Урок на тему "Множення десяткових дробів"

Про матеріал

Урок математики в 5 класі з використанням здоров'язбережувальних технологій, спрямований на реалізацію змістовної наскрізної освітньої лінії "Здоров'я та безпеки"

Перегляд файлу

Бахмутська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 10

Бахмутської міської ради Донецької області

 

 

 

урок  з використанням здоров'язбережувальних технологій

Підготувала

учитель математики

Бахмутської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №10

Бахмутської міської ради

Донецької області

Махіборода Ірина Віталіївна

 

 

Бахмут

2018

Мета:     

  • Сприяти розвитку обчислювальних навичок, логічного мислення, математичного мовлення, уваги, вміння спілкуватися під час роботи в парах та групах, під час кооперативного навчання.
  • Сприяти закріпленню навичок множення десяткових дробів під час розв'язання вправ та задач; звернути увагу на окремі випадки множення десяткових дробів на 10, 100,…та  0,1; 0,01…
  • Спонукати турбуватися про своє здоров’я, розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.

Обладнання:    проектор, ноутбук, презентація.

Очікувані результати:

  • учні  розв’язують вправи, що передбачають  множення десяткових дробів;
  • розв'язують сюжетні задачі з реальними даними щодо здорового харчування.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Форма уроку: урок – подорож

Методи та прийоми: організація пізнавальної діяльності учнів ;групова та індивідуальна форма роботи; формування вмінь та навичок 

Хронометраж уроку:

  1. Організаційний момент. Емоційна готовність до уроку (1 хв.)
  2. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)
  3. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень. ( 7 хв.)
  4. Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах. (30 хв.)
  5. Підсумок уроку. Рефлексія. (3 хв.)
  6. Інструктаж до виконання домашнього завдання. ( 2 хв.)

 

 

 

Дев’ять десятих нашого щастя залежить від здоров’я.

Артур Шопенгауер (німецький філософ)

                                                              Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційна готовність до уроку. Ознайомлення з епіграфом до уроку. (слайд 2)

ІІ. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

Хазяйка кафе (вчителька).  Доброго здоров’я, шановні відвідувачі! Я рада вітати вас у нашому затишному «Математичному кафе». Я приготувала цікаву програму перебування у цьому незвичайному місці. Дозвольте вам її презентувати.

Програма перебування: (слайд 3)

  1. Отримання запрошень.
  2.  «Салат із числами».
  3. «М’ясна задача».
  4.  Поради здорового харчування.
  5. Десерт «Запечені  грушки з прикладами».
  6. Рекомендації до « Книги скарг і пропозицій».
  7. «Гостинці у торбинці».

ІІІ. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень.

На початку нашої зустрічі я хочу побажати вам здоров’я, бо це – найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність її навчання, самопочуття. Здоров’я  ж великою мірою залежить від харчування.

1 ) Отримання запрошень

Для того, щоб наша подорож була вдалою, ми повинні перевірити вашу підготовку до неї, тому ви повинні дати відповіді на 5 теоретичних запитань. (слайди 4-8)

  1. Як перемножити два десяткових дроби?
  2. Як називають компоненти множення і результат?
  3. Які властивості множення ви знаєте?
  4. Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 10; 100; 1000…?
  5. Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю 0,1; 0,01; 0,001…?
  6. Виконайте множення:     1) 0,2 · 3; 2) 0,4 · 0,6; 3) 2,5 · 4; 4) 0,5 · 0,6.

IV. Застосування учнями знань в стандартних і змінених умовах.

Хазяйка кафе. Дуже корисно дітям споживати різноманітні салати, бо найчастіше їх виготовляють з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів. Але найціннішою в них є очищена рослиною біологічно активна вода з розчиненими в ній хімічними речовинами. Недарма кажуть, що овочі – комора здоров’я. Для своїх шановних відвідувачів я приготувала салат із числами.

 2 )   «Салат із числами». (слайд 9)

Робота за варіантам

Завдання 1.

1 варіант

2 варіант

0,32∙10

1,76·10

0,145·100

0,3100

3,5·100

0,71000

2,3·0,1

290,01

24·0,01

0,50,1

 Завдання 2. (слайд 10)

Завдання на знаходження відповідності.

За умовою:  14367=9581 ─ це вірно.

  1. 14,36,7

А)  9,581

 

  1.  1,430,67

 

Б)  95,81

 

  1. 14,30,67

 

В)  0,9581

 

  1. 0,1430,67

 

Г)  0,09581

 

Знайти відповідність між цифрами та буквами


 


3 ) Завдання 3.  «М’ясна задача»   (слайд 11)  (розв’язуємо разом)

Пам’ятка.   Щодня дитині слід їсти: (слайд 12)

  • 1 – 2 скибки хліба, 4 печива, 250 г каші;
  • 500 г сирих чи варених овочів та зелені, 2 – 3 яблука або 2 склянки фруктового соку;
  • 1 склянку молока чи кефіру, 50 – 100 г сиру;

80 – 100 г м’яса, риби чи птиці. 1 – 2 яйця.

Задача. Порція тушкованого м’яса складається із 3 шматочків по 0,01кг та 2 шматочків по 0,03кг. Чи задовольнить вона денну потребу дитини в м’ясі ?

4 ) Поради здорового харчування

Завдання 4

Учитель: Нажаль крім натуральних продуктів до складу їжі входять різноманітні хімічні сполуки, харчові добавки, фарбники, емульгатори. І не всі вони корисні для організму людини. Більшість з них вказано на етикетці продукту, але в зашифрованому вигляді. Розв’язавши задачу, ви  дізнаєтеся якою буквою позначаються харчові добавки. (слайд 13)

Завдання 1.     З позицій здорового харчування, кожного дня п’ятикласник повинен вживати 0,4 кг овочів без урахування картоплі. Відомо, що хом’як збирає на зиму близько 90 кг гороху. Хто більше і на скільки  з’їдає овочів: людина за рік чи хом’як за зиму?

Е)56     Р)146     С)560     Д)14,6

 

Це буква «Е» з певним номером, наприклад Е161, Е122 та інші.

Пропоную Вам познайомитись з цими загадковими «Е».

     Усі хімічні домішки, котрі класифікують за шкалою «Е» нумерують від 100 до 999. Літера Е означає Європа, тобто, те що цю сполуку виготовили і перевірили на території Європи.

Основною групою речовин, що визначають зовнішній вигляд продуктів харчування, є харчові барвники( натуральні і синтетичні). В Україні дозволяють для застосування 60 найменувань барвників. Барвники нумеруються від 100 до 199.

Завдання 2.      (слайд 14)

Заповніть пусті клітинки і ви дізнаєтеся, які барвники небезпечні.

0,1   =12,2;    0,001      =0,102;      0,0001     = 0,0124;

 0,01      = 1,29;           0,10    =10,4;    0,001      =0,110     

   Найбільш поширені і небезпечні фарбники Е122; Е102; Е104; Е124; Е129; Е110; (слайд 15)

Вони широко використовуються у солодкій воді, морозиві, печиві, цукерках. Ці продукти викликають гіперактивність, швидку втомлюваність, імпульсивність, захворювання на рак, пониження зору, розлад шлунку, є шкідливими для шкіри.

Фізхвилинка.

Для зміцнення здоров'я безцінна посмішка. Посмішка, безтурботний сміх виганяють зі свідомості людини негативні, важкі і погані думки, змінюють світовідчуття, підвищують настрій, на якийсь час роблять людину щасливою. Тож посміхніться один до одного; хай гарний настрій допоможе вам сьогодні розв’язати усі завдання!

Поширеними і небезпечними є консерванти. Вони нумеруються від 200 до 299. Ця харчова добавка сповільнює псування продуктів.

Завдання 3.  Розвязавши рівняння,  ви дізнаєтеся які консерванти є небезпечними. (слайд 16)

Рівняння     Х:1,2=1,42    

А)2,352      (Е223,Е211, Е224, Е240, Е232)

 Б)235,2    (Е262, Е267, Е271, Е275, Е292)

 В)23,52    (Е200, Е288, Е244, Е255, Е266)

 Г)0,2352    (Е265, Е294, Е202, Е261, Е210)

Найбільш небезпечними консервантами є: Е223; Е211; Е213; Е224; Е240; Е232; (слайд 17)

Широко використовуються в море продуктах, повидлах, соусах, стравах швидкого приготування;

Більше 90% кисломолочних продуктів в Україні містять кількість консервантів, що перевищує безпечну для здоров’я людини норму.

Дані речовини викликають алергію, злоякісні пухлини, хвороби печінки та нирок.

Широкого використання набули ароматизатори та підсилювачі смаку. Вони нумеруються від 600 до 699. У їжу кладеться у 50 разів більше підсилювачів смаку, ніж 40 років тому.

Завдання 4.

 Розв’язавши задачі, ви дізнаєтеся які ароматизатори найпоширеніші: (слайд 18)

1)Ребро куба 0,53м. Знайти суму усіх ребер. Відповідь-в см (6,36м=636см)

2)Сторони прямокутника 20,9см і 0,3м. Знайти площу.(627см)

3)Ребра прямокутного паралелепіпеда 2,5см, 4см і 62,1см. Знайти об’єм.(621см2)

4) Сторона квадрата 157,75см. Знайти периметр. (631см)

Найпоширенішими є: Е621, Е631, Е627,Е636.  (слайди 19-24)

Є ще дуже цікавий факт дії ароматизаторів та підсилювачів смаку. Вони викликають звикання у споживача. Тобто, ви вже не зможете відмовитись від неї. Ці домішки негативно впливають на здоров’я людини, якщо протягом доби буде вжито більше 2 грам (в бульйонному кубику 1,5 грама, то скільки їх в пачці чіпсів?)

Ці хімічні сполуки викликають головний біль, підвищене серцебиття,  температуру, слабкість.

Найчастіше ці речовини використовують при виготовлені швидко супів, напівфабрикатів, шоколадних батончиків, сухариків, чіпсів.

Ми не можемо повністю вберегти себе від хімічних домішок, але можемо хоча б ретельніше обирати продукти.

А на десерт я приготувала запечені грушки з прикладами.

5 )    Десерт «Запечені грушки з прикладами». (слайд 25)

Завдання .   Обчисліть зручним способом:

А) 0,4 · 29 · 2,5;                     В) 0,02 · 43,9 · 0,5;                  С) 4,28 · 7,4 + 4,28 · 2,6;  

Д) 0,37 ∙ 4,6 – 1,8 ∙ 0,37 + 0,37 ∙ 7,2    

(Відповіді: А)29;  В)4,39;   С)42,8;   Д)3,7)

Ми поговоримо про вітаміни, їх значення для життя людини і про те, в яких продуктах вони містяться. (слайд 26)

Слово вітаміни походить від латинського слова «віта» – життя. Назва ця не випадкова. Якщо в організмі вітамінів бракує, то людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах які вітаміни містяться.

Вітамін А.  Вітамін А, сприяє росту, допомагає зберегти нормальний зір. Його  багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.

Вітамін В. Вітамін В, дуже потрібний для розумової й фізичної праці, поліпшення травлення. Його  знайдете в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі .

Вітамін С.  Вітамін С, запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу. Багаті ним капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, чорна смородина.

Вітамін Д.  Вітамін Д, зміцнює кістки. Живе в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Хто дружити з ними буде –

Про хвороби враз забуде.

Вирости здоровим зможе,

Негаразди переможе.

Отже, запам’ятайте, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм усіма вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.

V.  Підсумок уроку.

6 ) Рекомендації до «Книги скарг і пропозицій».

Розставити коми так, щоб рівність була правильною  (слайд 27)

Ів                                                               ІІв

25 · 4 = 10                                                 125 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 100                                           125 · 0,08 =1000

0,25 · 0,04 = 100                                       1,25 · 0,8 = 1000

0,5 · 0,02 = 10                                           0,5 · 0,2 = 10

25 · 0,8 = 200                                            0,25 · 0,8 =200

Ів                                                               ІІв

2,5 · 4 = 10                                                 1,25 · 4 = 5

2,5 · 0,4 = 1,00                                           125 · 0,08 =10,00

0,25 · 0,04 = 0,0100                                   1,25 · 0,8 = 1,000

0,5 · 0,02 = 0,010                                        0,5 · 0,2 = 0,10

25 · 0,8 = 20,0                                            0,25 · 0,8 =0,200

Рефлексія (слайд 28)

  • Чи сподобалося вам  «Математичне кафе», що нового дізналися, які враження від перебування?

Здоров'я – це багатство,

Яке Господь нам дав,

І треба, щоб з дитинства

Його ти цінував.

Здоров'я не придбаєш

За гроші, пам'ятай.

Його від Бога маєш,

Про це не забувай.

Бережи здоров'я змалку,

Бо хазяїн тіла - ти.

Щоб життя прожити  довге,

Себе треба берегти.

То ж дорогі діти, бережіть своє здоров’я, бо воно найцінніший скарб!

VІ. Домашнє завдання 

7 )  «Гостинці у торбинці». (слайд 29)

1)Розв’язати задачу. У середньому кожна людина вживає 1,7л води на добу. Підрахуйте, скільки води вживають у середньому учні вашого класу на добу, за рік?

2)Скласти задачу на екологічну тему.

 

Список використаної літератури

  1. Європейські вимоги до харчових добавок. Довідник. – Львів: Ленорам,1997.-126с.
  2. Смоляр В.І. Проблеми використання харчових добавок в Україні//Тези доповідей Міжнародної науково-технічної конференції/НУХТ.-К.,1998.-С.53.

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку