Розробка уроку з математики " Порівняння десяткових дробів"
Порівняння десяткових дробів
Мета уроку:
Дидактична: домогтися від учнів засвоєння правила порівняння десяткових дробів, сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено застосування правила порівняння десяткових дробів;
Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення;
Виховна: виховувати наполегливість, акуратність
Очікувані результати: учні повинні знати правило порівняння десяткових дробів, розв'язувати вправи, що передбачають знання правила порівняння десяткових дробів.
Обладнання: підручник (Мерзляк, Полонський, Якір; Математика 5 клас) роздавальний матеріал
Дата 11/02/2015 Клас 5
Порівняння десяткових дробів
Мета уроку:
Дидактична: домогтися від учнів засвоєння правила порівняння десяткових дробів, сформувати вміння виконувати завдання, у яких передбачено застосування правила порівняння десяткових дробів;
Розвиваюча: розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення;
Виховна: виховувати наполегливість, акуратність
Очікувані результати: учні повинні знати правило порівняння десяткових дробів, розв’язувати вправи, що передбачають знання правила порівняння десяткових дробів.
Обладнання: підручник (Мерзляк, Полонський, Якір; Математика 5 клас) роздавальний матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком 30
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
Відповісти на запитання, що виникли в учнів під час виконання домашнього завдання.
■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку
▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Ви вже вмієте порівнювати звичайні дроби, які мають однакові знаменники або однакові чисельники. А яким же чином діяти, якщо необхідно порівняти десяткові дроби? Що необхідно знати для такого порівняння? Сьогодні ви дізнаєтеся, як порівняти 2,4 і 2,345.
■ IV. Актуалізація опорних знань
▪ Бліц-опитування за технологією «Мікрофон»
Дії вчителя |
Дії учнів |
1. Порівняйте числа: |
|
44 і 47; |
< |
342 і 479; |
< |
6372 і 675; |
> |
|
> |
і ; |
> |
2. Чи правильно, що: |
|
|
Так |
|
Так |
|
Ні |
■ V. Засвоєння нових знань
Викладання нового матеріалу
1. Властивість десяткового дробу.
Якщо до десяткового дробу дописати справа нуль (або декілька нулів), то дістанемо дріб, який дорівнює даному.
Якщо десятковий дріб закінчується нулями, то ці нулі можна відкинути й дістанемо дріб, який дорівнює даному. ;
2. Порівняння десяткових дробів.
Десяткові дроби записують за тими ж правилами, що й натуральні числа. Тому порівнювати десяткові дроби можна за правилами,
аналогічними до правил порівняння натуральних чисел.
Ціла частина першого дробу дорівнює 15, а другого — 11. Оскільки 15 > 11, то 15,4 > 11,32.
Дроби 15,41 і 15,28 мають однакові цілі частини, але перший з
них має більше число десятих: 4 > 2. Тому 15,41 > 15,28
Дроби 15,41 і 15,43 мають однакові цілі частини й однакове число десятих. Проте перший з них має менше число сотих (1<3), тому 15,41 < 15,43.
Порівняємо дроби 3,42 і 3,423. Запишемо перший дріб так:
3,42 = 3,420. Оскільки 3,420 < 3,423, то 3,42 < 3,423.
Отже, з двох десяткових дробів більший той, у якого
більша ціла частина.
Якщо десяткові дроби мають однакові цілі частини, то більшим буде той дріб, у якого більше число десятих; якщо число десятих однакове, то більшим буде той дріб, у якого більше число сотих, і т. д.
3. Приклади порівняння десяткових дробів.
Розглянути з учнями порівняння десяткових дробів:
Дії вчителя |
Дії учнів |
Порівняти дроби |
|
5,564 і 2,54; |
> |
3,8 і 4,9; |
< |
65,234 і 68,432; |
< |
3,5 і 3,8 |
> |
33,43 і 33,47 |
< |
43,235 і 43,239 |
> |
■ VI. Первинне закріплення знань
▪ Робота учнів біля дошки
№ |
Завдання |
Розв’язання |
827 |
Порівняйте числа |
|
|
9,4 і 9,6 |
< |
|
5,5 і 4,8 |
> |
|
6,3 і 6,31 |
< |
|
3,29 і 3,316 |
< |
|
0,3 і 0,08 |
> |
|
7,2 і 7,094 |
> |
№ |
Завдання |
Розв’язання |
829 |
Запишіть у порядку спадання: 8,5; 8,16; 8,4; 8,49; 8,05; 8,61 |
8,61; 8,5; 8,49; 8,4; 8,16; 8,05. |
825 |
Запишіть кілька десяткових дробів, які дорівнюють даному |
|
|
5,400 |
5,4; 5,40 |
|
12,5080 |
12,508; 12,508 |
|
0,980 |
0,98; 0,9800 |
|
■ VII. Підбиття підсумків уроку
▪ Фронтальне опитування
1. Чи зміниться десятковий дріб, якщо в кінці до нього дописати нуль; 8 нулів; 1000 нулів?
2. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів.
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
▪ Завдання для всього класу
Підручник ст.249 №828, 830, 832.
Додатково: №834