Урок зв'язного мовлення. Синоніми, антоніми та омоніми.

Про матеріал
Матеріал містить цікаві вправи для збачення мови школярів антонімами, синонімами та омонімами.
Перегляд файлу

 

Відкритий урок зв’язного мовлення  на тему: «Досліджуємо синоніми, антоніми, омоніми» в 3 класі

Мета: ознайомити учнів із антонімами, синонімами, омонімами, досліджуємо фразеологізми.

Очікувані результати: учні розпізнають , добирають та користуються у власному мовленні антонімами та синонімами, доречно використовують у спілкуванні , розуміють фразеологізми.

                                               Хід уроку:

І. Організація класу до уроку. Привітання.

Учні обирають картку і читають привітання і побажання :

( Вітаю вас друзі! Нехай цей урок відкриє вам багато нового! Бажаю щоб на цьому уроці ви плідно попрацювали! Привіт всім , хто не полінувався прокинутись вранці! І т.д\

 

            ІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.

    Прекрасне , пречудове ,

    Українське слово.

   Гарне ж ти на вроду!

-                     Давайте знайдемо слова, що описують слово. (учні називають відповідні слова)

-                     Це синоніми . Слухаємо пояснення та виконуємо тренувальні вправи. (робота на сайті «Розумники» за темою «Синоніми»)

Гра « Змотай клубочок». Учні намотують ниточку на картку з словом, підбираючи до нього синоніми.

Проводимо дослід з водою. Вчитель набирає в рот води і мовчить.

-                     Що я робила? (Мовчала)

-                     Чому? ( тому , що набрала в рот води)

-                     Ось ви винайшли фразеологізм . Читаємо у словнику , що таке фразеологізм.

Робота в групах: шукаємо фразеологізми –синоніми. Складаємо пазли.

ІІІ. Фіз. хвилинка «Неслухняні діти». Вчитель дає команду , а діти роблять все навпаки.

Використовую антоніми:

Вверх-вниз

Вправо-вліво

Сісти –встати

Напружили пальчики-розслабили

Нахил назад –вперед

ІV. Робота в «Розумниках» -«Антоніми».

  1.              Тренувальні вправи в «Розумниках».
  2.              Гра «Театр». Робота в парах. Одинь учень отримує картку з малюнком і зображує побачене, інший учень повинен вгадати та показати протилежне. Перевіряємо за малюнком.
  3.              Робота в групах. Картки – пазл. Матеріал: фея- чаклунка, чарівниця, чородійниця; дім –оселя, житло, домівка; диво-чудо, дивовижа, чудеса.
  4.              Робота з індивідуальними картками.
  5.              Релаксаційна музична гра «День та ніч». ( весела музика –діти танцюють, спокійна –сплять)

V. Знайомимось «Омоніми». Програма «Розумники»

 

2. Досліджуємо слово в контексті.

Щоб помити руки , потрібно відкрити кран.

Щоб підняти вантаж потрібен кран.

(уточнити і поширити речення : водопровідний та вантажний)

VII. Закріплення «Вікторина»

  1.              Закінчи речення:

Зима холодна , а літо ….

Трава низька , а дерева ….

Морква солодка, а редька …..

Молоко рідке, а сметана …

Пір’я легке, а камінь….

Вата біла, а сажа….

Малина солодка, а лимон ….

Вдень світло, а вночі…

Кричать голосно, а шепочуть….

Кінь біжить швидко, а черепаха повзе….

  1.              Порівняй:

Гірчиця і мед

Канат і нитка

Дорога і стежка

Кущ і дерево

Хлопчик і дідусь

Подушка і камінь

  1.              Злови антонім:

Холод: висота ,злість , тепло , м’якість.

Доброта: хитрість, злість, кмітливість.

М’який : пухнастий, твердий, колючий.

Веселий: добрий, великий, злий, сумний.

Говорити: розповідати, співати, мовчати.

  1.              Радісний це – добрий , веселий, високий?

Червоний це- веселий, міцний, рум’яний.

Хитрий це- злий, розумний, добрий.

Сильний –високий, дужий, твердий.

  1.              Підберіть синоніми:

Зайчик плигає , ….

Дівчинка розповідає…..

Дощ ллє,….

Хліб м’який, …..

Мама веселиться,….

  1.              У кого  чи у чого є :ручка, ніжка, спинка, язичок, носик?

     

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 червня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку