Тема : Зорі та сузір,я
Мета: Сформувати поняття «зоря», «сузір,я», « туманності» ; формувати знання про особливості зірок ( форму, величину, їхню віддаленість від Землі, стан, температуру ) про інші види тіл космічного простору.
Розвивати інтерес до астрономії, вчити розмірковувати, самостійно й творчо працювати ; вміння здійснювати самооцінку своєї роботи.
Сприяти вихованню відповідальності, уважності, дисциплінованості.
Основні поняття : зорі, сузір,я, туманності, зоряні карти.
Тип уроку : засвоєння нових знань, вмінь
Обладнання : підручник, зошит, роздатковий матеріал, листи – самооцінки.
Ключові компетентності : спілкування державною мовою, предметна природничо-наукова, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, соціальна громадянська компетентність.
Очікуванні результати : Засвоять нові поняття; зможуть розрізняти зорі, називати сузір,я; описувати склад міжзоряного простору.
Хід роботи
Вид роботи |
Що оцінюється |
І. Емоційний настрій Вітаю вас. Я рада нашій зустрічі, адже ми продовжимо подорож у світ зірок. Якщо вам подобається дана тема – плесніть у долоні, якщо вона вам дуже подобається – плесніть у долоні над головою, а якщо не подобається – сидіть склавши руки
ІІ. Актуалізація опорних знань « Мікрофон» ( учні дома опрацювали п. 16, складали по 2 запитання ) Учні по черзі зачитують запитання, дають відповідь, аналізують.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку Прийом «Загадка» На синьому килимі жовті зерна посіяли ( небо, зорі). У синьому мішечку золотих гудзиків багато ( небо, зорі ) Тема уроку : Зорі та сузір,я План
|
Вміння виконувати запропоновану вправу ( на слух сприймати інформацію )
Знання про небо, небесну сферу, зоряні карти Вміння складати запитання |
3.Виконання плану роботи
1) Переглянути відео « Зорі»
2) Вправа « Мікрофон» - учні одним реченням розповідають про що вони дізналися блицей.
За розмірами |
За кольором |
За температурою |
|
|
3) Робота з таблицею « Зорі»
4) Вправа « Самооцінка» - учням пропонується заповнена таблиця. Учні аналізують свою роботу та оцінюють.
5) Перегляд відео « Сузір,я»
6) Вправа « Скажи щось» - обговорення переглянутого ролика.
7) Вправа « Є питання, в кого є відповідь» - робота з підручником, ст.77 – вчитель зачитує запитання, учні знаходять відповідь в підручнику ( можна зачитати)
* Чим заповнений простір між зорями ?
* Що таке « туманність» ?
* Якщо в туманність потраплять зорі, то …
* З чого складаються туманності ?
* Які є туманності ?
8) Гра « Сфітлофор» - вчитель зачитує твердження, якщо воно вірне – учні показують картки зеленого кольору, якщо не вірне – червоного кольору, якщо твердження не стосується даного уроку – картку жовтого кольору.
* Зорі –розжарені небесні тіла, які не випромінюють світло ( -)
*Дуже маленькі зорі – нейтронні ( +)
* Основні елементи, якими утворені Зорі – Гідроген, Гелій ( + )
* Хмари міжзоряних газів, пилу утворюють зорю (- )
* Найбільшу температуру мають блакитні зорі ( + )
*Астрономи поділили небо на 88 сузір,їв
* Туманності бувають темні та світлі( + )
* Рулетка – прилад для вимірювання довжини
* Телескоп – прилад, за допомогою якого розглядають зорі ( + )
9) Вправа « Власний досвід»
* Як ви гадаєте, людям яких професій необхідно знати розташування зірок ?
* Чим відрізняється Велика Ведмедиця від Малої?
* Чому ми не знаємо точну кількість зірок на небі ?
5. Підсумок уроку
* Рефлексія : Я дізнався …, Мені було …, Я працював …
* Самооцінка ( завершення роботи в листах самооцінки )
* Аргументація оцінювання вчителем
* Домашнє завдання : п. , скласти 2 запитання до параграфа, підготувати повідомлення про одне з Сузір,їв