Урок "Знаходження дробу від числа"

Про матеріал

Сучасний урок математики компетентнісного спрямування, який містить: прийоми, вправи, проблемне питання, міні-конспект, дослідження, метод повторень, метод вправ, метод поступового ускладнення завдань, метод вибору.

Перегляд файлу

 

 

Тема.  Знаходження  дробу від числа

Мета: ознайомити учнів із правилами множення числа на дріб, знаходити відсотки від числа; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, самостійно робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві

Тип уроку: засвоєння знань; застосування вмінь і навичок.

Матеріали та обладнання: підручник «Математика 6 клас» ( А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір), матеріали із Вікіпедії.

Хід уроку

І. Організація класу

«Якщо запастися терпінням і проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Навчання – корінь гіркий, так плід солодкий»

          Леонардо да Вінчі

Матеріал із Вікіпедії.

Леона́рдо да Ві́нчі (італ. Leonardo da Vinci; 15 квітня 1452, селище Анк'яно, поблизу Флоренції — 2 травня 1519, замок Кло-Люсе, Амбуаз) — видатний італійський вчений, дослідник, винахідник і художник, архітектор, анатоміст і інженер, одна з найвизначніших постатей італійського Відродження.

 

 ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

  1. Самоперевірка за еталоном (вчитель заздалегідь на дошці записав розв’язання завдань, а діти звіряють із своїми записами та відповіддю)
  2.  Прийом «Назви відповідь»
  1. · ;  2) · ; 3) · 63; 4) 84· .

 

Відповіді:

 

  1. Знайди значення виразу найбільш зручним способом:

а) (· ) · 5;  б) · (1 - .

Відповіді: .

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розв’яжіть задачу.

  1. Яку відстань проїде на велосипеді Віталій за год, якщо буде їхати зі швидкістю 16 км/год?
  2. До їдальні привезли 405 кг овочів: капусту, моркву та картоплю. Морква становила 32% від маси капусти, картопля – 138% від маси капусти. Скільки кілограмів капусти привезли до їдальні?

Проблемне питання. Як розв’язати такі задачі?

Саме сьогодні ми навчимося розв’язувати такі задачі без проблем і головоломки. Знання, отримані на уроці, стануть у пригоді при вирішенні задач не тільки з математики, а й з інших шкільних предметів та у повсякденному житті.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

Вправа «Записка для шпигуна»

Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла

- Закресліть зайві слова і дізнаєтесь тему уроку

Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла

V. Сприймання нового матеріалу

Міні-конспект

  • Для того, щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на цей дріб.
  • Якщо дріб менше 1, тоді дріб від числа буде менше цього числа.
  • Якщо дріб більше 1, тоді дріб від числа буде більше цього числа.
  • Щоб знайти відсотки від числа, можна подати відсотки у вигляді дробу й помножити число на цей дріб.

Досліджуємо

  • Знайти    від 12

Міркуємо:  < 1, тому  12· = = 9, звідси  9 < 12.

  • Знайти 1 від 18

Міркуємо: 1 > 1, тому  18 · 1 = 18 · = = 33, звідси 33 > 18.

  • Полуниці містять  6%  цукру. Скільки кілограмів цукру міститься в 15 кг полуниць?

Міркуємо: 6% = = 0,06

15 · 0,06 = 0,9 (кг)   або  15 · = = = 0,9 (кг) – міститься в 15 кг полуниць.

Відповідь: 0,9 кг.

Чи знаєте ви, що… (за матеріалами Вікіпедії)

Розподіл  маси тіла  людини (для нормальної побудови приблизно):

  •     кістки (кістяк): 15% від загальної ваги (цей відсоток поступово зменшується після 50 років);
  •     маса м'язів: 35% у чоловіків, 28% у жінок
  •     жирова маса: близько 13% у чоловіків і 20% у жінок;
  •     маса вісцеральна (нутрощі): 28%;
  •     маса крові: 7-8%;
  •     шкіра і покриви: 1%;
  •     соки (рідини, секрети): 2%.

Вміст води

У тілі здорової дорослої людини, і при нормальній вазі, міститься близько 56% води, тобто близько 40 літрів води на 70 кг людини. Частка води в організмі з віком зменшується:

  •     97% у плода,
  •     80% новонароджених
  •     75% немовлят
  •     70% дітей
  •     61% дорослих чоловіків і 51% у дорослих жінок
  •     45% у літніх людей.

Розподіл води не є однорідним по органам:

  •     80% -  в головному мозку;
  •     75%  - у м'язах;
  •     50% -  в кістках;
  •     80% - серце;
  •     80% - легені;
  •     80% - нирки.

Завдання: користуючись показниками і знаючи свою вагу дізнайтеся розподіл маси тіла та вміст води в своєму організмі.

 

VI. Закріплення нових знань і способів дій

Робота з підручником  с.101-107

  •                Метод повторень - № 384, № 390, № 392;
  •                Метод вправ - № 385,  № 386, № 388, №401;
  •                Метод поступового ускладнення завдань - № 399, № 405,  № 409, № 413;
  •                Метод вибору - № 397, № 401, № 403.
  • Для дітей, що цікавляться математикою - № 415.

VІІ. Підсумки уроку

Рефлексія.

Вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я … дізнався(лась) про …, зрозумів (ла) …, навчився (лась) …, змінив (ла) своє ставлення до …, найбільш цікавим було….

 

VІІІ. Домашнє завдання

§2, п.12 – вивчити правила; виконати № 387, № 396, № 419.

1

 

docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
3701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку