МАТЕМАТИКА 1 КЛАС
ТЕМА. Зв*язок додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання і віднімання. Написання цифр. Вимірювання довжини відрізків і їх побудова.
МЕМА: навчити учнів використовувати взаємозв*язок дій віднімання і додавання під час розв*язування прикладів. Вправляти в каліграфічному написанні цифр. Розвивати увагу, мислення. Виховувати уважність.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Подзвенів уже дзвінок
Починається урок.
Повернемося обличчям до гостей
І промовим «Добрий день»
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.
- Сьогодні до нас вперше на урок завітали гості. То ж давайте покажемо їм чого ми навчилися в школі.
- У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас? ( КЛАС!)
- І я дуже хочу, щоб ваш настрій не змінився до кінця уроку і для цього ми сьогодні зазирнемо на лісову математичну галявину. А щоб на неї потрапити ви повинні відповісти на деякі запитання.
ІІІ. МОЗКОВИЙ ШТУРМ.
- Який у нас зараз урок?
- Що ми робимо на уроці математики?
- З якими математичними діями ми вже знайомі?
- Що робиться з кількістю предметів при дії додавання?
- Як називаються компоненти при дії додавання?
- Що робиться з кількістю предметів при дії віднімання?
- Молодці ви дали правильні відповіді на запитання і тому ми можемо без перешкод рухатись далі!
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Отже сьогодні на уроці ми з вами закріпимо вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, повторимо склад чисел та будемо вправлятися в розв*язуванні прикладів.
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
- Щоб гарно працювати на уроці треба спочатку зробити математичну розминку.
1. Усна лічба.
- Назвіть числа від 1 до 10.
- Назвіть сусідів числа 5, 8,3.
- Яке число під час лічби стоїть за числом 4, 7, 9.
- Назвіть попередні числа до чисел 2, 6, 10.
- А як називаються «сусіди» числа? Молодці!
2. Весела лічба.
- А ось такі завдання вам пропонують мешканці лісової галявини. Треба скласти приклад на додавання і з нього два приклади на віднімання.
Білка-мама, білченя
По горіхи йдуть щодня.
А зриваючи горіхи,
Білченя сказало тихо.
Ось є 3, ось іще п*ять.
Як же їх порахувати? 3+5=8
Сім зайчиків сидять
І траву вони їдять.
От іще три прискакали
Скільки зайців нарахували? 7+3=10
Під дубочком 5 грибочків.
Під сосною їх чотири.
Скільки разом полічили? 5+4=9
3. - Наступне завдання, яке приготувала вам галявина називається «ЗАСЕЛЕННЯ БУДИНОЧКІВ». Давайте пригадаємо склад чисел і заселимо числа.
4. «ЗНАЙДИ СВОЮ ХМАРКУ»
- Яка зараз у нас пора року? Що дуже часто йде на дворі?
- Якщо ви уважно придивитися до нашої галявини, то побачите, що на ній розгубилися осінні крапельки-приклади.
Давайте їм допоможемо знайти їм домівки. І визначимо де чия хмарка.
6+2 5+5
8+2 5+2
9-2 10-2
- А хто пригадає з уроку природознавства в яких трьох станах може перебувати вода? (твердий, рідкий, газоподібний). Молодці!
5. «ЗБИРАЄМО ГРИБОЧКИ»
- А тепер давайте назбираємо грибочків для білочки. Складемо приклад на додавання і з нього два приклади на віднімання.
6. РОЗВ*ЯЗУВАННЯ ЛОГІЧНИЙ ЗАДАЧ.
- У вазі лежало червоне і жовте яблуко. Хлопчик взяв не жовте яблуко.
Яке яблуко залишилось у вазі?
- Зайчик побудував будиночок із двох кімнат. А потім з однієї кімнати зробив дві. Скільки кімнат у Зайчика в будиночку?
Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А
VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
- Кожна людина починає свій день з чистої водички. І ми продовжимо свій урок з джерельця чистоти, з каліграфічної хвилинки. Гарно й охайно напишемо у зошитах рядок знайомої вам цифри. А що це за цифра відгадайте.
До цифри цієї ти уже звик,
Вона дуже схожа на сніговик.
Лиш тільки зима змінить осінь,
Напишемо цю цифру ---- (вісім)
- Ми назбирали грибів для лісової пустунки, а вона нам приготувала невеличкий математичний диктант і хоче подивитися, як ви з ним впораєтеся.
- Десь узявся вітерець
Непосидько-пустунець.
Покрутився біля цифр,
Розігнав їх в одну мить.
- Погляньте як красиво осінь розфарбувала листочки. Але вітерець вирішив з нами погратися і розігнав цифри на них. Розгляньте на дошці ряд послідовних чисел і запишіть тільки пропущені. (1 …3 … 5 … … 8 … 10)
- Запишіть сусідів числа 5, 8.
- Записати тільки відповідь: до 5+1, до 7+1, до 9+1.
- Складіть і запишіть рівності за малюнком. 4+1-5
- Додайте і відніміть число 1. 5-1=4
ВИСНОВОК. При додаванні числа 1 отримуємо наступне число. А при
відніманні числа 1 отримуємо попереднє число.
- Прочитайте рівності першого стовпчика.
- За малюнками доміно доповніть рівності другого і третього стовпчика.
- Виміряйте довжину відрізків.
- Накресліть у зошит найкоротший відрізок.
- Скільки кубиків зображено на малюнку? Чому?
- Якого малюнку не вистачає?
VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
- Ось і підійшов до завершення наш урок. Де ми з вами побували? Що ми робили на ній?Ми писали? Приклади складали?
- Що вам сподобалось на уроці?
- Оцініть свою роботу на уроці, намалювавши на полях СОНЕЧКО, якщо було легко і ХМАРКУ, якщо виникли якісь труднощі. А ми на наступному уроці повернемось і ще раз розберемо ці завдання.