Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел
Формування
предметних компетентностей: удосконалити вміння додавати і віднімати мішані числа, розв’язувати задачі на додавання і віднімання мішаних чисел;
ключових компетентностей:
• спілкування державною мовою — грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
• уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
• соціальна та громадянська компетентності — аргументувати та відстоювати свою позицію
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
Форма уроку: урок - подорож « У світі тварин».
Обладнання та наочність:
Хід уроку
Не достатньо оволодіти премудрістю,
потрібно також уміти користуватися нею.
Цицерон
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Я пропоную вам відгадати загадки, відгадки до яких нам дуже допоможуть сьогодні на уроці.
Дія ця із плюсом дружить
І вона важлива дуже,
Бо вона, даю вам слово,
Математики основа,
Щирі вам вітання
Від дії … (додавання.)
Зовсім це не таємниця,
Зветься результат різниця,
Нам потрібні тут старання,
Бо це - дія …(віднімання).
Отже, на сьогоднішньому уроці ми продовжуємо тему« Додавання і віднімання мішаних чисел».
Давньоримський політичний діяч, видатний оратор, філософ і літератор Цицерон одного разу сказав: «Не достатньо оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею». Цей вислів використаємо, як епіграф нашого уроку, на якому не лише удосконалимо вміння і навички додавати і віднімати мішані числа, але, я надіюся, взнаємо дещо цікаве.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
( 2 учні записують на дошці)
Вправа1.
Порівняти:
1) - і ; 2) - і ; 3) - і .
Вправа2.
Обчислити :
1) - ; 2) - ; 3) - ; 4) - .
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Для того, щоб плідно попрацювати на уроці нам потрібно дещо дуже важливе. А що саме, ви взнаєте, відгадавши загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
(знання)
Так, діти, це – знання. І всі ви прекрасно розумієте, що без знань про дроби ви не зможете їх правильно ні додавати, ні віднімати.
Давайте пригадаємо з вами все, що ми знаємо про дроби та дії над ними.
Фронтальне опитування
V. Удосконалення вмінь і навичок
Завдання проектується на екран.
Вправа3.
Виконати дії:
1) + ; 2) + ; 3) + -.
Розв’язання і відповідь теж проектується на екран
1) 35м - це довжина найбільшої тварини в світі;
2) 195 т - вага найважчої тварини в світі;
3) 2т – вага новонародженого кита.
(Вчитель проектує на екран фото голубого кита).
Як ви уже зрозуміли самою більшою (35 м)і самою важчою(195т) твариною в світі є голубий кит. Новонароджений голубий кит важить2т.
Для порівняння : вага одного порожнього залізничного вагона 9 т.
Задача. Скільки потрібно порожніх залізничних вагонів, щоб їх маса зрівнялася з масою кита?
Саме голубі кити ростуть швидше всіх живих істот на Землі: в перші півроку вони щоденно підростають на 3 см! За перші 7 місяців життя їх вага збільшується з 2 до 24 тонн, тобто в 12 раз!
Для порівняння: котенятам, які ростуть теж дуже швидко, потрібен тиждень, щоб вага збільшилася в два рази.
Рухавка «Австралійський дощ».
Яке завдання буде наступним ви зрозумієте, відгадавши загадку:
Загадкове, вам знайоме,
в ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це… (рівняння.)
Вправа 4.
Розв’язати рівняння:
1) - = ;
2) 5 - (