ХУДЯКІВСЬКИЙ ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ
ІМ.ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ Г.Є.БРИКА
ЛЕСЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Розв’язування компетентнісних задач
з теми: «Звичайні дроби»
Підготувала: вчитель математики Педан Ніна Володимирівна
Тема: Розв’язування компетентнісних задач з теми: «Звичайні дроби»
Мета: удосконалювати вміння виконувати дії додавання та віднімання звичайних дробів, формувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають обчислення дробу від числа та числа за його дробом; розвивати увагу, пам'ять, удосконалювати обчислювальні та комунікативні навички; виховувати цілеспрямованість, наполегливість у досягненні мети, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: «Ромашка», модель числового променя, картки із задачами, ілюстрації.
Тип уроку: формування компетентностей
Хід уроку
І. Організація класу.
В німецькій мові є приказка «Mit etw. in die Bruche kommen», що в перекладі означає «потрапити в дроби». Оскільки для багатьох людей дроби виявляються надто складними, то буквально ця приказка означає потрапити в складну ситуацію. Пропоную вам довести всім присутнім, що дроби – це не складно. Полікультурна компетентність
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
«Книга природи написана мовою математики». Ці слова належать італійському мислителю епохи Відродження фізику, астроному, математику, поету і літературному критику Галілео Галілею.
Щоб переконатися, що це дійсно так, пропоную вам перегорнути сторінки віртуальної книги «Природа і математика».
ІV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Сторінка перша. Рослинний світ
Математична розминка. Вправа «Ромашка» Математична компетентність
2/8 + 3/8= 5/8, +3/8 = , +3/8 = 7, 2+3/8 = 2 |
10 - 3/8 = 10, 4 - 3/8 = 4,
3 - 3/8 = 2 |
V. Розв’язування прикладних задач
Сторінка друга. Нежива природа
№1
Виконати дії та заповнити табличку
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
А |
І |
О |
М |
Н |
Т |
С |
Х |
|
11 |
|
|
|
|
|
|
Кодове слово «Хасіма»
Хасіма – це маленький покинутий острів біля Японії, острів-привид. Його площа лише 6 га. Острови – це частина неживої природи.
№2. Площа острова Хасіма 6 га, що становить 3/35 від площі острова кроликів (острова Окуносіма). Яка площа острова кроликів?
6:3*35=70(га) - площа острова кроликів
Відповідь: 70 га.
Нежива і жива природа взаємопов’язані.
Сторінка третя. Тваринний світ
№3. Числовий промінь, ціна поділки – 10 клітинок.
|
|
Позначити точки на координатному промені
В (), Р( , К (), С(), А(), Б()
№4. У самих кровожерливих хижаків зубів у пащі в сотні разів менше, ніж у нешкідливого равлика (у равлика 14 175 зубів; у слимака 30 000 зубів).
|
Сторінка четверта. Людина. |
Людина – цар природи, її вінець. Незабаром ми будемо відзначати річницю народження і річницю смерті великого українця. Про кого йде мова? Т.Г.Шевченко (09.03.1814 – 10.03.1861) Скільки років прожив Т.Г.Шевченко?
№5. За роки життя Т.Г.Шевченко 24 роки був кріпаком, 5/12 від цих років він був на засланні, а решту років життя – під наглядом жандармів. Скільки років він провів під наглядом жандармів.
1)1861-1814 = 47(р.) - прожив
2) 24:12*5=10(р.) – на засланні
3) 47- (24 + 10) = 13(р.) – під наглядом жандармів.
Відповідь: 13 років під наглядом жандармів.
Математична компетентність. Полікультурна компетентність
У письменника Л.М.Толстого є таке порівняння: «Людина схожа на дріб: чисельник – це те, чим вона є насправді, а знаменник – те, що вона про себе думає». Якою, на вашу думку, повинна бути людина, щоб значення її дробу було рівне 1? А що потрібно робити, щоб воно було більше 1? (Більше працювати над собою і менше хвалитися , не зазнаватися)
Компетентність продуктивної творчої діяльності
VІ. Підведення підсумків уроку
Чи зрозуміли ви на уроці, що книга природи дійсно написана мовою математики? Про яку частину природи ми не розв’язували задачі? (рослинний світ)
VІІ. Домашнє завдання: повторити п.26
1. Обчислити в кілограмах масу тварин із задачі №3.
2. Скласти та розв’язати прикладну задачу, пов’язану з рослинним світом
3. Швидкість польоту яструба дорівнює 42 км/год, що становить: а) швидкості голуба; б) швидкості качки; в) швидкості сокола. Знайдіть швидкість польоту голуба, качки і сокола.