Українська мова 3 клас
Тема: Зв'язок між словами в реченнях. Словосполучення
Мета: формувати та розвивати предметні і ключові компетентності учнів; удосконалювати вміння розпізнавати словосполучення за його характерними ознаками; формувати вміння визначати основу речення, встановлювати зв'язки між членами речення за допомогою питань; вчити знаходити речення за схемою; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння робити висновки, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати інтерес до вивчення мови.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Очікувані результати:
Обладнання: телевізор, ноутбук, підручник, зошит, цеглинки лего.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
— Утворіть речення з окремих слів.
знають, поважають, і, України, громадяни, державні, країни, символи.
Громадяни України знають і поважають державні символи країни.
— Підкресліть головні члени речення.
— Як пов’язуються між собою слова в реченні? (За допомогою питань)
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми продовжимо вчитися розрізняти словосполучення та речення, а також закріпимо вміння встановлювати зв’язки між членами речення.
ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Колективне виконання вправи 7.
Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
Робота за вправою 8.
— Поясніть, як ви розумієте значення слова альтанка.
(Альтанка – невеличка садово-паркова споруда)
Словникова робота. Пошук інформації в інтернеті.
Перегляд зразків альтанок
— Відшукайте в тексті речення, яке відповідає поданій схемі на екрані телевізора.
Самостійна робота
— Спишіть одне з цих речень.
— Підкресліть у них підмет і присудок.
Метод «Сенкан»
Суми
Гарне, цікаве
Приваблює, захоплює, вражає
Сумчани пишаються красивою альтанкою
Місто
Робота в парах. Розкажіть один одному, для чого люди будують альтанки та чи доводилось вам бути в альтанці.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 136, вправа 11.
Самоаналіз уроку
Тема уроку. Зв'язок між словами в реченнях. Словосполучення
Мета: формувати та розвивати предметні і ключові компетентності учнів; удосконалювати вміння розпізнавати словосполучення за його характерними ознаками; формувати вміння визначати основу речення, встановлювати зв'язки між членами речення за допомогою питань; вчити знаходити речення за схемою; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву, вміння робити висновки, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати інтерес до вивчення мови.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Обладнання: телевізор, підручник, зошит., цеглинки лего.
Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Урок по вивченню даної теми є засвоєнням матеріалу, вивченого на попередньому уроці.
Під час виконання завдань діти поглиблювали свої знання з даної теми шляхом використання різних видів робіт.
При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.
На мою думку, обраний тип і структура уроку відповідають його цілям і завданням. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.Намагалися забезпечити міжпредметну інтеграцію.
На уроці були застосовані методи критичного мислення «Кластер», «Сенкан», постановка проблемних питань та висловлення власної думки.
Вибір методів, прийомів і засобів навчання повною мірою відповідають змістові навчального матеріалу.
Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.
Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички щодо досліджуваної теми «Речення»
Успіх залежав від підготовки та попередньої системної і кропіткої роботи вчителя й учнів, а також змістовної роботи над розвитком зв’язного мовлення учнів.
Структура уроку відповідала його типу. Саме така структура уроку була, на мою думку, раціональною для розв’язання цих завдань. Вдало організовано на уроці роботу з формування основних мовно – мовленнєвих умінь і навичок. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів ( читанню, говорінню, письму), а також збагаченню словникового запасу. Зверталася увага на дотримання мовного режиму. Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті.
На уроці домінували індивідуальні форми навчання, була робота в парах. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Здобувачі освіти оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Діти достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху. На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів. Ефективно було організовано самостійну роботу учнів у поєднанні з елементами самоосвіти та самовиховання. Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, здійснювали пошукову діяльність, висловлювали повагу до чужих поглядів, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку, були товариськими.
Об’єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання й мовно – мовленнєві вміння учнів. Правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
Відхилень від плану не було. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю, що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.
У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.
Доцільно й уміло поєднано фронтальну роботу з індивідуальною, колективну з самостійною. Вправно були заохочені індивідуальні здобутки в навчанні кожного учня.
Атмосфера уроку сприяла школярам повністю показати свої знання, вміння і навички. Урок проходив у класній кімнаті, де створено усі необхідні умови для вдалого проведення уроку.
Вважаю, що урок проведено методично правильно.
Урок сприяв здійсненню в процесі оволодіння знаннями саморозвитку, самоосвіти, самовираженню кожного учня, розвиткові його мислення, емоційної сфери, збагаченню особистого досвіду.