Урок. Знаходження невідомого дільника. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач.

Про матеріал
Конспект уроку розроблено з урахуванням принципів компетентнісного підходу у навчанні, спрямованого на формування в учнів ключових, предметних і міжпредметних компетентностей.
Перегляд файлу

Тема. Знаходження невідомого дільника. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач.

Мета:  актуалізувати знання учнів про взаємозв’язок між множенням і діленням; ознайомити учнів із способом обчислення невідомих компонентів ділення; вдосконалити вміння розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять,  активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Формування ключових  компетентностей:

формування допитливості,;

Екологічної компетентності: формування відповідального відношення до природних ресурсів, бережливого ставлення до живої природи

Соціальні та громадянські компетентності: формування правил поведінки, вміння співпрацювати на уроці; толерантного відношення до інших людей;

Інформаційно-комунікативні: формування цифрової грамотності для розвитку і спілкування та безпечного користування інтернетресурсами.

 

Очікувані результати: Визначає невідомий компонент дії ділення, обчислює його значення, вносить дані до таблиці; знаходить значення числових виразів, застосовуючи знання табличних випадків множення і ділення та з опорою на таблиці планує розв’язання задачі.

Обладнання: смайлики, градус успіху, різнокольорові олівці,

 

 

І. Організація класу

У кого гарний настрій – оком підморгніть!

Хто буде старанним і уважним – голівкою кивніть!

Хто любить математику – лайк покажіть,

Хто бажає знати математику – рукою махніть.

 

А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Що для цього потрібно?

А я очікую від вас старанності, наполегливості й активної праці.  І тоді нам всім урок принесе радість.

НАСТРІЙ

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми завітаємо у казку.

Жила-була дуже красива і привітна дівчина Україночка. У неї було багато друзів, які залюбки до неї ходили в гості. В її оселі було затишно і красиво, бо вона любила українську красу. ЇЇ всюди оточували різнобарвні чарівні квіти: і на подвір’ї, і на стінах хатини, і на вишитих рушниках-оберегах, якими була прикрашена її світлиця. Вона одягалася в заквітчану вишиванку, а її голову прикрашав чудодійний український віночок. Бо він не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що і болі знімає і волосся береже.

Та заздрісна сусідка наслала на дівчину темні сили і знищила її оберіг- віночок..  Захворіла дівчина Україночка і почала страждати. Врятувати її зможуть тільки лікувальні властивості квітів, що ростуть в чарівному математичному лісі. Та здобути їх не так просто. А ми здатні виручити з біди Україночку? Тож вирушаємо у  чарівний ліс.  Але квіти хороняє  Лісовик-Математик. І лише, якщо він переконається, що ми вміємо правильно обчислити вирази, розв’язати задачі, навчимося знаходити невідомий дільник, допоможе нам сплести новий оберіг для Україночки. Готові долати перешкоди? Тоді беремо з собою бажання вчитися, пам’ять, увагу, мислення і … в дорогу!

ІІІ. Актуалізація знань

  1. Математичний диктант. Хвилинка каліграфії

Перед  лісом –  болото. Обійти його можна тільки по пенькам від зрубаних старих дерев. Для цього необхідно виконати математичний диктант і каліграфічно записати відповіді.

32 збільшити на 10, знайти суму чисел 8 і 5, різницю чисел 100 і 15, 46 зменшити на 12, добуток чисел 2 і 9, частку чисел 18 і 3, число, яке у 2 рази менше ніж 14, 3 збільшити у 3 рази.

 

Оцінюємо себе на градуснику успіху.

Отримуємо квітку – барвінок. Барвінок - символом життя. До речі, відвар барвінку п’ють від застуди.

  1. Хвилинка відпочинку. Д/гра «Можна – не можна»

А зараз Лісовичок хоче переконатися, що нас можна пустити в свій ліс. Він приготував для вас гру.

Попийте водички.

Можна з дорослими в ліс ходити?

1. Можна в лісі кричати?                    4. Ламати гілочки?

2. Рвати квіти?                                       5.Залишати сміття?

3. Палити?                                             6. Милуватися природою

4. Очистити криничку?

За те, що ви чемні діти Лісовичок дарує ще квітку.

Ромаашка – символ ніжності і любові.

 

  1. Повторення назв чисел при діленні.

Лісовичок просить нагадати, як називаються числа при ділені.

(Ділене, дільник, частка)

 

Він почаклував над числами і ось, що в нього вийшло.

40 : 5 = 8

5 х 8 = 40

40 : 8 = 5

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Проблемна ситуація

А тепер випробовування.

Яке число сховав Лісовичок?

18 : * = 2

Хто може розгадати секрет і вивести математичне правило?

  1. Первинне закріплення
  1.     Віднови рівність
  2.     Заповни таблицю
  1. Закріплення
  1.     Самостійна робота в зошиті на с. 70

Волошка. Волошка у вінку – краса і велич неба, символізує скромність, простоту, душевну красу і чистоту.

Фізкультхвилинка. Вправа «Подвійні малюнки»

Руки вільно випрямляємо перед собою. Уявіть, що  у вас в руках по олівцю, а перед вами полотно. Малюнок треба розташувати у верхній та нижній частині полотна. 

Могутній дуб, тендітна білокора берізка, стрункі вічнозелені ялини. Молода травка, різнобарвні квіточки, кругле сонечко і пухкі хмарки в чистому небі.

V. Розвиток та систематизація знань.

1. Гра «Математична галявина»

 

Калина. В центрі вінка було гроно або цвіт калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.

 

Яка комаха зайва? Чому?

2. Хвилинка-цікавинка

А чи знаєте ви, як бджола-розвідниця сповіщає іншим бджолам, коли знаходить багато квітів? Вона в повітрі виконує своєрідний танець. Якщо придивитися, то побачимо, що своїми рухами вона описує цифру 8.

А нам зараз стане в нагоді знання таблиці множення числа 8.

3 . Щоденні 5.  Математика для себе

Обчислення значень виразів завдання 2 на с. 70

Безсмертник

Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи вавочки –   дуже гоїть.

Розв’язування задачі 3 на с. 72

Бджоли опилюють не тільки квіти і в наших садах. Завдяки чому ми отримуємо смачні фрукти, які корисні не лише в свіжому вигляді. Фруктовий сік також зберігає багато вітамінів. Їжте фрукти, пийте соки – будете здорові!

 

Отримуємо квітку яблуні – символ материнської любові. Був такий ритуал: батько торкався голови дівчинк і промовляв: «Мати-яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я та долі щасливої»

 

  1. Логічна задача.

     Аж ось посеред лісу Дитячий табір відпочинку «Лісова казка».

Діти там оздоровляються, Беруть участь в різноманітних конкурсах і змаганнях, займаються цікавими і корисними справами. Тут відпочивав і Максимко, хлопчик з інвалідністю, в нього хворі ніжки. Подивіться, який він радісний, адже в нього з’явилося тут багато нових друзів. Разом з Іванком і Лесею вони побудували конструкцію з фігур. Визначить, що бачить перед собою кожна дитина.

Мак.  Мак у віночку – то символ боротьби українського народу за волю. Кожна пролита кров процвітає маковою квіткою в українському вінку.

А ми з вами вплели останню квіточку і врятували славну дівчину Україночку.

Так і наші хоробрі та непохитні воїни врятують нашу любу Україну. І буде мир, і будуть всі щасливі.

VI. Рефлексія

Що ми навчилися на уроці? Покажіть хто знає, як знайти невідомий дільник?

А кому ще потрібна допомога?

Закріпити вміння знаходити невідомий дільник вам допоможе інтерактивна гра на LearningApps

Чи справдилися ваші очікування від уроку?

Мої справдилися. Адже у мене найкращі, розумні діти, здатні долати труднощі, щоб прийти на допомогу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.

Хто чує мене – головою кивніть.

Хто бачить мене – прошу оком моргніть.

Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку