Урок "Звичайні дроби"

Про матеріал
Урок цієї теми я використала для розв’язування різноманітних вправ на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. При цьому старалася більше уваги приділяти записам розв’язування, поясненням до розв’язків задач.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 УРОК-ГРА

 

Розв’язування вправ     

              з  теми

«Звичайні дроби»

                     

                                    5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Розв’язування вправ.

Урок цієї теми я використала для розв’язування різноманітних вправ на додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками. При цьому старалася більше уваги приділяти записам розв’язування, поясненням до розв’язків задач.

Мета: - вдосконалювати уміння учнів додавати, віднімати і 

             порівнювати звичайні дроби, розв’язувати задачі на  

               додавання та віднімання звичайних дробів, знаходження

               дробу від числа і числа за його дробовою частиною;               

              - розвивати логічне мислення, культуру математичної мови  

               і  записів;                                                                                          

              - виховувати інтерес до математики, взаємодовіру,

               посилювати міжпредметну інтеграцію.

Обладнання: картки-телеграми, епіграф, рисунки, пов’язані з умовами задач.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа, числа за його дробом;
  • розв’язувати задачі та вправи на додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками;
  • скоригувати свої знання та вміння з даної теми;
  • повторити деякий геометричний матеріал.

Епіграф:

        Ми зв’язані з усім живим у природі.

                                                      А.Швейцер.

Орієнтовний план проведення уроку.

 

І. Розв’язування логічних вправ.

1. Яке з чисел потрібно виключити?

               

 

 

      

 

 2. Яке  число потрібно вибрати замість знаку питання?

                                     

                     __________                  _________

                              2                                  ?        (6)

3. Вставити пропущене число.

4. Хто швидше знайде відповідь.

        

 

 ІІ. Повідомлення теми та очікуваних результатів.

Урок починається з оголошення: «Сьогодні перед уроком до школи завітав листоноша і приніс купу телеграм з «Лісової школи». Звірятка дуже просять вас допомогти їм розв’язати задачі». Записується в зошит тема уроку, повідомляються цілі уроку та очікувані результати.

 

ІІІ. Розв’язування вправ.

Учні розподіляються на три групи. Кожній групі роздається по 2 телеграми-задачі. Учні виконують завдання в групах, після чого представники груп пишуть повні розв’язанна на дошці, роблять пояснення. Всі інші роблять відповідні записи в зошитах.

Телеграма №1.

Лисичка задумала обгородити город, що має форму прямокутника з шириною 60м, що становить його довжини. Яка довжина огорожі? Допоможіть лисичці.

Телеграма №2.

Мишка-шкрябушка заховала в одну нірку горішків, а скільки в другу – забула, але вона знає, що всього в неї було 12 горішків. Допоможіть їй, не витягуючи, дізнатися, скільки горішків у другій нірці?

Телеграма №3.

Старенька Сова задумала полетіти в гості до своєї доньки – Совички, яка живе на відстані 3600м. цієї відстані вона пролетіла без відпочинку. Скільки метрів їй потрібно ще пролетіти? Допоможіть старенькій.

Телеграма №4.

Ведмідь сперечається з Вовком: у кого важчий мішок. Ведмідь каже, що 2ц 20кг у його здоровенному мішку, а у Вовка - т. Допоможіть їм розв’язати цю проблему.

Телеграма №5.

Коти на велосипедах виїхали з різних кінців лісу назустріч один одному. Швидкість першого кота дорівнює км/год, а другого - км/год. Через скільки годин після початку руху вони зустрінуться, якщо відстань між ними 11км?

Телеграма №6.

Білочка вирішила порахувати свої запаси на зиму. Всього у неї було кг сушених грибів та ягід. Прийшов до неї їжачок і позичив кг, через декілька днів він повернув кг. Скільки кілограмів сушки повинен повернути Їжачок Білочці? Допоможіть Білочці, вона склала до задачі рівняння: 

 

ІV. Хвивлинка-веселинка.

Така «хвилинка» проводиться для розрядки після напруженої праці. Два учні заздалегідь готують усмішки.

Скільки у вашому класі відмінників? Без мене один. А чому без тебе? Та я ж не відмінник.

Скільки учнів у вашому класі? З учителькою 30. а без учительки? Без учительки всі розбіжаться.

Скільки тобі років? Одинадцять. Та тобі ж у минулому році було тільки п’ять, отже, в цьому році повинно бути шість! Справді, у минулому 5, у цьому 6, а разом 11.

 

V. Підсумок уроку.

На цьому етапі уроку важливо акцентувати увагу учнів на труднощі під час виконання задач. Оскільки основні вправи були розв’язані в групах, то оцінювання роботи дають самі учні. Тут же проводиться самооцінка прогалин у змаганнях із теми.

Про емоційний стан класу свідчать спеціальні піктограми, заготовлені дітьми заздалегідь.

Якщо посмішок більше – то урок вдався.

 

VІ. Пояснення домашнього завдання.

 

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку