Урок "Зв*язок додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання і віднімання. Написання цифр. Вимірювання довжини відрізків і їх побудова".

Про матеріал
Навчити учнів використовувати взаємозв*язок дій віднімання і додавання під час розв*язування прикладів.
Перегляд файлу

                                         МАТЕМАТИКА    1  КЛАС

ТЕМА.  Зв*язок додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на  додавання і  віднімання. Написання цифр. Вимірювання довжини відрізків і їх побудова.

МЕМА: навчити учнів використовувати взаємозв*язок дій віднімання і додавання під час  розв*язування прикладів. Вправляти в каліграфічному написанні цифр. Розвивати увагу, мислення. Виховувати уважність.

                                                         ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

                                                 Подзвенів уже дзвінок

                                                 Починається урок.

                                                 Повернемося обличчям до гостей

                                                 І промовим «Добрий день»

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

-          Сьогодні до нас вперше на урок завітали гості. То ж давайте покажемо їм чого ми навчилися  в школі.

-          У мене зараз дуже гарний настрій. А у вас? ( КЛАС!)

-          І я дуже хочу,  щоб ваш настрій не змінився до кінця уроку і для цього ми  сьогодні зазирнемо на лісову математичну галявину. А щоб на неї потрапити ви повинні відповісти на деякі запитання.

ІІІ. МОЗКОВИЙ ШТУРМ.

-          Який у нас зараз урок?

-          Що ми робимо на уроці математики?

-          З якими математичними діями ми вже знайомі?

-          Що робиться з кількістю предметів при дії додавання?

-          Як називаються компоненти при дії додавання?

-          Що робиться з кількістю предметів при дії віднімання?

-          Молодці ви дали правильні відповіді на запитання і тому ми можемо без перешкод рухатись далі!

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

-          Отже сьогодні на уроці ми з вами закріпимо вміння складати приклади на віднімання з прикладів на додавання, повторимо склад чисел та будемо вправлятися в розв*язуванні прикладів.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

       -      Щоб гарно працювати на уроці треба спочатку зробити математичну розминку.

1. Усна лічба.

       -      Назвіть числа від 1 до 10.

       -      Назвіть сусідів числа 5, 8,3.

       -      Яке число під час лічби стоїть за числом 4, 7, 9.

       -      Назвіть попередні числа до чисел 2, 6, 10.

       -      А як називаються  «сусіди» числа? Молодці!

2. Весела лічба.

      -       А ось такі завдання вам пропонують мешканці лісової  галявини.  Треба скласти приклад на додавання і з нього два приклади на віднімання.

                                                         Білка-мама, білченя

По горіхи йдуть щодня.

                                                          А зриваючи горіхи,            

                                                          Білченя сказало тихо.

                                                          Ось є 3, ось іще п*ять.

                                                           Як же їх порахувати?             3+5=8

Сім зайчиків сидять

І траву вони їдять.

От іще три прискакали

Скільки зайців нарахували?          7+3=10

 

                                         Під дубочком 5 грибочків.

                                         Під сосною їх чотири.

                                         Скільки разом полічили?              5+4=9

3. - Наступне завдання, яке приготувала вам  галявина називається «ЗАСЕЛЕННЯ БУДИНОЧКІВ». Давайте    пригадаємо склад чисел і заселимо числа.

4. «ЗНАЙДИ СВОЮ ХМАРКУ»

         -  Яка зараз у нас пора року? Що дуже часто йде на дворі?

         -  Якщо ви уважно придивитися  до нашої галявини, то побачите, що на ній розгубилися  осінні крапельки-приклади. 

            Давайте їм допоможемо знайти  їм домівки. І визначимо де чия хмарка.

             6+2      5+5

             8+2      5+2

             9-2       10-2

-          А хто пригадає з уроку природознавства в яких трьох станах може перебувати вода? (твердий, рідкий, газоподібний). Молодці!

5.  «ЗБИРАЄМО ГРИБОЧКИ»

      - А тепер давайте назбираємо грибочків для білочки. Складемо приклад на додавання і з нього два  приклади  на віднімання.

6. РОЗВ*ЯЗУВАННЯ ЛОГІЧНИЙ ЗАДАЧ.

        -    У вазі лежало червоне і жовте яблуко. Хлопчик взяв не жовте яблуко.

             Яке   яблуко  залишилось у вазі?

-          Зайчик побудував будиночок із двох кімнат. А потім з однієї кімнати зробив дві. Скільки кімнат у Зайчика в будиночку?

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

VІІ.  ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Хвилинка каліграфії .

-          Кожна людина починає свій день з чистої водички. І ми продовжимо свій урок з джерельця чистоти, з каліграфічної хвилинки. Гарно й охайно напишемо у зошитах рядок знайомої вам цифри. А що це за цифра відгадайте.

                                 До цифри цієї ти уже звик,

                                 Вона дуже схожа на сніговик.

                                 Лиш тільки зима змінить осінь,

                                 Напишемо цю цифру ---- (вісім)

  1. Математичний диктант.

-          Ми назбирали грибів для лісової пустунки, а вона нам приготувала невеличкий математичний диктант і хоче подивитися, як ви з ним впораєтеся.

-                                            Десь узявся вітерець

                                  Непосидько-пустунець.

                                  Покрутився біля цифр,

                                  Розігнав їх в одну мить.

-          Погляньте як красиво осінь розфарбувала листочки. Але вітерець вирішив з нами погратися і розігнав  цифри на них. Розгляньте на дошці ряд послідовних чисел і запишіть тільки пропущені.   (1 …3 … 5 … … 8 …  10)

-          Запишіть сусідів числа 5, 8.

-          Записати тільки відповідь: до 5+1, до 7+1, до 9+1.

  1. Робота з підручником (с.46)
  • Завдання 1.

-          Складіть і запишіть рівності за малюнком.      4+1-5

-          Додайте і відніміть число 1.                                     5-1=4

ВИСНОВОК. При додаванні числа 1 отримуємо наступне число. А при

                        відніманні числа 1  отримуємо попереднє число.

  •  Завдання 2. Гра «Доміно»

-          Прочитайте рівності першого стовпчика.

-          За малюнками доміно доповніть рівності другого і третього стовпчика.

  • Завдання 3.  Самостійна робота (один учень з ряду біля дошки)
  • Завдання 4. РОБОТА З ГЕОМЕТРИЧНИМ МАТЕРІАЛОМ.

-          Виміряйте довжину відрізків.

-          Накресліть у зошит найкоротший відрізок.

  1. Вправи з логічним навантаженням.

-          Скільки кубиків зображено на малюнку? Чому?

-          Якого малюнку не вистачає?

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

-          Ось і підійшов до завершення наш урок. Де ми з вами побували? Що ми робили на ній?Ми писали? Приклади складали?

-          Що вам сподобалось на уроці?

-          Оцініть свою роботу на уроці, намалювавши на полях СОНЕЧКО, якщо було легко і ХМАРКУ, якщо виникли якісь труднощі. А ми на наступному уроці повернемось і ще раз розберемо ці завдання.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку