Урок «Зоряна ніч» студії ОБТМ «Веселий пензлик»

Про матеріал

Мета:

• навчальна: навчати передавати настрій зіркового неба у пейзажі за допомогою кольору; застосовувати набуті знання в практичній діяльності; ознайомити учнів з картиною у 3-D відображенні видатного художника Вінсента ван Гога; інтегрувати знання з літератури, музики, історії мистецтв, астрономії;

• розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, творчі здібності, фантазію, мислення, уяву, навички передавання настрою у пейзажі засобами живопису;

• виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, зацікавленість пейзажними творами образотворчого мистецтва, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

заняття гуртка студії ОБТМ

 «Веселий пензлик»

(основний рівень навчання)

За програмою Вержбицької І. В. «Образотворче мистецтво» «Схваленна для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 № 22.1/12-Г-322)

 

Тема: «Зоряна ніч»

Мета:

  • навчальна: навчати передавати настрій зіркового неба у пейзажі за допомогою кольору;  застосовувати набуті знання в практичній діяльності; ознайомити учнів з картиною у 3-D відображенні видатного художника Вінсента ван Гога; інтегрувати знання з літератури, музики, історії мистецтв, астрономії;
  • розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, творчі здібності, фантазію, мислення, уяву, навички передавання настрою у пейзажі засобами живопису;
  • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, зацікавленість пейзажними творами образотворчого  мистецтва, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

 

Тип уроку: комбінований

Техніка виконання: гуашевий живопис

Методи навчання:  пояснювально-ілюстративний, репродуктивний

Форма організації:  урок творчості 

 

Обладнання:

- для вчителя – дошка з малюнками, репродукції картин та відеоролик про  Ван Гога, заготовки зірочок-смайліків,  музичне супроводження: пісні  «Ніч яка місячна» Д. Гнатюка, «Чумацький шлях» Н. Яремчука, «Тиха ніч» Т. Кароль,  фліп-чарт;                                                                                             

- для учнів – альбом, простий олівець, гумка, гуашеві фарби, пензли, палітра, склянка з водою, серветки.

 

Міжпредметні зв’язки – література, музика, історія мистецтва, астрономія.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний частина

  • Запрошення до студії
  • До того, як ми почнемо працювати давайте обробимо наші ручки засобами дезінфекції. Пам'ятаємо про уникнення торкання очей, носу та роту.
  • Вітання, перевірка готовності гуртківців до уроку
  • Вітаю вас мої юні митці. Як ви себе почуваєте? Все добре!
  • Мотивація до навчальної діяльності
  • Настрій у мене сьогодні чудовий, ось такий (демонстрація зіроньки-смайлика), як у цієї зіроньки. Для вас у мене теж є зірки. Я пропоную вам обрати свою зіроньку, яка більше подобається за кольором. Є жовтенькі, помаранчеві та рожеві. Підходьте до мене по одному, обирайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань   

Хто обрав жовту зіроньку, сідає праворуч за перший ряд. У кого помаранчева зірка, проходить до другого ряду. І кому дісталась рожева зірка – сідає за третій ряд.

Ви напевно, здогадуєтесь, що заняття наше пов’язане з зірками.

  • А кого називають зірками?
  • Хто з вас любить дивитися у нічне небо? Воно дуже незвичайне.
  • Коли падає зірка, що можна зробити?
  • Яких кольорів можуть бути зірки, подивіться на свої зіроньки-смайлики?
  • А чи може бути зірка елементом архітектурної споруди?
  • Що таке Чумацький шлях?
  • Давайте пригадаємо, в яких казках написано про зорі?
  • Чи бачили ви Різдвяну зірку, яка є символом зимових свят нашого народу? Що вона означає?

Молодці!

Демонстрація зразків . Музичне супроводження - пісня «Чумацький шлях» Н. Яремчука

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Тема  нашого уроку «Зоряна ніч».

  • Дуже вдало в своєму творі «Вечори на хуторі біля Диканьки»   описав зоряне небо відомий  письменник українського походження Микола Гоголь,   згадаємо разом: «Чи знаєте ви українську ніч? О, ви не знаєте української ночі! Пригляньтесь до неї: з середини неба дивиться місяць. Безмежне склепіння небесне розійшлось, розширилось іще безмеж. Горить і дише воно. Земля вся у срібному світлі; а дивне повітря віє і теплом, і прохолодою, і дише, і розливає океан пахощів. Божественна ніч! Чарівлива ніч!   А вгорі все дише, все чудове, все урочисте».
  • А наш український Кобзар, письменник, поет, художник Тарас Шевченко обожнював зоряне небо. Теплими літніми ночами він міг гуляти надворі аж до самісінького ранку, мовляв, «незчисленні зіроньки не пускають мене в хату». Саме при вигляді зірок Тарас хотів співати. І саме під зоряним небом на березі Дніпра він сказав своєму другу Андрію Козачковському «Як гарно бути поетом, якби він міг бути тільки поетом, а не громадянином».
  • На уроці ми з вами будемо художниками і малюватимемо чарівне зоряне небо, познайомимося з картиною у 3-D відображенні видатного художника Вінсента ван Гога. А результатом нашого завдання буде неймовірні малюнки зібрані разом, які відтворять наше велике зоряне небо.
  • Ві́нсент Ві́ллем ван Гог -  нідерландський художник, найвідоміша і найвпливовіша постать в історії західного мистецтва. Народився 30 березня 1853 році. Створив близько 2100 художніх робіт, у тому числі близько 860 олійних картин. Ми вже знайомилися з його творчістю. Працював він у стилі постімпресіонізму. Постімпресіонізм (фр. postimpressionisme) - напрям в образотворчому мистецтві. Виник у 1880-х роках. Художники цього напрямку не дотримувалися тільки зорових вражень, а прагнули вільно та узагальнено передавати матеріальність світу, вдавалися до декоративної стилізації.
  • Однією з найвідоміших його картин є «Зоряна ніч», написана в 1889 році в стилі постімпресіонізму, яка з 1941 року зберігається в музеї сучасного мистецтва у Нью-Йорку та є першою в світі картиною, відтвореною у технології віртуальної реальності фахівцями китайської кампанії Motion Magic. Дивимось разом.

Демонстрація відеоролика.

  • Є ще один цікавий факт, пов'язаний з цією картиною. Австралійський ювелірний дім Freywille, що спеціалізується на виробах з емалі в поєднанні з дорогоцінними металами випустив колекцію прикрас, яка присвячена творчості Ван Гога. Увага на екран.

Демонстрація прикрас.

 

       Давайте з вами пригадаємо, в якому конкурсі образотворчого мистецтва ми беремо участь щороку, пов'язаний з цією тематикою?

Правильно! «Космічні фантазії». І наша дошка теж перетворилася у зоряне небо.  Демонстрація дошки.

 Пригадайте колірне коло.

 - Які кольори ми використовуємо теплі або холодні?

- Який це вид мистецтва?

- Який це жанр?

Молодці!

  Отже, починаємо малювати наше українське зоряне небо.

 VI. Практична робота.

Вихованці працюють окремими групами за кольором зірочки.

Нагадуємо разом правила композиції і послідовність роботи (метод «мозкового штурму» або «продовжи речення»):

  • Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, те що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків.
  • Обираємо формат;
  • Визначаємо місце лінії горизонту;
  •  Зверніть увагу на необхідність дотримання законів плановості у процесі передачі простору;
  •   Виконавши малюнок олівцем, почніть роботу фарбами; 
  • Деталізація малюнка.

Уявімо, що ми вирушили у мандрівку. Прямо перед нами безмежний простір. Починаймо.

Музичне супроводження - пісня «Ніч яка місячна» Д. Гнатюка, «Тиха ніч» Т. Кароль.

Самостійна робота учнів.

Вчитель надає індивідуальні поради кожному учневі.

 

 V . Гра-руханка.

Зараз ми з вами пограємо в гру. Потом продовжимо працювати фарбами.

Гра «Правда, що…». Якщо тверження правдиве хлопаємо в долоні, якщо ні – топаємо ніжками. Встаємо та слухайте уважно!

  • Червоний колір холодний?
  • Зелений колір утворюється при змішувані жовтого і червоного кольорів?
  •  До основних кольорів належить фіолетовий?
  • У графіці картини пишуться фарбами?
  • Архітектура – це предмети з глини або пластиліну

Сідаємо. Продовжуємо працювати.

V I. Підсумок уроку.

  Виставка робіт, складена в одне ціле зоряне небо.

- Дослідницьке завдання для мікро-груп на наступне заняття

- Сьогодні на уроці всі ви  дуже гарно працювали і ми створили власне зоряне небо. І навіть, працюючи за зразками, кожен з вас намалював своє зоряне небо! Яке ж воно чарівне і неймовірне! Хочу вам побажати частіше дивитися на зорі і якщо побачите падаючу зірку, обов’язково загадайте бажання. Пам’ятайте про здоровий сон і нехай вам сняться зоряні сни!

 

                                 

 

 

docx
Додано
18 травня 2022
Переглядів
708
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку