Урок"Зорі та сузір'я "

Про матеріал
Сформувати поняття «зоря», «сузір,я», « туманності» ; формувати знання про особливості зірок ( форму, величину, їхню віддаленість від Землі, стан, температуру ) про інші види тіл космічного простору. Розвивати інтерес до астрономії, вчити розмірковувати, самостійно й творчо працювати ; вміння здійснювати самооцінку своєї роботи. Сприяти вихованню відповідальності, уважності, дисциплінованості. Основні поняття : зорі, сузір,я, туманності, зоряні карти.
Перегляд файлу

Тема : Зорі та сузір,я

Мета: Сформувати поняття «зоря», «сузір,я», « туманності» ; формувати знання про особливості зірок ( форму, величину, їхню віддаленість від Землі, стан, температуру ) про інші види тіл космічного простору.

Розвивати інтерес до астрономії, вчити розмірковувати, самостійно й творчо працювати ; вміння здійснювати самооцінку своєї роботи.

Сприяти вихованню відповідальності, уважності, дисциплінованості.

Основні поняття : зорі, сузір,я, туманності, зоряні карти.

Тип уроку : засвоєння нових знань, вмінь

Обладнання : підручник, зошит, роздатковий матеріал, листи – самооцінки.

Ключові компетентності :  спілкування державною мовою, предметна природничо-наукова, інформаційно-цифрова, уміння вчитися впродовж життя, соціальна громадянська компетентність.

Очікуванні результати : Засвоять нові поняття; зможуть розрізняти зорі, називати сузір,я; описувати склад міжзоряного простору.     

                                                                        Хід роботи

                                      Вид роботи                                                               

     Що оцінюється

І. Емоційний настрій

   Вітаю вас. Я рада нашій зустрічі, адже ми продовжимо подорож у світ зірок. Якщо вам подобається дана тема – плесніть у долоні, якщо вона вам дуже подобається – плесніть у долоні над головою, а якщо не подобається – сидіть склавши руки

  • Ознайомлення з листами самооцінки

ІІ.  Актуалізація опорних знань « Мікрофон»

( учні дома опрацювали п. 16, складали по 2 запитання ) Учні по черзі зачитують запитання, дають відповідь, аналізують.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Прийом «Загадка» На синьому килимі жовті зерна посіяли ( небо, зорі).   У синьому мішечку золотих гудзиків багато ( небо, зорі )

Тема уроку : Зорі та сузір,я

             План

  1. Які є зорі
  2. Сузір,я
  3. Міжзоряний простір

 

                                

 

Вміння виконувати запропоновану вправу ( на слух сприймати інформацію )

 

Знання про небо, небесну сферу, зоряні карти

Вміння складати запитання

3.Виконання плану роботи

1) Переглянути відео « Зорі»

2) Вправа « Мікрофон» - учні одним реченням розповідають про  що вони дізналися блицей.

За розмірами

   За кольором

За температурою

 

 

3) Робота з таблицею « Зорі»

 

 

 

4) Вправа « Самооцінка» - учням пропонується заповнена таблиця. Учні аналізують свою роботу та оцінюють.

5) Перегляд відео « Сузір,я»

6) Вправа « Скажи щось» - обговорення переглянутого ролика.

7) Вправа « Є питання, в кого є відповідь» - робота з підручником, ст.77 – вчитель зачитує запитання, учні знаходять відповідь в підручнику ( можна зачитати)

* Чим заповнений простір між зорями ?

* Що таке « туманність» ?

* Якщо в туманність потраплять зорі, то …

* З чого складаються туманності ?

* Які є туманності ?

8) Гра « Сфітлофор» - вчитель зачитує твердження, якщо воно вірне – учні показують картки зеленого кольору, якщо не вірне – червоного кольору, якщо твердження не стосується даного уроку – картку жовтого кольору.

* Зорі –розжарені небесні тіла, які не випромінюють світло ( -)

*Дуже маленькі зорі – нейтронні ( +)

* Основні елементи, якими утворені Зорі – Гідроген, Гелій ( + )

* Хмари міжзоряних газів, пилу утворюють зорю (- )

* Найбільшу температуру мають блакитні зорі ( + )

*Астрономи поділили небо на 88 сузір,їв

* Туманності бувають темні та світлі( + )

* Рулетка – прилад для вимірювання довжини

* Телескоп – прилад, за допомогою якого розглядають зорі ( + )

9) Вправа  « Власний досвід»

* Як ви гадаєте, людям яких професій необхідно знати розташування зірок ?

* Чим відрізняється Велика Ведмедиця від Малої?

* Чому ми не знаємо точну кількість зірок на небі ?

5. Підсумок уроку

* Рефлексія : Я дізнався …, Мені було …, Я працював …

* Самооцінка ( завершення роботи в листах самооцінки )

* Аргументація оцінювання вчителем

* Домашнє завдання : п.    , скласти 2 запитання до параграфа, підготувати повідомлення про одне з Сузір,їв

                

docx
Додано
13 квітня 2022
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку