ПРАЦЮЄМО РАЗОМ З БДЖІЛКАМИ
МАТЕМАТИКА, ПРИРОДОЗНАВСТВО
Тема: Знаходження значень виразів із дужками. Творча робота над задачею. Повторення письмового додавання і віднімання.
Мета: Формувати уміння знаходити значення виразів із дужками, творчо працювати над задачею. розв’язувати задачі; повторити письмове віднімання і додавання. Розвивати гнучкість мислення, точну математичну мову. Виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організація класу.
Сядьте, діти,всі рівненько,
усміхніться всі гарненько.
Настрій на урок візьмемо,
й працювати розпочнемо.
Посміхнімося ще раз,
Бо у нас найкращий клас!
- Давайте усміхнемось один одному і почнемо працювати, бо у нашому класі всі розумні, старанні, допитливі. І тому в нас сьогодні незвичайний урок, а урок працьовитості.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Ми дуже любимо працювати. Недаремно для свого класу обрали назву «Бджілки». Тож побудемо сьогодні у ролі бджілок. Ми будемо виконувати різноманітні завдання і впродовж уроку за правильні відповіді ви отримуватимете краплинки смачного і надзвичайно корисного меду. А збирати мед ми будемо на ось цій казковій галявині.
План уроку. (на квітах)
1. Працюємо дружно (робота в групах)
2. Вправні рученята. (Каліграфічна хвилинка.)
3. «Цікавинки про бджілок» ( математичний диктант)
4. Гра «Поспішай , не помились» .
5. Гра «Допоможи бджілкам»
6. «Я сам» (самостійна робота за вправою 740)
7. Працюємо завзято (задача 743)
8. «Ми – творці» (творча робота над задачею)
9. «Я знаю, я вмію» (диференційовані завдання)
10. «Побудуємо будиночок» (робота в парах)
8. «Працювати вміємо» (Підсумок уроку)
- Тож відправляємось на галявину.
ІІІ. Розвиток математичних знань
- Діти, а хто знає які бджілки? А що вони дають людям? А які ще продукти дають бджілки людям ви дізнаєтеся, коли правильно розв’яжете приклади і відповіді розташуєте в порядку зростання.
Так, людина з пасік отримує цінні продукти, рівнозначних замінників яким немає: мед, віск, квітковий пилок, прополіс, маточне молочко, бджолина отрута.
- За те, що ви дружно працювали бджілки дарують вам 1 краплинку меду.
1.Каліграфічна хвилинка.
- Дітки, а яке сьогодні число?
- До яких чисел ми віднесемо це число? (До двоцифрових)
- Скільки у ньому десятків? (один)
- А одиниць(дві)
- Яке двоцифрове число можна ще утворити з даних чисел? (21)
- Напишіть каліграфічно рядок чисел 12 та 21 почергово.
2. Математична розминка.
- Бджілки дуже цікаві комахи і вони хочуть перевірити у вас, чи вмієте ви уважно слухати і записувати числа (математичний диктант із самоперевіркою)
• У погожі дні бджола робить близько 13 вильотів. В одних випадках їй доводиться наповнювати зобик дуже швидко, в інших — затрачати 37 хв., відвідуючи десятки, а іноді й сотні квіток.
• Доведено, що бджоли виконують майже 95% всієї запилювальної роботи.
• Бджолина сім'я складається з матки, трутнів та робочих бджіл. Одна бджолина сім’я налічує 80 – 100 тис. бджіл. Нею керує одна матка.
• Для отримання ложки меду 100 бджіл повинні під час медозбору збирати нектар протягом дня.
• Робочі бджоли збирають нектар і квітковий пилок відлітаючи на 23 км і далі від вулика.
Бджоли — найпрацьовитіші істоти з усіх земних створінь.
- А за правильно виконане завдання візьміть з діжечок на партах по краплинці меду.
3.Гра «Поспішай, не помились» (із взаємоперевіркою)
- Діти, ваше завдання записати у зошиті результати таблички множення на 2, 3, а потім поміняємося зошитами і перевіримо правильність запису свого товариша. За правильну виконану роботу візьміть із діжечок по 1 краплинці меду.
- А зараз наші бджілки хочуть зібрати мед із квіточок. Давайте їм допоможемо. Гра «Допоможи бджілкам».
- Дякую за допомогу. Хто правильно розв’язав приклади, візьміть собі із діжечок краплинку меду.
Фізкульхвилинка
Прийшов час бджілкам крильця розім’яти.
На квітучому лужку
Гудуть бджілки
»Жу-жу-жу».
Разом з ними політаєм.
Крилечками помахаєм.
Покрутились вліво, вправо,
Глянули, де кращі трави.
Пошукали квіточок,
Щоб зібрати з них медок.
Робота над задачею 747.
Творча робота над задачею. (скласти задачу за поданою схемою)
- Доречі хочу повідомити вам, що при надто сприятливій погоді бджоли однієї сім’ї можуть приносити до вулика 100 кг нектару протягом 3 днів.
- Запишіть розв’язання задачі виразом.
6. Диференційована робота
- Наступне завдання пропоную виконати по рівнях. У кожного з вас є діжечки з відповідним медом та завданням.
Перша група буде збирати травневий мед. (Доречі травневий мед — найсолодший. Володіє цінними лікувальними властивостями. З успіхом застосовується при простудних захворюваннях, кашлі, при головному болі, при перевтомах. Корисний для зміцнення волосся.)вирази з дужками
Друга група буде збирати квітковий мед. (Квітковий мед містить в собі цілющі властивості багатьох медоносів, тому корисний як загальнозміцнюючий засіб. Рекомендується при захворюваннях органів дихання, простудних захворюваннях, головного болю і безсоння)буквені вирази
Третя група буде збирати гречаний мед. (Гречаний мед – містить багато вітамінів та мікроелементів, білків та заліза. Використовується при лікуванні захворювань серця, печінки ,гіпертонії, корі, скарлатини.)обчислити приклади
- А за правильно виконане завдання візьміть з діжечок на партах по 2 краплинки хто не помилився при збиранні меду, та по 1 краплинці - хто допустив одну помилку.
- Продовжуємо нашу прогулянку.
- Отож, уважно слухайте, точно, лаконічно висловлюйтесь.
7. Робота з геометричним матеріалом.
- Як називається будиночок для бджіл?(Вулик)
От і наші бджілки хочуть, щоб ви з геометричних фігур побудували для них будиночок. Які фігури ви використали
ІУ. Підсумок уроку.
– Продовжіть фрази: «Сьогодні на уроці я дізнався…
– Сьогодні на уроці я навчився….
– ьогодні на уроці я намагався…
– Найкраще мені вдалося…»
– Оцініть свою роботу на уроці:
– Ви працювали недостатньо старанно – руки вгору.
– Ви працювали добре – руки до плечей.
– Ви працювали чудово – аплодувати.
Підрахуйте свої краплинки. А за працю на уроці ті дітки які отримали найбільше краплинок меду отримують і від мене подаруночки.
У. Домашнє завдання.
Ось закінчився урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре друзі,
Відпочиньте по заслузі!