Урок "Звичайні дроби з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Повторення відомостей про звичайні дроби. Звичайні дроби з однаковими знаменниками.

Мета: Повторити та узагальнити знання учнів по звичайних дробах. Формувати вміння порівнювати дроби з однаковими чисельниками та однаковими знаменниками, додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками, перетворювати мішаний дріб у неправильний дріб.

Розвивати логічне мислення учнів, пам'ять, обчислювальні навички, вміння зосереджувати та концентрувати увагу.

Виховувати ставлення до товаришів з граничною пошаною, залучення до спільної діяльності та допомозі один одному, інтерес та зацікавленість до предмету математики та бажання вчитися та вміння застосовувати знання на практиці.

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Старосолянський НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики у 5 класі 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробив

вчитель математики

Думич О. В.

 


Тема:  Повторення відомостей про звичайні дроби. Звичайні дроби з однаковими знаменниками.

Мета:  Повторити та узагальнити знання учнів по звичайних дробах. Формувати вміння порівнювати дроби з однаковими чисельниками та однаковими знаменниками, додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками, перетворювати мішаний дріб у неправильний дріб.

 Розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, обчислювальні навички, вміння зосереджувати та концентрувати увагу.

 Виховувати ставлення до товаришів з граничною пошаною, залучення до спільної діяльності та допомозі один одному, інтерес та зацікавленість до предмету математики та бажання вчитися та вміння застосовувати знання на практиці.

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок

Епіграф: "Математика вчить мислити і разом з тим вселяє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю,характер".

В.О.Сухомлинський

Девіз. Ми навчаємось не для школи, а для життя.

I. Організація класу до уроку.

Привітавшись, учитель не пропонує сісти. Перед кожним учнем є український алфавіт, за допомогою якого учні мають розшифрувати про що йтиметься на сьогоднішньому уроці.

Розшифруйте слово, використовуючи український алфавіт

10  3  11  28  1  14  18  12  Звичайні

6  21  19  2  11  дроби

Щоб сісти учні не повторюючись мають назвати всі терміни суттєві для теми «Звичайні дроби».

ІІ. Перевірка домашнього завдання

№ 745

 ; ; ; ; ; .

№ 747

; ; ; ; ; .

ІII. Актуалізація опорних знань.

1. Бліцопитування.

Завдання для 3-4 учнів

а) Запишіть дріб, яка частина кожної із зображених на рисунку фігур заштрихована

Безымянный____     Безымянный1____     Безымянный2____

б) Замалюйте відповідну частину кожної з фігур на рисунку

 

 

 

 

                 

в) При якому значенні х дріб    буде правильним?

х =

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

 

 

г) Як подати число 8 у вигляді дробу?

1) ; 2) ; 3) ; 4)

Відповіді до бліцопитування:

Безымянный3а) ;       ;        .

 

б)

 

в)  х = 1,  2,  3,  4,  5

г) 1) 8;      2) 16;      3) 56;      4) 40.

2. Математичний диктант.

Завдання для решти класу. Один учень до дошки.

Інші під диктовку вчителя записують дроби в зошитах.

;    ;     ;     ;     ;     ;     ;    ;     ;    ;    ;     .

В кінці диктанту учні Звіряються з дошкою.

Історична довідка

Піфагор уперше математично описав звук. Тому його цілком можна називати «прадідом» акустики. Його октава стала виражатися так:

1       

до ре мі фа соль ля сі до

Звичайно, на сучасну гаму це не схоже, проте дроби  ;   ;   ……, показують розміри музичного твору. Різні твори мають різні розміри. Наприклад, вальс має розмір , марш або .

Як багато в музиці математики — і розміри, і тривалість нот…

Математика допомагає майстрам виготовляти музичні інструменти. Найпростіша сопілочка, наприклад, створюється так: на половині довжини свердлять дірочку — це «до», на третині — «ре», на чверті «мі».

Отже, якщо з науки математики вирізати знання про «Звичайні дроби», то зникне і музика, яку ви так любите, зникнуть і музичні інструменти, ноти.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

— Отже, як ви вже зрозуміли, на сьогоднішньому уроці ми повторюємо відомості про звичайні дроби.

— То що ж ми чекаємо від цього уроку?

На дошці записані очікувані результати:

  • згадати та удосконалити свої вміння та навички під час виконання завдань з теми «Звичайні дроби»;
  • удосконалити техніку додавання, віднімання, порівняння дробів та розв’язування задач на дроби;
  • вміння заробляти оцінку, спираючись лише на власні знання;
  • розвиток соціальних компетенцій: вміння робити вибір, приймати рішення, брати на себе відповідальність і безконфліктно спілкуватися в колективі.

V. Виконання завдань під контролем вчителя.

а) Бліцтест

Слабші учні отримують картку, що має такий вигляд:

 

 

Поставити хрестик

під буквою правильної відповіді

 

 

 

Завдання для бліцтесту

1. Укажіть неправильну відповідь

I-в. II-в.

а) <;  б) ; а) 1>;   б) ;

в) ;   г)  в) ;   г)

2. Знайдіть корінь рівняння

I-в. II-в.

; ;

а) ;   б) ; а) ;  б) ;

в) ;   г) .  в) ;   г) .

3. Обчисліть значення виразу

 

а) ;   б) ; а) ;   б) ;

в) ;   г) . в) ;   г) .

4. Значення якого дробу дорівнює 1.

а) ;   б) ; а) ;   б) ;

в) ;   г) .  в) ;   г) .

Відповіді до бліцтесту:

                                       І в                                  II-в.

 

А

 

Б

 

В

 

Г

 

 

А

 

Б

 

В

 

Г

1

 

 

 

 

 

 

Х

 

1

 

 

 

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Х

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

Х

 

 

 

 

 

3

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

Х

 

 

 

4

Х

 

 

 

 

 

 

 

б) Дидактична гра «Відповідь — Буква».

Завдання для решти учнів

Спосіб гри:

1. Учні отримують такі таблиці:

80

9

30

36

27

150

8

160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Учитель оголошує завдання: треба розташувати букви відповідно до відповідей, які отримаються. Якщо відповіді будуть правильними, то в таблиці отримається прізвище таджикського вченого з ХIII ст., який першим ввів риску для дробу.

1. На гілці сиділо 12 пташок, з них полетіли. Скільки пташок полетіло? 8 (а)

2. В класі 36 учнів, з них катались на лижах. Скільки учнів катались на лижах? 27 (с)

3. На сторінці 2000 букв, усіх букв складає літера «а». Скільки разів зустрічається літера «а» на даній сторінці? 80 (а)

4. Було 350 грн., витратили усіх грошей. Скільки грошей залишилось? 150 (с)

5. В зошиті 24 сторінки, на всіх сторінок виконані записи. Скільки сторінок чистих? 9 (л)

6. Сину 8 років. Його вік становить віку батька. Скільки років батькові? 36 (а)

7. Скільки грошей становить вся сума, якщо всіх наявних грошей — це 120 грн.? 160 (р)

8. Яка довжина відрізка, якщо його мають довжину 18 см? 30 (х)

Правильна відповідь (інформація для вчителя): ал-Хассар.

VI. Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Сьогодні я отримав листа з країни Звичайних дробів, в якому жителі цієї країни звертаються до учнів Чаплівської ЗСШ за допомогою. Потрібно допомогти їм розподілити їх за класами Правильні та Неправильні дроби.

— Визначте, до якого класу належить кожен дріб. 1 учень

Дроби записані у рядок, стрілочками розмістити у порядку спадання: ; ; ; ; . 1 учень

Завдання для решти учнів:

На дошці записані дроби, виписати з них неправильні (І ряд), правильні (ІІ ряд):

;   ;  ;  ;  ;   ;   ;  ;  ?

Відповідь до І ряду:   Відповідь до ІІ ряду:

;  ;  ;  ;  .   ;  ;  ;  .

 Змагання команд.

    Учні розбиваються на 2 варіанти,по одному виходять до дошки і виконують завдання. Для оцінювання якості виконання учителем визначається журі. Перемога залежить від швидкості і правильності дій.

 

               I варіант                                                                     II варіант

а) Виділіть цілу частину із неправильного дробу:

                =                                                                            =

 

                =                                                                             =

 

                =                                                                             =

б) Перетворіть  мішане число у неправильний дріб:

                =                                                                           =

 

              =                                                                             =

Робота з підручником.

№ 750

 

VII. Підсумок уроку. Д/з.

І група № 749

ІІ група № 751(1-6)

1

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку