3. Об’єднати дітей у пари, стати біля стіни та визначити один в одного правильність постави.

4.За допомогою двох учнів у коронах продемонструвати, як треба ходити, щоб сформувати «королівську поставу».

 

 

 

 

 

 

Рівно сидіти під час письма, не сутулитися в процесі ходьби, спати на пласкому ліжку, носити рюкзак за плечима, сидіти чи ходити по кілька хвилин із книжкою на голові.

 

2

Запитати, які вправи для постав діти виконують вдома.

 

 

 

3

Виконати вправу «Складаємо рюкзак».

 

 

Учитель показує предмети, а діти говорять «так» або «ні».

4

Пограти в гру «Ти молодець».

 

 

.

Учні стають у коло, називають, що робитимуть для своєї постави

(«Я сидітиму рівно»; «Я носитиму рюкзак за плечима» тощо). Інші йому відповідають: «Ти молодець», – і показують великий палець.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

ІІІ

Заключна

 

2 - 3'

 

1

Шикування учнів

15"

В одну шеренгу. Підрахунок ЧСС

2

Повільна ходьба та вправи на відновлення дихання.

Вправи для очей.

-широко відкрити очі,

-подивитися до межі вгору, затримати погляд на 1 секунду,

-перевести очі до межі вправо,зафіксувати це положення на секунду,

- перевести очі до межі вліво,зафіксувати це положення на секунду,

- очі до межі

 

Виступ учнів які звільнені за станом здоровя (народна мудрість, прислівя про здоровя)

 

Вправа «Мікрофон»

85"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • дають визначення терміну «постава»;
  • розрізняють правильну і неправильну поставу за її ознаками;

 

3

Гра «Я себе оцінюю на….»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти оцінюють свою роботу на уроці

4

Підведення підсумків уроку

15"

Вказую на загальні недоліки, відмічаю найкращих  учнів, оголошую оцінки з обґрунтуванням (кожному учневі)

5

Домашнє завдання

10"

Виконання комплексу вправ для постави.

 

 

 

 

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку