Тема. Додавання одноцифрових чисел частинами.
актуалізація знань найпростіших математичних виразів суми та вміння їх читати і записувати; формування уміння розв’язувати задачі; вправляння у знаходженні невідомого доданка.
2. Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати режиму навчальної діяльності; планувати свої дії; доводити роботу до кінця;
- комунікативної: розвивати логічне мислення; вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та математичні засоби виразності мовлення;
- інформаційної: підтримувати інтерес до навчання та стимулювати пізнавальну діяльність, здатність до самовизначення, самореалізації;
- соціальної: вдосконалювати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, колективі;
- виховувати інтерес до вивчення математики, до природи, яка нас оточує, турботливе ставлення до всього живого.
Обладнання: комп’ютер, презентація, цеглинки LEGO, геометричні фігури.
Хід уроку
а) Знову пролунав дзвінок,
Запросив нас на урок.
Будем дружно працювати,
Знання нові здобувати.
б) Створення позитивного психологічного клімату класу
Мені дуже приємно вас бачити здоровими і у хорошому настрої.
- Уявіть, що на ваших долоньках – частинка гарного настрою. Здуйте його легким подихом, нехай летить і робить день приємним вашим друзям.
Щоб досягти успіху на уроці ви повинні бути активними, допитливими, старанними, уважними і кмітливими.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні до нас на урок казка в гості завітала.
Послухайте загадку і відгадайте як же вона називається:
В лісі звірям всім на втіху,
Що згубив старенький дід?
Влізли мишка туди й жабка,
Заєць, лиска, вовк, ведмідь,
Ще й кабан-іклан. Будь ласка,
Пригадайте, що за казка? (Рукавичка)
Ця казка незвичайна, а математична.
Усім тваринкам, які оселялися в рукавичці, ми будемо допомагати виконувати
різні завдання.
Отже, ви повинні правильно рахувати, активно відповідати, швидко міркувати.
- Хто загубив рукавичку? (Дід)
- Перше завдання від дідуся?
(Якщо твердження правильне – показуєте зелену цеглинку, якщо не правильне – червону)
- Доданок, доданок, сума – це компоненти дії додавання. (так)
- У трикутника чотири кути. (ні)
- Відрізок – це частина прямої, яка має початок і не має кінця. (ні)
- Від 10 відняти 4 буде 6. (так)
- Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. (так)
- Сума чисел 9 і 2 становить 15. (ні)
- Числа, які закінчуються на нуль – це круглі числа. (так)
- Сантиметр, дециметр, метр – це одиниці вимірювання маси. (ні)
2. Усний рахунок
Бігла лісочком тим мишка маленька,
Бачить лежить рукавичка гарненька.
- Щоб Мишка змогла зігрітися у рукавичці, ми повинні їй допомогти виконати завдання.
Завдання Мишки – усний рахунок з цеглинками LEGO
- Діти, хто наступний знайшов рукавичку? (Жабка – скрекотушка)
- У Жабки дуже змерзли лапки і вона не може красиво, каліграфічно написати цифри.
Щоб цифри правильно писати.
Хвилинку каліграфії треба розпочати!
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько.
- Яке сьогодні число? (23)
- За допомогою яких цифр записуємо це число? (2 і 3)
- Знайдіть суму чисел ? (5)
Каліграфічно запишемо цифру 5.
- Хто бажає охарактеризувати число 5?
Ось і зайчик прибіг до рукавички.
Математичний диктант нам виконать пропонує.
- Запишіть:
- найменше двоцифрове число;
- число, що утворилося з 3 дес.і 4 од.;
- сусідів числа 15;
- попереднє число до числа 30;
- наступне число до числа 39;
- суму чисел 40 і 5;
- різницю чисел 12 і 3;
- число менше 8, але більше 6;
- якщо порахувати дні тижня, то це число відповідає середі.
4. – Дітки, хто наступний завітав до рукавички? (Лисичка-сестричка)
Вона дуже любить рибку і хоче подивитися, як ми будемо допомагати Андрійкові перекладати рибку з баночки в акваріум.
Робота з підручником
Завдання 2, с. 80
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми познайомимося з додаванням одноцифрових чисел частинами, розв’язуватимемо вирази на знаходження невідомого доданка, удосконалюватимемо вміння розв’язувати прості задачі.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Додавати можна частинами.
6+4=10
6+3+1=10 - Скільки всього додали до 6?
6+2+2=10 - Скільки всього додали до 6?
6+1+1+1+1+1=10 - Скільки всього додали до 6?
– Хто наступний наш гість? (Вовчик – братик)
Пропонує потренуватися додавати числа частинами.
- Додати число частинами
5+3=8 7+4=7+3+1=11
5+2+1=8 5+6=5+5+1=11
5+1+1+1=8
Фізкультхвилинка
Дружно звірята в рукавичці живуть.
Пісні співають та відпочивають.
Прийшов час і нам відпочити та фізкультхвилинку у гості запросити.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Жабка хоче показати як навчилась рахувати.
Вирази 4, с.4 (самостійно)
Жабка
Найчастіше можна зустріти ропуху зелена, яка полюбляє озера, болота.
Зір, нюх та слух розвинені у них дуже добре. Ропуха зелена – тварина хижа. Живиться комахами, павуками та равликами. Жаби викидають ікру на початку квітня, відразу після зимової сплячки. Пуголовки вилуплюються вже на 15 день, а на жабенят перетворюються через 4 місяці. Жаби дуже корисні, знищують дуже багато шкідливих жуків, слимаків та черв’яків.
VІ. Розвиток математичних знань
Задачу просить розв’язати.
Задача 5, с.81
(Розбір, пояснення і запис задачі учнями на дошці і в зошитах, перевірка)
Гра «Яке число сховалося?»
Ось іде-бреде Ведмідь. Важко лапами переступає, бачить рукавичку і допомоги благає.
- Ведмідь пропонує цікаве завдання. Для цього об’єднайтеся в групи.
- Складіть ведмедика з геометричних фігур.
Завдання для груп:
1 група. Назвати, які геометричні фігури використали?
2 група. Скільки білих кружечків?
3 група. Яких геометричних фігур використали найменше?
VІ. Підсумок уроку
- От і виконали ми всі завдання. Кожен з вас досяг певного успіху.
Гра «Закінчи речення»
- Я навчилась …
- Мені було цікаво …
- Для чого потрібно вміти додавати частинами?
Всі ви добре працювали.
На уроці не дрімали,
Гарно руки підіймали
Й знань багато упіймали.
То ж скажу вам у кінці,
Що усі ви молодці!
Наші гості – тваринки, дуже задоволені вашою роботою і говорять, що ви розумники!