УРОК-ГРА
Розв’язування вправ
з теми
«Звичайні дроби»
5 клас
Тема: Розв’язування вправ.
Урок цієї теми я використала для розв’язування різноманітних вправ на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. При цьому старалася більше уваги приділяти записам розв’язування, поясненням до розв’язків задач.
Мета: - вдосконалювати уміння учнів додавати, віднімати і
порівнювати звичайні дроби, розв’язувати задачі на
додавання та віднімання звичайних дробів, знаходження
дробу від числа і числа за його дробовою частиною;
- розвивати логічне мислення, культуру математичної мови
і записів;
- виховувати інтерес до математики, взаємодовіру,
посилювати міжпредметну інтеграцію.
Обладнання: картки-телеграми, епіграф, рисунки, пов’язані з умовами задач.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Епіграф:
Ми зв’язані з усім живим у природі.
А.Швейцер.
Орієнтовний план проведення уроку.
І. Розв’язування логічних вправ.
1. Яке з чисел потрібно виключити?
2. Яке число потрібно вибрати замість знаку питання?
__________ _________
2 ? (6)
3. Вставити пропущене число.
4. Хто швидше знайде відповідь.
ІІ. Повідомлення теми та очікуваних результатів.
Урок починається з оголошення: «Сьогодні перед уроком до школи завітав листоноша і приніс купу телеграм з «Лісової школи». Звірятка дуже просять вас допомогти їм розв’язати задачі». Записується в зошит тема уроку, повідомляються цілі уроку та очікувані результати.
ІІІ. Розв’язування вправ.
Учні розподіляються на три групи. Кожній групі роздається по 2 телеграми-задачі. Учні виконують завдання в групах, після чого представники груп пишуть повні розв’язанна на дошці, роблять пояснення. Всі інші роблять відповідні записи в зошитах.
Телеграма №1.
Лисичка задумала обгородити город, що має форму прямокутника з шириною 60м, що становить його довжини. Яка довжина огорожі? Допоможіть лисичці.
Телеграма №2.
Мишка-шкрябушка заховала в одну нірку горішків, а скільки в другу – забула, але вона знає, що всього в неї було 12 горішків. Допоможіть їй, не витягуючи, дізнатися, скільки горішків у другій нірці?
Телеграма №3.
Старенька Сова задумала полетіти в гості до своєї доньки – Совички, яка живе на відстані 3600м. цієї відстані вона пролетіла без відпочинку. Скільки метрів їй потрібно ще пролетіти? Допоможіть старенькій.
Телеграма №4.
Ведмідь сперечається з Вовком: у кого важчий мішок. Ведмідь каже, що 2ц 20кг у його здоровенному мішку, а у Вовка - т. Допоможіть їм розв’язати цю проблему.
Телеграма №5.
Коти на велосипедах виїхали з різних кінців лісу назустріч один одному. Швидкість першого кота дорівнює км/год, а другого - км/год. Через скільки годин після початку руху вони зустрінуться, якщо відстань між ними 11км?
Телеграма №6.
Білочка вирішила порахувати свої запаси на зиму. Всього у неї було кг сушених грибів та ягід. Прийшов до неї їжачок і позичив кг, через декілька днів він повернув кг. Скільки кілограмів сушки повинен повернути Їжачок Білочці? Допоможіть Білочці, вона склала до задачі рівняння:
ІV. Хвивлинка-веселинка.
Така «хвилинка» проводиться для розрядки після напруженої праці. Два учні заздалегідь готують усмішки.
Скільки у вашому класі відмінників? Без мене один. А чому без тебе? Та я ж не відмінник.
Скільки учнів у вашому класі? З учителькою 30. а без учительки? Без учительки всі розбіжаться.
Скільки тобі років? Одинадцять. Та тобі ж у минулому році було тільки п’ять, отже, в цьому році повинно бути шість! Справді, у минулому 5, у цьому 6, а разом 11.
V. Підсумок уроку.
На цьому етапі уроку важливо акцентувати увагу учнів на труднощі під час виконання задач. Оскільки основні вправи були розв’язані в групах, то оцінювання роботи дають самі учні. Тут же проводиться самооцінка прогалин у змаганнях із теми.
Про емоційний стан класу свідчать спеціальні піктограми, заготовлені дітьми заздалегідь.
Якщо посмішок більше – то урок вдався.
VІ. Пояснення домашнього завдання.