Урок "Зв'язок прикметників з іменниками"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для учнів 3 класу з використанням інтерактивних методів навчання.
Перегляд файлу

Урок  з української мови

«ЗВ’ЯЗОК ПРИКМЕТНИКІВ З ІМЕННИКАМИ»

( для 3 класу)

Мета: поглибити знання дітей про прикметник, як частину мови, його значення у мовленні, зв’язок з іменником; формувати вміння вживати прикметник в усному і писемному  мовленні; розвивати культуру мовлення; виховувати любов до рідної  мови.

Обладнання: картки  для  роботи в групах, сенкан,напис на дошці  слова прикметник,картки з словами для диктанту, картки кожному.

ХІД  УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ.

                          Закінчилась перерва

                           Пролунав чаклун-дзвінок

                           А тепер усі швиденько

                           Налаштуємось на урок

Ви найкращі-  ми найкращі

Ви  активні    - ми активні

Ви розумні  -ми розумні

Ви винахідливі  - ми винахідливі

Я люблю  вас  -  ми любимо вас.

Вчитель.    А зараз  запишемо число і класна робота. Позначте на полях у зошитах свій  настрій. Побажайте одне одному  удачі і потисніть руку товаришеві. Сьогодні на уроці ми будемо допомагати одне одному. Бо девіз нашого уроку такий:

                                    Якщо дружний у нас клас- 

                                    Успіх буде повсякчас.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ.

Вчитель. А про яку частину мови ми будемо  говорити на уроці  допоможе здогадатися нам загадка.

                              Називає він ознаки,все він знає про предмет

                              Липовий,смачний, солодкий

                              Здогадались що це   ( мед)

А  про всі його  прикмети  розповів нам хто?  (Прикметник)                      Вчитель. Правильно. Прикметник.

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «МІКРОФОН»

Дайте відповіді на запитання чарівного мікрофону

-Що ж це за частина мови  прикметник? (Прикметник – це частина мови , яка вказує на ознаку предмета  і відповідає на питання : який, яка ,яке, які.)

_ Яка його роль ?( Прикметники допомагають нам  описувати предмети, роблять наше мовлення яскравим, виразнішим, емоційним, насиченим)

  • Яким членом речення він виступає у           реченні?(другорядним)

Вчитель. А зараз ми проведемо диктант « Мовчанка»

       Я показуватиму вам картки з словами , а ви будете записувати тільки прикметники.

Хто піде до дошки? Решта дітей працюють у зошитах.

Чому ви вибрали саме ці слова?( Бо вони вказують на ознаку і відповідають на питання який, яка, яке, які.)

ВЧИТЕЛЬ.  Молодці.

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

         Вправа 335

  ІV. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА.

     Мм  мо ма ом ім. ів ої                                        

    

ВЧИТЕЛЬ. Прочитайте вислів з дошки.( Учениця читає)

Мова  - душа народу.

Мова – душа народу.

 Без рідної мови не навчитеся любити рідний край

ВЧИТЕЛЬ. Що означають ці рядки? (У кожної людини є душа .(так  )

 Людина без душі може прожити? ( ні) А без мови? (ні)

Отже  мова—це душа народу.

Для чого людям потрібна мова? (для того щоб спілкуватися, висловлювати свої думки) Ми продовжимо її вивчати і вдосконалювати.

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ.

ВЧИТЕЛЬ. І сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про прикметник

- Спробуйте дати відповідь на запитання чи можуть слова – назви ознак (прикметники) існувати без назв предметів? (Іменників)

- Чи прикметники завжди зв’язані з іменниками?

- Чому виникли труднощі?( Ми не маємо відповіді . бо ми цього не вивчали)

- Отже про що ми повинні дізнатися сьогодні на уроці?( Ми повинні дізнатися,чи зв’язані прикметники з іменниками)

- Хто може сформулювати тему уроку?( Зв’язок прикметників з іменниками)

- Тож тема нашого уроку «Зв’язок прикметників з іменниками»

-Аби дізнатися чи пов’язані прикметники з іменниками пропоную таке завдання.

           Прочитайте вірш.

     Синє…, синє…,білий…  вдалині.

     Понад морем- сині…   й   білі…,наче сніг.

  • Чи зрозуміло вам про що в ньому йдеться? (Ні) Чому?

( Не вистачає слів назв предметів)

-З довідки доберіть потрібні слова і вставте їх у вірш.

    (Слова для довідки: небо, море, парус, гори, хмари)

  • Чи зрозуміло тепер про що йдеться?
  • Прочитайте. Від вставлених слів до інших поставте запитання.
  • Які питання ви ставили?
  • То чи можуть в реченні прикметники існувати без іменників? (Ні)
  • Зробіть висновки.
  • СЛОВА-ОЗНАКИ ЗВ’ЯЗАНІ ЗІ СЛОВАМИ-НАЗВАМИ ПРЕДМЕТІВ БО НЕ МОЖУТЬ БЕЗ НИХ ІСНУВАТИ. ПИТАННЯ ТРЕБА СТАВИТИ ВІД ІМЕННИКА ДО ПРИКМЕТНИКА,

(Прочитайте теоретичний матеріал на стор.140.)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. (Музична)

VІ.ПЕРВИННЕ ЗАКРІПЛЕННЯ.

    Колективна робота.

1.    Робота за підручником с. 140 , впр. 337.

      - Прочитайте вірш.

Подумайте і скажіть у якому значенні вжитий прикметник  срібні у прямому  чи переносному?                     

  2.Словникова  робота  .

СРІБЛО- це метал білого  кольору,використовується для виготовлення ювелірних виробів.                                                                               

  За  зразком вправи   випишіть іменники і зв’язані з ними  прикметники.(Діти по черзі виходять до дошки, решта працюють у зошитах)

     2.Самостійна робота із взаємоперевіркою.

Завдання на картках « Хто більше  добере прикметників»

 (  Роздаю картки дітям)

  вас є  3 слова. Виберіть одне з них, яке вам до вподоби і  доберіть до нього якнайбільше слів прикметників.

  Картка. 1.  ЯБЛУКО(яке?)  …,    …,         , …,   . . .  .

                 2.   МАМА (яка?)   … ,   … ,   … ,      ,    .

                 3.   ЛИМОН (який?) …  ,    ,     ,     ,     .

Хто вибрав слово яблуко ( прочитайте які слова дібрали? У кого інше слово?)

3. РОБОТА   В  ГРУПАХ. (сядьте у  2 групи)

   - Доберіть  прикметники до іменників.

              І  група   Береза, пташки, черемха.

                               Перелітні, духмяна , кучерява.

 

              ІІ  група    Сніг , вітер , день.

                                 Сонячний , пухнастий , сильний.

-Слова  першого рядочка поєднайте з словами другого рядочка і запишіть словосполучення .

  4. Перевірка виконаних завдань у групі.

 - Презентація  виконаного завдання в групі.

VІІ. Творча робота.  Створення  СЕНКАН

  • Пригадаємо що таке  СЕНКАН? ( Це вірш з 5  рядків, які не римуються)

1.рядок    1 слово           Іменник              

2 рядок  2 слова             прикметник   

3 рядок   3 слова            дієслово

4 рядок  4 слова  висловлює ставлення з приводу обговорення  --

5 рядок  1 слово   синонім до 1 слова       

   1 ря док                ПРИКМЕТНИК

   2  рядок                САМОСТІЙНИЙ, ЯСЕРАВИЙ

   3 рядок                 ОПРИСУЄ, РОЗКРИВАЄ,КОНКРЕТИЗУЄ

   4 рядок                ЗБАГАЧУЄ МОВЛЕННЯ УКР.НАРОДУ

   5 рядок                Ознака

  • Прочитайте що вийшло?

VІІІ.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

  • А  зараз охарактеризуємо наш клас
  • Працьовиті
  • Розумні
  • Ич,які  гарні
  • Кмітливі
  • Мрійливі
  • Енергійні
  • Творчі
  •  Найкращі
  • Ич,які  дружні
  • Класні
  • ПОАПЛОДУЄМО  , ЯКІ МИ МОЛОДЦІ!

ІХ. Підсумок уроку

Гра « Незакінчене речення»                         

  • Що ми вивчили на уроці?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Позначте свій настрій . Який він?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2020
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку