Урок "Звук [ к ], позначення його буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи"

Про матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Урок навчання грамоти у 1 класі розпочинається появою казкового героя, що дітям дуже подобається. Насичений різними інтерактивними методами робрти. Урок виховує любов і бережливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

Тема: Звук [ к ], позначення його буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи.
Мета: Ознайомити учнів з новою буквою «ка» та її звуковим значенням; формувати вміння читати склади і слова з буквою «ка»; поповнювати словниковий запас учнів. 

  Розвивати пам'ять, логічне мислення, навички звукового аналізу слів.

  Виховувати любов і бережливе ставлення до тварин. 
Тип уроку: вивчення нового матеріалу. 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. 

  •             Діти, привітайтесь з нашими гостями.
  •             Скажіть мені, будь ласка, який урок зараз у нас? (Читання)
  •             А чи потрібно нам вміти читати? Для чого?

Девіз нашого сьогоднішнього уроку:
Будем добре працювати,
Щоб знання міцніші мати.

  •             Для того, щоб наш уроку пройшов не марно пропоную взяти з собою на урок:

У

Увагу

Р

Розум

О

Охайність

К

Кмітливість

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Вивчити нову букву, вчитися читати, стати розумнішими,…)

- Послухайте, що очікую я: … ви будете старатися, уважно слухати, чітко відповідати, гарно читати.)

П. Актуалізація опорних знань. 
-  Як завжди на кожному уроці читання у нас присутні Звуковички, бо без них нам не обійтися (голосний і приголосний)

- З якими звуками дружить голосний Звуковичок? (З голосними)

- А з якими приголосний? (З приголосними)

1. Гра «Знайди помилку»

А  У  О  Н  И  І

М  С  Л  В  О  Н

  •        Прочитайте перший рядок. Що зайве?
  •        Прочитайте другий рядок. Де помилка?

- Діти, вчора у нас був веселий гість. Хто він? (Степашка) 

- Він нам допомагав засвоювати  букву. Яку? («ес») 
- Які звуки позначає буква «ес» [с, с']. 

- З яким Звуковичком дружать ці звуки?
2. Артикуляційна зарядки

envelope-hi.png 
Ой ! Тут якийсь конверт. Заглянемо ? Так... портрет. Впізнаєте? (Степашка). Подивіться, які в нього надуті щічки. А ну ми надмемо свої: спочатку одну, а потім іншу.

  •        Був у Степашки веселий язичок.

Рано-вранці він прокинувся і потягнувся.

Він був дуже допитливий і заглядав в кожен куточок.

Він був у нього спортсменом і любив грати у футбол.

Сів язичок на коника і поскакав.

А ви пам'ятаєте, що бубнів Степашка вчора. 
Повторимо:  ус - ус - ус - довгий вус 
са - са - са - була роса 
си - си - си - води неси 
се - се - се - повторили все 
- Що ж іще в конверті ? Ось картки, на одній написано - тихо і повільно, а на іншій - швидко і голосно. Це напевно якісь чарівні слова. Прочитаєм: 
Тихо і повільно                        Швидко і голосно 
сова                                                          сам 
сини                                                         син 
сама                                                        сом 
сосна                                                      лис 
3. Гра «Впізнай казку»
— До нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже любить співати:

— Здогадалися, хто це?

  • Давайте вимовимо це слово.

— Що ви можете сказати про перший звук? А останній звук?
— Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

Звук [к] ми будемо вивчати,
Його згадаємо не раз.
І букву, що його позначає,
Враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будем, друзі,
Склади, слова, цікавий текст.
І скоромовку вивчим дружно,
Й моделі слів складемо теж.

IV. Вивчення нового матеріалу

  • Сьогодні ми разом із Колобком побуваємо на різних цікавих галявинах.

  1.         Складання звукової моделі слова колобок. Робота в парах.

- Давайте поділимо слово колобок на склади.

- Складіть речення з цим словом.

- А зараз складемо звукові моделі слова Колобок. (Один учень біля дошки)                          /

-0

-0

-0-

2. Ознайомлення з новим звуком
1) Виділення звука [к].

Клює курка крупку.
Крупка дрібненька, курка рябенька.

  • -  Який звук частіше повторюється?
  • -  Які слова запам’ятали зі звуком к

2) Вивчення скоромовки.

Спочатку тихо і повільно, а далі швидко і голосно, весело,…

(Кожне слово в скоромовці кладемо на парту)


Фізкультхвилинка.

- Стали струнко, руки вбоки.                       

Поскакали, як сороки.

Стрибу-стрибу, скоки-скоки.

А тепер, як жабенята –

Ква-ква-ква, що спочила голова.
 


3) Артикуляція звука [к], віднесення його до приголосних.

- Давайте вимовим звук [к]. Він голосний чи приголосний? Чому?

- З яким Звуковичком дружить звук К?

3. Аналітико-синтетичні вправи

  •            Гра «Утвори склад»

     -Утворіть склади зі звуком [к].

[к], [а] – ка, [к], [о] – ко, [к], [у] – ку, [к], [и] – ки,[ к], [і] – кі.

[а], [к] – ак, [о], [к] – ок,..

  •            Гра «Назви звук»

 Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворили.

 [Ка] – [к], [а],[ ко] – [к], [о],  [ку] – [к], [у], [ки] – [к], (и), [ке] – [к], [е],..

* Гра «Мікрофон по колу».


Самостійне добирання слів зі звуком [к]. Виділення злиття звуків.

- А зараз назвіть тваринок, які живуть у вас вдома, зі звуком [к].

(Корова-злиття «ко», телятко- злиття «ко», курка – злиття «ку»,каченя – злиття «ка»…)

  • А ви піклуєтесь про своїх улюблених тваринок? Як?

V. Ознайомлення з новою буквою

1. Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву к («ка»).

- Роздивіться букву Кк. З яких елементів складається буква? На що схожа?


- Каченята йшли рядочком - 
Рантом гілочку знайшли, 
Із якої два листочки 
Вниз і вгору відросли. 
Качка дітям: ках - ках - ках 
Подивіться, буква «ка» 


  1. Місце букви в абетці.

- Подивіться на наш будиночок. На якому поверсі живе буква «ка»?

3. Робота в групах «Конструктор»

1 група – маленької друкованої букви;

2 група – великої друкованої;

3 група -  показує всьому класу букву Кк.

  1. Обведення букви К, яка лежить на парті. Пропис букв у повітрі.

 Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати і розміщувати зошит під час письма.

4. Друкування літер К, к у зошитах.

5. Читання складів з вивченою буквою.

На дошці — малюнок сонечка, в середині буква к («ка»), на промінцях — а, о, і, и, у. Діти читають прямі та обернені склади.

6. Читання буквосполучень. (на парашутиках)

         о                    у                    а                    і                    і

 

  к                 к                   м                    к                   л                    к

VІ. Робота за «Букварем» ст. 78-79

  1.         Гра «Упіймай слова зі звуком (к)»

-Я читаю текст, ви уважно слухаєте і запам’ятовуєте слова зі звуком (к).

- Про кого цей текст?

2. Робота над сюжетним малюнком.

- Кого ви бачите на малюнку? Хто літає вгорі? Яка трава? Які квіти відцвіли?

 А тепер нове завдання —
Оченятам тренування:
Раз — дивлюсь удалечінь.
(декілька секунд дивитись на об’єкт удалині.)

Два — в долоньці відпочинь.
(Перевести погляд на долоньку.)

Вправа повторюється декілька разів.

3. Читання стовпчиків слів.

- Яке злиття спільне для кожної колонки? (ко, ік, ка)

Ко                        с                                     ка

Кок                      в           ік                       калина

Кокос                   л                                    калинка

Кокоси                                                       калинові               

Словникова робота. (Словничок в малюнках)

Кок – кухар на кораблі.

Кокос – плід кокосової пальми у вигляді великого горіха.

Кулон – жіноча прикраса з дорогоцінного каміння або іншого матеріалу на ланцюжку, яку носять на шиї.

  1. Робота з анаграмами: сокіл – лісок, кулон – клоун. (на дошці)

Завдання від Колобка.

- Подивіться на дошку. Прочитайте слова. Давайте утворимо нові слова.

Двоє учнів біля дошки.

5. Аналіз слів-предметів, намальованих у віночку.

Калина, кіт, мак, котики, капуста, кролик, кукурудза.

  • Виконайте звуковий аналіз слів кіт, кролик. (1 ряд – кіт, 2 ряд – кролик) C:\Users\Work\Downloads\23_3906cacf1c69a07835b3737c48788d3d.jpg                 C:\Users\Work\Downloads\koty2.jpg
  • Назвіть односкладові слова.
  • У якому слові чотири склади?
  • Назвіть трискладові слова.

6. Утворення і читання слів, поданих у «променевій» таблиці (с. 79)

Робота в парах.

 Прочитайте один одному  «бджілками». А тепер мені. Молодці.

7. Робота над текстом за Н. Забілою.

Читання тексту вчителем

Аудіювання  (за малюнками). Первинне сприймання тексту.

  • Де ходила квочка?
  • Скільки у неї було курчат?
  • Хто напав на курчат?
  • Хто їх врятував?
  • Якою була Марійка?
  • Який епізод тексту зображений на малюнку?
  1. Утворення слів колосок, кавун, сумка. Завдання від Колобка.

Колобок ніс нам слова. Але вітерець-пустунець подув і всі букви порозлітались. Давайте спробуємо відновити слова.

О           О           О             а            У             У          а

 

 

К   *   Л   *   С   *   К                К   *   В   *   Н                  С   *   МК   *

VІІ. Підсумок уроку.

  • Чи справдились ваші очікування?

Гра «Мікрофон»

  • Мені було цікавим …
  • Сподобалось …
  • Викликало труднощі …
  • Хочу на наступний урок …
  • А зараз оплесками покажіть, як ви працювали на уроці.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Михайлова Аріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мырза Катюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Наливайко Тетяна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ходеєва Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
12803
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку