ТЕМА:Знаходження значень виразів, що містять дужки. Читання виразів різними способами. Розв’язання складених задач.
Мета:Формувати уміння знаходити значення виразів, що містять дужки; розв’язувати складені задачі, читати числові вирази різними способами; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу; виховувати старанність, бережне ставлення до природи.
Обладнання: презентація «У пошуках кладу», 5 рибок з задачами,10 комплектів геометричних фігур «Кораблик», «Збірник задач і тестових завдань із математики» Н.О.Будної,19 розкрасок «Дельфінчик».
ХІД УРОКУ
І.Організація класу
Продзвенів шкільний дзвінок…
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
До нас у школу прийшов незвичайний лист з далекої Австралії. Це відео лист від рибки-клоуна на ім’я Немо. (1 слайд, педагог читає лист).
- Дорогі діти! Я знайшов карту, на якій позначено, де заховано скарб. Він лежить на дні океану в затонулому піратському кораблі. Чи бажаєте вирушити зі мною на пошуки скарбу?»
- То що, зацікавила вас пропозиція?
- Щоб допомогти Немо відшукати скарб, ми маємо виконати різні математичні завдання. Лише впоравшись з ними, зможемо отримати винагороду – частину скарбу.
ІІІ.Актуалізація опорних знань
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Як знайти периметр?
- У трикутника…кута.
- Пряма не має…
- А тепер відгадайте на чому ми з вами відправимся на пошуки скарбу.
Загадка.
Я неначе віз,
Тільки без коліс.
По воді я їду
Не лишаю сліду.
Грицько Бойко
(слайд №2 з зображенням загадки і корабля)
(слайд №3 з зображенням черепахи)
-А ось нас зустрічає морська черепаха, якій уже майже 40 років.
Хоча цій черепасі уже під 40, вона ще не стара, адже відомо, що морські черепахи живуть до 80 років. Вони не тільки чудово плавають, а й добре орієнтуються під водою. Черепаха нам підготувала завдання.
(слайд №4. Зображення кораблика)
- З яких геометричних фігур складається наш кораблик?
ІV.Закріплення вивченого матеріалу
1.Хвилинка релаксації
- Заплющіть очі, покладіть голови на парти. Уявіть собі, що ми з вами і на березі моря. (Звучить шум моря, аудіо запис)
- А тепер подивіться хто нас зустрічає.
(слайд №5, зображення краба)
-Хто це, діти? Це мешканець морів і океанів. Вони відважні бійці. У сутичці краб, навіть, може втратити клешню, проте з часом вона в нього відростає.
- Краб нам дозволить рухатися далі, якщо ми з вами виконаємо ряд завдань.
2. Усний рахунок. Перевірка д/з (учні на дошці). Самостійна робота по збірнику (3-4 учня), ст.33, №280
а) обчисли
14-6
7 +9
16-7
34+25
5+5-7
19-10+5
5+*=11
12-*=6
*-4=7
8+*=15
б)з кожної суми склади дві різниці
7+5 10+9
в)Гра «Спіймай рибку»(слайд №6, на якому зображено морського коника) - Ось нас зустрічає морський коник. Він допоможе знайти місце де знаходиться скарб. Морський коник – незвичайна риба. Його назвали так, тому що він нагадує коня. Ці риби ведуть малорухомий спосіб життя. Гнучким хвостиком вони тримаються за рослини, можуть змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів. За давніми легендами, морський бог Нептун їздив на колісниці, яку тягнули морські коники. Однак у реальному житті коники мають розмір усього 3 см. Морський коник приготував для вас гру. На його подружках-рибках написано задачі. Треба спіймати рибку і розв’язати задачу.
3.Фізхвилинка
Рибки плавають, пірнають,
Потім знову виринають.
Хвостиками сплескують,
Плавнички – мов весла в них.
Раз, два - всі пірнули.
Три, чотири – виринули.
Далі п’ять і шість, і сім-
Працювати треба всім.
- Ми опустилися з вами на самісіньке дно. Тут живе старий восьминіг.
(слайд №7, на якому зображено восьминога)
Цікаво, що восьминоги вміють гарно маскуватися, а також лякати ворогів чорною рідиною, випускаючи її у випадку небезпеки. Восьминіг приготував для вас завдання.
4.Робота по підручнику
а) №228 (з коментарем);
б) №231(на дошці);
Надоїли Залишили Продали
Вранці - 9л
Ввечері - ?, на 1л менше 3л ?
в) №232(самостійна робота)
4+3+3=10(д.)
Восьминіг задоволений. Він дозволяє нам забрати скарб (слайд №8 з зображенням кладу).
-Але, щоб вивезти його, нам треба побудувати кораблик, адже у нашому човні місця вже нема.
5.Робота з геометричним матеріалом у парах.
-Уважно розгляньте фігури, які лежать у вас на партах. З цих фігур, викладіть кораблик, яким ми зможемо перевезти скарб.
Ви створили чудові кораблі. Вони сподобалися не лише мені, а й оцим морським тваринам. Хто знає, як їх називають?
(слайд №9, зображення морської зірки)
-Ці морські жителі завдячують своєю назвою формі тіла, що нагадує багатопроменеву зірку. Окрім того, вони можуть мати різне забарвлення – від рожево-червоного до синьо-чорного. Морські зірки мають цікаву особливість – вони можуть відновлювати втрачені внаслідок поранення частини тіла.
6.Творче завдання
-Ми вже маємо корабель, відшукали скарб, але як підняти його з морського дна і завантажити на палубу? (припущення дітей)
Нам у цьому допоможуть морські тварини, а які саме ви дізнаєтесь, коли з’єднаєте крапки на малюнку по порядку. Там цифри від 1 до 20.
(слайд №10, зображення дельфіна)
-На планеті налічується близько 50 видів дельфінів. Це грайливі і розумні тварини. Живуть вони великими зграями, спілкуються між собою за допомогою різних звуків – щебету, клацання та свисту. Пораненого чи хворого дельфіна решта членів зграї підтримує над водою, щоб він не задихнувся. Інколи у такий спосіб дельфіни рятують і людей.
V.Підсумок уроку
Релаксація
-Сьогодні на уроці ми…
-Тепер я знаю, що…
-Я хочу, щоб…
-Наша подорож завершилася (слайд№11, морське узбережжя). Усі гарно працювали, тепер можемо поласувати нашим скарбом.
VІ. Домашнє завдання
Ст..41,42, №234, 235