Дата: 03.12.2020р., клас: 5-а, 5 -б
Тема уроку: Звичайні дроби
Мета уроку: сформувати поняття звичайних дробів; розглянути нові поняття, такі як чисельник дробу, знаменник дробу, риска дробу та з’ясувати функції цих елементів дробу; сформувати вміння читати й записувати звичайні дроби; ставити запитання і розпізнавати проблему, вибирати й застосовувати знання та способи діяльності для досягнення мети.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: мультимедійний комплекс, презентація, картки.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Пролунав дзвінок,
Розпочавсь урок,
Речі для уроку діти мають
І за парти тихенько сідають.
ІІ. Аналіз контрольної роботи
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Пропоную вам відгадати загадку. Слово-відгадка буде одним з ключових слів нашого уроку.
Увага, загадка:
(Це слово – "Дріб")
Чому це слово ключове на нашому уроці? Тому, що ми вивчаємо тему "Дроби". Запишіть тему уроку: «Звичайні дроби». Наше з вами завдання сформувати поняття звичайних дробів; розглянути нові поняття, такі як чисельник дробу, знаменник дробу, риска дробу; навчитися читати й записувати звичайні дроби.
IV. Вивчення нового матеріалу
Дробові числа виникають, коли один предмет (яблуко, кавун, торт, хлібину, аркуш паперу) або одиницю виміру (метр, годину, градус, кілограм) ділять на кілька рівних частин.
Такі слова, як «півхлібини», «півлітра», «третина шляху» ви чуєте щодня.
Половина, чверть, третина, півтора – це приклади дробових чисел.
Розглянемо приклад. На день народження до вас прийшли 3 друзів. Святковий тортик розрізали на 3 рівних частини. Тоді кожний гість отримає частину торта.
Записи … називають звичайними дробами або просто дробами.
Звичайні дроби записують за допомогою двох натуральних чисел і риски дробу.
Число, записане над рискою дробу, називають чисельником дробу; число, записане під рискою дробу, називають знаменником дробу.
Знаменник дробу показує, на скільки рівних частин поділили щось ціле, а чисельник – скільки таких частин взяли.
Розглянемо приклади:
1.Одиничний відрізок поділено на 5 рівних частин.
2.Рівносторонній трикутник поділили на 4 рівні частини – 4 рівних трикутники.
V. Фізкультхвилинка
VI. Застосування знань і вмінь
1)Робота з підручником: № 680, 681, 682, 684, 686.
2)Робота з картками:
1. Яку частину години становить урок? 45 / 60
2. Яку частину тижня становить понеділок? 1/7
3. Яку частину гривні становить 50 копійок? 1/2
4. Яку частину метра становить 5 см? 5/100
5. Яку частину алфавіту становлять голосні літери? (8/32)
6. Чому дорівнює дріб у якого чисельник і знаменник рівні? 1
7. Яку частину року становить 1 місяць? 1/ 12
8. Слово «половина» у вигляді дробу – це … ½
VII. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа: Знайди пару – Звичайні дроби.
VIII. Домашнє завдання: п.25, №№ 683, 685, 687, інтерактивне завдання.