Мета. Формувати в учнів уявлення про корисні і шкідливі звички та їх вплив на здоров'я людини. Ознайомити з формами відмови від тютюну й алкоголю. Навчити відмовлятися в небезпечних ситуаціях. Показати учням ситуації у яких відмова - єдиний спосіб відповідальної поведінки.
Тема. Звички і здоров’я. Формування звичок.
Мета. Формувати в учнів уявлення про корисні і шкідливі звички та їх вплив на здоров’я людини. Ознайомити з формами відмови від тютюну й алкоголю. Навчити відмовлятися в небезпечних ситуаціях. Показати учням ситуації у яких відмова - єдиний спосіб відповідальної поведінки.
Обладнання. Уривок вірша Г. Бойка, зошит, підручник.
Хід уроку
1. Організація класу. Створення емоційного настрою.
Той здоровий, хто сміється,
Бо нічого не болить,
Все йому в житті вдається
І чудова кожна мить.
Актуалізація опорних знань
1. Ознайомлення з уривком вірша Г.Бойка та обговорення змісту проводиться в групах, по одному куплеті.
...Яке життя довкіл прекрасне!
Росинки на траві блищать.
Яке чарівне сонце ясне
І неповторна кожна мить.
Й життя у кожного єдине В хворобі щастя не буває,
І неповторне,лиш одне! Лише в здоров’ї щастя є!
А ти у світі цім - людина! Весела думка всіх єднає,
І хай біда тебе мине. Здоров’я лиш дурний псує.
- Про що йде мова у вірші?
- Чи згідні ви з думкою автора?
Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми звернемо увагу на звички,що шкодять здоров’ю людини.
Йдеться про трьох ворогів людства:
- паління
- алкоголізм
- наркоманія.
Урок наш присвячений навичці, яка дозволяє з честю виходити з небезпечних для здоров’я ситуацій і вибирати відповідальні способи поведінки.
Первинне сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1.Бесіда.
- Чи були у вашому житті випадки.коли хтось пропонував
спробувати вам сигарети, алкогольні напої чи наркотики?
(Учні можуть навести свої спостереження, коли ці речовини
пропонували іншим дітям, або пригадати уривки з кінофільмів, книг.
- Що ви відчували?
- Що говорили?
- Погоджувалися чи відмовлялися?
- Якщо відмовлялися, то як?
- Чому одним вдається відмовитися, а іншим - ні?
2.Робота в групах
Показати короткі сценки за участю учнів класу і підлітків старших класів,що демонструють ситуації, коли необхідно відмовитися від паління, наркотиків, вживання алкоголю.
3.Обговорення ефективності форм відмови.
«Ні, дякую, + пояснення причини (головний біль, необхідність йти на тренування, побоювання засмутити батьків)».
«Ні, дякую + пропозиція чогось іншого (погратися разом, з’їсти цукерку, запропонувати жуйку, іграшку)».
«Ні, дякую!» (говори впевненим тоном без пояснення причин).
Зроби вигляд, що не почув/ла пропозиції.
Коротка відповідь на всі пропозиції й умовляння: « Ні», « Не буду», «Не хочу».
Відійти вбік від тих, хто пропонує.
Енергізатор.
Закріплення,поглиблення,корекція набутих знань.
1.Робота в групах. Вправа « Знайди вихід».
І група. На шкільному дворі старшокласники палять. Один з них пропонує тобі сигарету: « Запалюй!».
2 група. Старший брат просити тебе: « Візьми у батька сигарету так, щоб він не помітив, дай мені».
З група. Ти прийшов до друга пограти в комп'ютерні ігри.
Його батьків немає вдома. На кухонному столі ти побачив красиву пляшку в плетеному кошику. Друг говорить: «Це Гарне виноградне вино. Давай спробуємо».
4 група. Марина говорить: « Запрошую тебе на мій день народження. Предків не буде, але сестра з друзями обіцяли прийти». Ти знаєш, що друзі сестри палять і п'ють, тому тобі не хочеться йти до Марини.
Презентація роботи групи.
Підсумок уроку.
Тютюн, алкоголь, наркотики - викрадачі людського здоров’я.
Вправа: «Доповни речення».
Діти, які палять цигарки, вживають спиртні напої, наркотики дуже часто хворіють...( погано вчаться, стають злими, скоюють злочини, шукають поганих друзів...)
Висновки. У ситуаціях, небезпечних для здоров’я, необхідно казати «ні». Існує багато ефективних способів відмовитися.