Тема. Знаходження невідомого дільника. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач.
Мета: актуалізувати знання учнів про взаємозв’язок між множенням і діленням; ознайомити учнів із способом обчислення невідомих компонентів ділення; вдосконалити вміння розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Формування ключових компетентностей:
формування допитливості,;
Екологічної компетентності: формування відповідального відношення до природних ресурсів, бережливого ставлення до живої природи
Соціальні та громадянські компетентності: формування правил поведінки, вміння співпрацювати на уроці; толерантного відношення до інших людей;
Інформаційно-комунікативні: формування цифрової грамотності для розвитку і спілкування та безпечного користування інтернетресурсами.
Очікувані результати: Визначає невідомий компонент дії ділення, обчислює його значення, вносить дані до таблиці; знаходить значення числових виразів, застосовуючи знання табличних випадків множення і ділення та з опорою на таблиці планує розв’язання задачі.
Обладнання: смайлики, градус успіху, різнокольорові олівці,
І. Організація класу
У кого гарний настрій – оком підморгніть!
Хто буде старанним і уважним – голівкою кивніть!
Хто любить математику – лайк покажіть,
Хто бажає знати математику – рукою махніть.
А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Що для цього потрібно?
А я очікую від вас старанності, наполегливості й активної праці. І тоді нам всім урок принесе радість.
НАСТРІЙ
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми завітаємо у казку.
Жила-була дуже красива і привітна дівчина Україночка. У неї було багато друзів, які залюбки до неї ходили в гості. В її оселі було затишно і красиво, бо вона любила українську красу. ЇЇ всюди оточували різнобарвні чарівні квіти: і на подвір’ї, і на стінах хатини, і на вишитих рушниках-оберегах, якими була прикрашена її світлиця. Вона одягалася в заквітчану вишиванку, а її голову прикрашав чудодійний український віночок. Бо він не просто краса, а й оберіг, «знахар душі», бо в ньому є така чаклунська сила, що і болі знімає і волосся береже.
Та заздрісна сусідка наслала на дівчину темні сили і знищила її оберіг- віночок.. Захворіла дівчина Україночка і почала страждати. Врятувати її зможуть тільки лікувальні властивості квітів, що ростуть в чарівному математичному лісі. Та здобути їх не так просто. А ми здатні виручити з біди Україночку? Тож вирушаємо у чарівний ліс. Але квіти хороняє Лісовик-Математик. І лише, якщо він переконається, що ми вміємо правильно обчислити вирази, розв’язати задачі, навчимося знаходити невідомий дільник, допоможе нам сплести новий оберіг для Україночки. Готові долати перешкоди? Тоді беремо з собою бажання вчитися, пам’ять, увагу, мислення і … в дорогу!
ІІІ. Актуалізація знань
Перед лісом – болото. Обійти його можна тільки по пенькам від зрубаних старих дерев. Для цього необхідно виконати математичний диктант і каліграфічно записати відповіді.
32 збільшити на 10, знайти суму чисел 8 і 5, різницю чисел 100 і 15, 46 зменшити на 12, добуток чисел 2 і 9, частку чисел 18 і 3, число, яке у 2 рази менше ніж 14, 3 збільшити у 3 рази.
Оцінюємо себе на градуснику успіху.
Отримуємо квітку – барвінок. Барвінок - символом життя. До речі, відвар барвінку п’ють від застуди.
А зараз Лісовичок хоче переконатися, що нас можна пустити в свій ліс. Він приготував для вас гру.
Попийте водички.
Можна з дорослими в ліс ходити?
1. Можна в лісі кричати? 4. Ламати гілочки?
2. Рвати квіти? 5.Залишати сміття?
3. Палити? 6. Милуватися природою
4. Очистити криничку?
За те, що ви чемні діти Лісовичок дарує ще квітку.
Ромаашка – символ ніжності і любові.
Лісовичок просить нагадати, як називаються числа при ділені.
(Ділене, дільник, частка)
Він почаклував над числами і ось, що в нього вийшло.
40 : 5 = 8
5 х 8 = 40
40 : 8 = 5
IV. Вивчення нового матеріалу
А тепер випробовування.
Яке число сховав Лісовичок?
18 : * = 2
Хто може розгадати секрет і вивести математичне правило?
Волошка. Волошка у вінку – краса і велич неба, символізує скромність, простоту, душевну красу і чистоту.
Фізкультхвилинка. Вправа «Подвійні малюнки»
Руки вільно випрямляємо перед собою. Уявіть, що у вас в руках по олівцю, а перед вами полотно. Малюнок треба розташувати у верхній та нижній частині полотна.
Могутній дуб, тендітна білокора берізка, стрункі вічнозелені ялини. Молода травка, різнобарвні квіточки, кругле сонечко і пухкі хмарки в чистому небі.
V. Розвиток та систематизація знань.
1. Гра «Математична галявина»
Калина. В центрі вінка було гроно або цвіт калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.
Яка комаха зайва? Чому?
2. Хвилинка-цікавинка
А чи знаєте ви, як бджола-розвідниця сповіщає іншим бджолам, коли знаходить багато квітів? Вона в повітрі виконує своєрідний танець. Якщо придивитися, то побачимо, що своїми рухами вона описує цифру 8.
А нам зараз стане в нагоді знання таблиці множення числа 8.
3 . Щоденні 5. Математика для себе
Обчислення значень виразів завдання 2 на с. 70
Безсмертник
Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи вавочки – дуже гоїть.
Розв’язування задачі 3 на с. 72
Бджоли опилюють не тільки квіти і в наших садах. Завдяки чому ми отримуємо смачні фрукти, які корисні не лише в свіжому вигляді. Фруктовий сік також зберігає багато вітамінів. Їжте фрукти, пийте соки – будете здорові!
Отримуємо квітку яблуні – символ материнської любові. Був такий ритуал: батько торкався голови дівчинк і промовляв: «Мати-яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я та долі щасливої»
Аж ось посеред лісу Дитячий табір відпочинку «Лісова казка».
Діти там оздоровляються, Беруть участь в різноманітних конкурсах і змаганнях, займаються цікавими і корисними справами. Тут відпочивав і Максимко, хлопчик з інвалідністю, в нього хворі ніжки. Подивіться, який він радісний, адже в нього з’явилося тут багато нових друзів. Разом з Іванком і Лесею вони побудували конструкцію з фігур. Визначить, що бачить перед собою кожна дитина.
Мак. Мак у віночку – то символ боротьби українського народу за волю. Кожна пролита кров процвітає маковою квіткою в українському вінку.
А ми з вами вплели останню квіточку і врятували славну дівчину Україночку.
Так і наші хоробрі та непохитні воїни врятують нашу любу Україну. І буде мир, і будуть всі щасливі.
VI. Рефлексія
Що ми навчилися на уроці? Покажіть хто знає, як знайти невідомий дільник?
А кому ще потрібна допомога?
Закріпити вміння знаходити невідомий дільник вам допоможе інтерактивна гра на LearningApps
Чи справдилися ваші очікування від уроку?
Мої справдилися. Адже у мене найкращі, розумні діти, здатні долати труднощі, щоб прийти на допомогу!
Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.
Хто чує мене – головою кивніть.
Хто бачить мене – прошу оком моргніть.
Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.