Урок зв"язного мовлення

Про матеріал
Формування понять про повагу та толерантного ставлення до людей з використанням творів В. Сухомлинського
Перегляд файлу

        Урок української мови.  Розвиток зв»язного мовлення 4 клас.

     

       Тема : Формування понять про  повагу та толерантного ставлення до  людей з використанням творів  В. Сухомлинського

        Мета: сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до однолітків та взагалі людей; сприяти розвитку цінності дружніх стосунків та їхньої важливості для людини; виховувати колективізм, згуртованість. створити у класі дружню атмосферу; допомогти дітям з'ясувати, хто такий справжній друг.

                              Хід уроку

  1. Вступна частина

--- Прослухайте пісню і назвіть всі слова , які відносяться до поняття толерантність

https://www.youtube.com/watch?v=M-8DHFxOX7o

  • Пофантазуйте і скажіть, який би малюнок ви намалювали до цієї пісні.
  1. Основна частина
  1. Робота над твором.
  • Послухайте оповідання В.Сухомлинського « Красиві слова і красиве діло»

 Серед поля стоїть маленька хатина. її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.

 

Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.

Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.

І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
    Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе…

Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
    Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі…

А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку и одягнув суху.

 Тести

1.Серед поля стояла :  1 хатинка  2 будинок 3 сторожка

2.Побудували її :      1. Щоб люди там відпочивали

                                     2. Пересиділи в негоду

                                     3. Як зголодніли там перекусити

3 В хатинці сховалися  1. Двоє хлопців

  1. Троє хлопців
  2. Троє дівчат

4.

4. До хлопців прибіг сховатися від негоди 

       1. Ще один хлопчик

       2. Дівчинка

        3. Ніхто не прибіг

5. Поспівчував мокрому хлопчику на ділі

        1. Третій хлопчик

         2. Перший

         3. Всі хлопці

А чому ви вважаєте, що третій, адже перші два також  співчували ?

2 .Робота в групах

                Завдання 1

       Денису купили новий велосипед. Він  з радістю виїхав на площадку і почав кататися. Друзі з заздрістю дивилися на нього. Коли Денис зупинився біля них Вітя попросив « Дай проїхатись». Але Денис відмовив йому, сказавши, що можуть зламати  і знову помчав на новенькому велосипеді. Його товариші почали грати в м»яча. Хлопчик ще деякий час ганяв по площадці, а потім йому набридло. Він підійшов до хлопців, але на нього ніхто не звернув уваги. Так і просидів Денис дивлячись як весело хлопцям, а потім тихенько пішов додому, ведучи в руках свій новенький велосипед.

 

(  Дайте оцінку вчинкові Дениса. Охарактеризуйте поведінку хлопців.) 

                        Завдання 2

       В 4 клас прибула новенька учениця. Вчителька сказала, що її звати Валя. . ЇЇ мама захворіла і лежить в лікарні, тому

 вона приїхала до  бабусі  і тимчасово навчатиметься в нашому класі. А ще вчителька попрохала ділитися з Валею, бо в неї дечого немає.

   «Хто запросить дівчинку сісти до себе?»- спитала вчителька. Діти нахилили голову і мовчали. Валя подивилася на дітей і гірко заплакала.

( Оцініть вчинок дітей. Як би ви поступили на їх місці ?)

               Завдання 3

       Біжить  Оленка по доріжці, пісеньку наспівує. Весело їй. Дощик пройшов землю освіжив. Сонечко світить , пташки співають. І тут з-за вугла виїхала машина. Її колесо вскочило в калюжу і вся вода полилася на Оленку. Хлопці, які проходили, почали голосно сміятися. Оленка заплакала.

 

( Опишіть поведінку хлопчиків. Як би ви поступили )

 

                        Завдання 4

       Діти з школи поверталися додому. Моросив холодний дощ. Раптом почулося жалібне нявчання. Діти повернули голову і  побачили мокре кошеня, яке тряслося від холоду. « Бідненьке»- сказала одна дівчинка. « Мені жаль його»- сказала друга. Побідкавшись вони пішли далі.

 

 

 ( Як би ви поступили на їхньому місці? Як ви думаєте чому кошенятко опинилося в такій ситуації? Опишіть його хазяїв.)

3.Перегляд мультфільма « Єралаш»

<iframe width="348" height="194" src="https://www.youtube.com/embed/9w9TvDbakFI" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Обговорення вчинка хлопчика.

4.Робота над оповіданням В. Сухомлинського

Розділена радість

      У Катрусі сьогодні велика радість. Понад рік хворів її татко.
В лікарні лежав, три операції переніс. Мамі і Катрусі було тяж-ко. Не раз, бувало, прокинеться Катруся вночі й чує: мама тихо плаче.
       А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий.
Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла дівчинка в дворі двох своїх однокласників, Петрика і Гришка. Зустріла й поділилась радістю:
     - Наш татко видужав...
   Петрик і Гришко, глянувши на Катрусю, здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яча. Катруся пішла до дівчаток, що гралися в класи.
- Наш татко видужав, - сказала вона, і радість засяяла в її очах.
Одна з дівчаток, Ніна, з подивом запитала:
- Видужав - ну й що з того?
Катруся відчула, як із грудей до горла підкотився важкий клубок і дихати стало важко. Вона відійшла до тополі на кінці шкільного подвір'я і заплакала.
- Чому ти плачеш, Катрусю? - почула вона тихий, ласка-вий голос Кості, мовчазного хлопчика, її однокласника.
Катруся піднесла голову й, схлипуючи, відповіла:
- Наш татко видужав...
- Ой, як же це добре! - зрадів Костя. - Біля нашої хати в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо твоєму таткові.
Радість засяяла в Катрусиних очах.

Завдання

Які запитання можна поставити до цього оповідання?

4.Робота над прислів»ями

З»єднайте прислів»я

Дружба та братство- дорожче багатства.

Друга шукай- а знайдеш тримай.

Без вірного друга – велика туга.

6.Заключна частина

     Перегляд мультфільма « Просто так»

https://www.youtube.com/watch?v=GTXHkxR5fiI

- Скажіть який настрій став у вас після перегляду цього мультфільму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку