Сучасний урок математики компетентнісного спрямування, який містить: прийоми, вправи, проблемне питання, міні-конспект, дослідження, метод повторень, метод вправ, метод поступового ускладнення завдань, метод вибору.
Тема. Знаходження дробу від числа
Мета: ознайомити учнів із правилами множення числа на дріб, знаходити відсотки від числа; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, самостійно робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві
Тип уроку: засвоєння знань; застосування вмінь і навичок.
Матеріали та обладнання: підручник «Математика 6 клас» ( А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір), матеріали із Вікіпедії.
Хід уроку
І. Організація класу
«Якщо запастися терпінням і проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий»
Леонардо да Вінчі
Матеріал із Вікіпедії.
Леона́рдо да Ві́нчі (італ. Leonardo da Vinci; 15 квітня 1452, селище Анк'яно, поблизу Флоренції — 2 травня 1519, замок Кло-Люсе, Амбуаз) — видатний італійський вчений, дослідник, винахідник і художник, архітектор, анатоміст і інженер, одна з найвизначніших постатей італійського Відродження.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
Відповіді:
а) (· ) · 5; б) · (1 - .
Відповіді: .
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розв’яжіть задачу.
Проблемне питання. Як розв’язати такі задачі?
Саме сьогодні ми навчимося розв’язувати такі задачі без проблем і головоломки. Знання, отримані на уроці, стануть у пригоді при вирішенні задач не тільки з математики, а й з інших шкільних предметів та у повсякденному житті.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
Вправа «Записка для шпигуна»
Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла
- Закресліть зайві слова і дізнаєтесь тему уроку
Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла
V. Сприймання нового матеріалу
Міні-конспект
Досліджуємо
Міркуємо: < 1, тому 12· = = 9, звідси 9 < 12.
Міркуємо: 1 > 1, тому 18 · 1 = 18 · = = 33, звідси 33 > 18.
Міркуємо: 6% = = 0,06
15 · 0,06 = 0,9 (кг) або 15 · = = = 0,9 (кг) – міститься в 15 кг полуниць.
Відповідь: 0,9 кг.
Чи знаєте ви, що… (за матеріалами Вікіпедії)
Розподіл маси тіла людини (для нормальної побудови приблизно):
Вміст води
У тілі здорової дорослої людини, і при нормальній вазі, міститься близько 56% води, тобто близько 40 літрів води на 70 кг людини. Частка води в організмі з віком зменшується:
Розподіл води не є однорідним по органам:
Завдання: користуючись показниками і знаючи свою вагу дізнайтеся розподіл маси тіла та вміст води в своєму організмі.
VI. Закріплення нових знань і способів дій
Робота з підручником с.101-107
VІІ. Підсумки уроку
Рефлексія.
Вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці я … дізнався(лась) про …, зрозумів (ла) …, навчився (лась) …, змінив (ла) своє ставлення до …, найбільш цікавим було….
VІІІ. Домашнє завдання
§2, п.12 – вивчити правила; виконати № 387, № 396, № 419.
1