Навчання грамоти
Тема. Звук [а]. Позначення його буквами А, а
Мета: Ознайомити дітей з буквами Аа і звуком [а]; вчити знаходити і чути звук [а] в мовленні, виділяти і знаходити букву в звукових моделях слів, моделювати букву; збагачувати словниковий запас, удосконалювати мовлення учнів; виховувати турботливість, самостійність.
Обладнання: проектор, ноутбук, фішки для звукового аналізу, олівці (фломастери), Буквар.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Який звук?»
— Роздивіться малюнки, промовте слова, визначте спільний звук, що зустрічається в кожному слові. (Звук [а])
(Ананас, машина, лелека, акваріум, кавун, азбука)
2.Характеристика звука [а]
— Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть. Діти доводять
3.Робота з Букварем(с.30)
-Розкажіть, який транспортний засіб ви бачите на малюнку?
(Автобус)
-Який звук ви чуєте на початку слова?
-Визнач місце букви а в словах.
(Аґрус,рак,сумка)
4.Звуковий аналіз слова сумка
— Подивіться, діти, у мене на столі стоїть сумка.
— Давайте зробимо складо-звуковий аналіз цього слова, правильно поставимо наголос.
5.Складо-звуковий аналіз слова сумка
• Визначимо кількість складів у цьому слові.
• Визначимо наголошений склад.
• Визначимо кількість голосних у слові сумка.
• Визначимо кількість приголосних у цьому слові.
• Вимовимо це слово вголос.
Яким звуком закінчується? Це голосний звук [а]. Скажіть цей звук ще раз. Особливість його вимовляння — рот широко відкритий.
— Повторіть, скільки голосних у цьому слові? Вимовте їх.
— А скільки складів? Який висновок можемо зробити?
Висновок. Голосний звук може утворювати склад.
6.Фізкультхвилинка
Фізкультхвилинка - СКІК ТА СКОК - Веселі Дитячі Пісні - RoNika і ютуб канал З Любов'ю до Дітей
https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні, діти, ми будемо вивчати букву Аа .Подивіться на дошку. Демонстрація букви.
Отже, діти, буква – це знак, який ми бачимо. Букви ми бачимо і пишемо, а звуки ми чуємо і вимовляємо. Всі звуки мови позначаються буквами. Звук [а] позначається буквами А,а?
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з буквою А.
— Голосний звук [а] на письмі позначається буквами Аа. Роздивіться їх.
— Але чому їх дві? (Одна — велика, друга маленька — рядкова.)
— Коли ми користуватимемося великою? (На початку речення, у назвах імен.)
— Коли ми користуватимемося рядковою? (Коли пишемо слова в реченні.)
2.Вивчення вірша напам’ять.
Голосиста буква А
Твій букварик відкрива.
Не одна вона іде,
А всю азбуку веде.
1) Розгляд малюнків
2) Фантазування. Варіанти образів букви А, що пропонуються дітьми
3. Створення образу букви А
4.Пальчикова гімнастика
https://www.youtube.com/watch?v=daHh5tsQBuY
— Давайте розглянемо, з яких елементів складається буква А.
Використовуючи лічильні палички, викладіть цю букву в себе на партах.
— Спробуйте показати цю букву за допомогою частин свого тіла.
— Утворіть групи з 2–3 учнів і зобразіть цю букву.
— На папері за допомогою нитки викладіть цю букву.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота за підручником
Завдання від Читалочки с.32
- А тепер виконаємо завдання від Читалочки ( читаємо разом)
- Наше наступне завдання, знайти схему кожного слова
(Антена, альбом, ананас)
-Складіть, самостійно схему слова ананас.
2.Гра “Дослідники”
- Назвіть предмети. Потрібно визначити у яких словах буква а стоїть у середині,в яких у – кінці.
3.Музична хвилинка
Слухання і повторення пісні “Абетка для малят”
https://www.youtube.com/watch?v=ctq06RCPuCY
4.Розвиток мовлення. Склади речення за малюнком.
- Ананас жовтий ,а кавун …..
5. Гра “ Знайди і назви”
- Назви, букви які ти знаєш. Яка квітка зображена на малюнку?
6. Вправа «Захована літера»
VI. Підсумок уроку Рефлексія.
- Наш добігає кінця. Скажіть, що цікавого ви дізналися про букву Аа? (Відповіді учнів.)
-А ви знаєте секрет букви Аа ? В алфавіті вона стоїть найпершою.
-А також запрошує вас заспівати пісеньку.
В алфавіті А — найперша!
В алфавіті А — найлегша!
Ширше ротик розкривай,
Букву А ти проспівай: