Ознайомити учнів з буквами П, п («пe»), їх звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Урок навчання грамоти__ (читання).
Тема. Звук [п]. Позначення його буквою «пе». Удосконалення навичок звукового аналізу слів.
Мета: ознайомити учнів з буквами П, п («пe»), їх звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: звуко-складові моделі та фішки до них
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності
Гра «Поміркуй»
На дошці — малюнки: груша, помідор, слива, абрикос, вишня, яблуко.
— Що зайве? Чому?
— Назвіть перший звук у слові помідор.
— У назвах яких овочів зустрічається цей звук?
— Отже, з яким звуком ви ознайомитеся на уроці?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні ви ознайомитесь з новим звуком [п], дізнаєтесь, якою буквою він позначається на письмі, навчитеся читати слова з нею, вивчите скоромовку. Пригадаєте, як слід ставитися до природи, і дізнаєтеся про одне з народних свят.
IV. Вивчення нового матеріалу. Ознайомлення з новим
звуком
1. Виділення звука [п]
У садочку у Пилипа
Виросла висока липа.
Не лінь було Пилипу
Щодня полити липу.
«Спасибі»,— до Пилипа
Лопоче листям липа.
— За що подякувала липа Пилипові?
— Назвіть слова зі звуком [п], визначте позицію звука в названих словах.
2. Вправа «Слухняний ротик»
1) Промовляння скоромовки вчителем.
Росте липа біля Пилипа.
2) Промовляння скоромовки учнями з нарощуванням темпу.
3) Промовляння скоромовки окремими учнями.
3. Артикуляція звука [п], віднесення його до приголосних, позначення фішкою
4. Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Утвори склад».
— Утворіть усі можливі склади зі звуком [п].
2) Гра «Назви звуки»
Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворюють.
3) Гра «Мікрофон по колу»
Учні добирають свої слова з новими звуками.
Фізкультхвилинка
Руки вгору підіймаєм,
А тоді їх опускаєм,
А тоді скоріш, скоріш
Тупай, тупай веселіш.
V. Ознайомлення з новою буквою
1. Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву п («пе»)
Гарні хлопці-молодці
Закопали два стовпці.
Третій їм допомагав —
Перекладину поклав.
Втіха нашій дітворі:
Буква «пе» вже у дворі.
В. Гринько
2. Друкування літер П, п («пе») у зошитах
Повторення правил сидіння за партою та користування ручкою, зошитом. Звертається увага на поставу учнів під час письма, на положення зошита.
VI. Робота за «Букварем»
Робота з анаграмами слів пилка — липка
Гра «Відшукай паліндроми»
Паліндром — слово, яке читається однаково зліва направо та справа наліво.
На дошці — слова: око, ніс, вив, вилив, сіно.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
А тепер нове завдання —
Оченятам тренування:
Раз — дивлюсь удалечінь.
(30 секунд дивитись на об’єкт удалині).
Два — в долоньці відпочинь.
(Перевести погляд на долоньку.)
Вправа повторюється 20 разів.
VII. Продовження роботи за Букварем
VIII. Підсумок уроку
— З якими новими звуками ви ознайомилися на уроці?
— Дайте характеристику цим звукам.
— Назвіть букву, якою вони позначаються на письмі.
— Про що йшлося в тексті Букваря?